Karol Darwin. Interpretacje 3700-AL-KDI-qZS
Konwersatorium (KON)
Semestr letni 2020/21
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 | ||
Limit miejsc: | 14 | ||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||
Efekty uczenia się: |
Student: w zakresie WIEDZY: - zna podstawową terminologię nauk humanistycznych i rozumie ich rolę kulturze (K_W01); -rozumie zależności pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami w zakresie nauk humanistycznych, społecznych, przyrodniczych (K_W04); - zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury (K_W05); w zakresie UMIEJĘTNOŚCI: - potrafi samodzielnie selekcjonować informacje pochodzące z różnych źródeł naukowych, popularnonaukowych, publicystycznych i innych oraz dokonywać ich krytycznej oceny (K_U01); - sformułować problem badawczy (K_U03); - prezentować wyniki indywidualnej i zespołowej pracy akademickiej we właściwej formie (K_U06); w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH: - jest gotów do podejmowania kształcenia przez całe życie (K_K01) -jest gotów do poznawania nowych metod badawczych (K_K03); - ma kompetencje w zakresie wyboru najwłaściwszych środków służących do realizacji wskazanych zadań (K_K04); |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- aktywność na zajęciach; - zaangażowanie z pracę projektową i prezentacja efektów tej pracy; |
||
Zakres tematów: |
1. K. Darwina Wyraz uczuć u człowieka i zwierząt jako przyczynek do badań nad biologicznym mechanizmem kreowania emocji; 2. Wybór tematów projektów artystycznych w oparciu o tekst poprzednich zajęć; 3. Teoria Darwina i humanistyka (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 4. Literatura po Darwinie (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 5. Spotkanie fotografii i ewolucji (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 6. Spotkanie malarstwa i ewolucji (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 7. Sztuka jako ewolucja. Historia idei (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 8. Międzykulturowe podobieństwa preferencji artystycznych (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 9. Ewolucyjna estetyka (sztuka i wrażliwość estetyczna jako zjawiska transkulturowe) (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 10. Teoria ewolucji a debata na temat uniwersalności sztuki (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 11. Neurologiczna historia sztuki (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 12. Sztuka jako system (zastosowania teorii darwinowskiej do sztuki) (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 13. Praktyki kulturowe jako produkt ewolucji (+45min pracy nad projektami indywidualnymi); 14. Emocje: biologia czy kultura. Prezentacja efektów prac; 15. Prezentacja efektów prac; *poszczególne tematy mogą być omawiane na więcej niż jednych zajęciach, tematyka spotkań może zostać przeformułowana wg preferencji grupy; |
||
Metody dydaktyczne: |
- praca z fotografią; - dyskusja; - analiza i interpretacja tekstów, zarówno utworów literackich jak i tekstów źródłowych, a także dzieł plastycznych; - metoda komparatystyczna; - burza mózgów; |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca ![]() |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy poniedziałek, 18:30 - 20:00,
sala 06 |
Milena Chilińska | 23/14 |
szczegóły![]() |
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Dydaktyczny - Dobra 72 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.