Literatura: |
• Corey G., Teoria i praktyka poradnictwa i psychoterapii, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2005
• Frysztacki K. (red.), Praca socjalna. 30 wykładów, PWN, Warszawa 2019
• Garvin Ch., Seabury B., Działania interpersonalne w pracy socjalnej, Interart, Warszawa 1996
• Johnson L. C., Yanca S. J., Social Work Practice. A Generalist Approach, Pearson Education, 2007
• Okun B., Skuteczna pomoc psychologiczna, Instytut Psychologii Zdrowia PTP, Warszawa 2002
• Sęk H. (red.), Psychologia kliniczna, PWN, Warszawa 2007
|
Efekty uczenia się: |
Po zaliczeniu przedmiotu student
w zakresie wiedzy:
zna i rozumie problemy doświadczane przez jednostki oraz mechanizmy i czynniki popadania w trudności
zna właściwe dla pracy socjalnej z jednostką modele interwencji, ich zasady projektowania i wdrażania
zna i rozumie etyczne uwarunkowania teorii i praktyki pracy socjalnej z jednostką
w zakresie umiejętności:
potrafi stosować pojęcia i teorie z zakresu nauk społecznych do opisu i wyjaśniania trudności życiowych doświadczanych przez jednostki
potrafi poddawać stosowane w obrębie pracy socjalnej z jednostką modele interwencji krytycznej refleksji
potrafi samodzielnie dobierać adekwatne do doświadczanych przez jednostki trudności życiowych modele interwencji
potrafi komunikować się ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców w zakresie celów i metod podejmowanych interwencji
w zakresie kompetencji społecznych:
jest gotowy do nawiązywania profesjonalnych relacji pomocowych właściwych dla pracy socjalnej z jednostką
jest gotowy do rozstrzygania dylematów towarzyszących praktykowaniu pracy socjalnej z jednostką przy zachowaniu zasad etyki i deontologii zawodowej
|
Zakres tematów: |
1. Diagnoza indywidualna w pracy socjalnej
2. Formułowanie celów i kontrakt w pracy socjalnej z jednostką
3. Procedury wprowadzania zmian indywidualnych
4. Ewaluacja pracy socjalnej z jednostką
5. Kończenie relacji pomocowej
|