Psychologia kliniczna 2500-PL-PS-OB3L-1
Wykład (WYK)
Semestr letni 2022/23
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 30 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Literatura: |
Informacje dotyczące wymaganej literatury opisane są w sekcji “Zakres”. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: • Zna definicję psychologii klinicznej oraz obszarów jej zastosowania. • Ma wiedzę na temat podstawowych zasad diagnozy psychologicznej zaburzeń psychicznych dzieci i dorosłych. • Zna podstawowe modele teoretyczne powstawania zaburzeń psychicznych • Ma wiedzę na temat kryteriów diagnostycznych najważniejszych grup zaburzeń psychicznych u osób dorosłych oraz dzieci i młodzieży. • Zna klasyfikacje zaburzeń psychicznych ICD-10 i DSM-5. • Wie o podstawowych koncepcjach związków między funkcjonowaniem somatycznym a psychicznym. • Zna wybrane formy pomocy osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży z wybranymi zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi. Umiejętności • Potrafi krytycznie analizować i oceniać modele powstawania zaburzeń psychicznych i problemów klinicznych. Kompetencje społeczne • Jest świadomy trudności z jakimi mierzą się osoby dorosłe, dzieci i młodzież, wykazuje wrażliwość na cierpienie osób z doświadczeniem różnego rodzaju problemów psychicznych. • Jest gotowy wykorzystywać posiadaną wiedzę w działaniach na rzecz dobra pacjentów. • Jest świadomy, że zawody w obszarze psychologii klinicznej wymagają wieloletniego szkolenia po ukończeniu studiów. Rozumie konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy. |
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin w sesji. Test jednokrotnego wyboru (40 pytań, jedna odpowiedź poprawna z 4 od-powiedzi do wyboru). |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do psychologii klinicznej • Korzenie i nurty rozwojowe psychologii klinicznej. • Sposoby ujmowania, przedmiot i zadania psychologii klinicznej. • Pojęcie normy, normalności i zdrowia. • Psychologia kliniczna a psychopatologia – wzajemne zależności. • Znaczenie teoretycznych podstaw w psychologii klinicznej. • Etyka postępowania psychologa klinicznego w badaniach naukowych i praktyce. Literatura: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna, Wyd. PWN. Część 1. Podstawy psychologii klinicznej. 2. Przyczyny i mechanizmy powstawania zaburzeń psychicznych. Model biologiczny, psychospołeczny oraz współczesne modele transdiagnostyczno-integracyjne • Definicja zaburzenia psychicznego (dlaczego „zaburzenia” a nie „choroba”), przedstawie-nie istniejących klasyfikacji zaburzeń psychicznych. • Biologiczne modele zaburzeń psychicznych. • Psychologiczne koncepcje zaburzeń psychicznych: a) Klasyczna i współczesna psychoanaliza (nieświadome konflikty i obrony a zabu-rzenia psychiczne, mechanizmów powstawania zaburzeń osobowości i psychoz w teorii relacji z obiektem, psychologii ego oraz self). b) Podejście poznawczo-behawioralne (mechanizm zaburzeń emocjonalnych w kon-cepcji Elisa oraz Becka, poznawczy model depresji i paniki). c) Podejście humanistyczno-egzystencjalne (koncepcja powstawania zaburzeń psy-chicznych Rogersa oraz Frankla). d) Podejście systemowe (rozumienie zaburzeń psychicznych w koncepcjach strate-giczno- strukturalnych i opartych na konstruktywizmie, przykłady definiowania zaburzeń i ich źródeł przez różne szkoły terapii systemowej) e) Integracyjne modele zaburzeń psychicznych (model podatności na stres) • Rola wydarzeń traumatycznych i stresu w patogenezie zaburzeń psychicznych w dzieciń-stwie, wieku dorastania i w dorosłości. Czynnik rozwojowy w zaburzeniach psychicznych. Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 7. Kierunki behawioralne i podejście poznawcze w psychologii klinicznej. Rozdział 8. Podejście fenome-nologiczne, egzystencjalne i humanistyczne w psychologii klinicznej. Rozdział 9. Koncepcje systemowe i ich znaczenie dla psychologii klinicznej. Bilikiewicz, A. (2000). Psychiatria. Podręcznik dla studentów medycyny. Wyd. Lekarskie PZWL. Rozdział 4. Etiologia i patogeneza zaburzeń psychicznych. Gabbard, G. O. (2015). Psychiatria psychodynamiczna w praktyce klinicznej. Wyd. UJ. Roz-dział 1. Podstawowe zasady w psychiatrii dynamicznej. 3. Metody i postępowanie w toku psychologicznej diagnozy klinicznej osoby dorosłej oraz pomoc psychologiczna osobie dorosłej • Co to jest psychologiczna diagnoza zaburzeń psychicznych? Gdzie się ją wykorzystuje? Czym różni się diagnoza psychologiczna od diagnozy psychiatrycznej? (diagnoza opisowa vs. diagnoza klasyfikująca). • Cel diagnozy, formułowanie pytań badawczych i hipotez diagnostycznych (przykłady prawidłowo i nieprawidłowo postawionych pytań badawczych). • Metody i techniki stosowane w psychologicznej diagnozie zaburzeń psychicznych czło-wieka dorosłego (wywiad i rozmowa psychologiczna, obserwacja, testy psychometryczne, metody projekcyjne, eksperyment patopsychologiczny/kliniczny) • Możliwości pomocy psychologicznej osobie dorosłej (psychoterapia, poradnictwo psy-chologiczne, interwencja kryzysowa, promocja zdrowia i prewencja zburzeń) Literatura: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Część III. Psycholo-giczna diagnoza kliniczna. Chrzczonowicz, A. W: Grzesiuk, L. Styła, R. (red.) Psychoterapia bez tajemnic. Podstawowa wiedza i praktyczne wskazówki. Wyd. Difin. Rozdział 2. Czym jest psychoterapia? Jakie są szkoły psychoterapii? Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 29. Porad-nictwo psychologiczno-zdrowotne. Rozdział 30. Promocja zdrowia i prewencja zaburzeń. Rozdział 31. Pomoc psychologiczna w różnych typach kryzysu. 4. Specyfika diagnozy klinicznej dziecka i rodziny. Nowe rozumienie diagnozy małego dziecka • Najnowsza klasyfikacja zaburzeń psychicznych i rozwojowych u niemowląt i małych dzieci DC:0-5. • Specyfika diagnozy psychologicznej w odniesieniu do problemów klinicznych dzieci, ze szczególnym podkreśleniem kontekstu rozwojowego oraz relacyjnego. • Związki pomiędzy sposobem rozumienia mechanizmów zaburzeń rozwoju a diagnozą na przykładzie teorii przywiązania Johna Bowlby’ego i Mary Ainsworth. • Związki między diagnozą a pomocą psychologiczną. Literatura: Święcicka, M. (red) (2018). W relacji. Studia z psychologii klinicznej dziecka. 30 lat później. Wydawnictwo Paradygmat. Rozdziały 1, 2 i 4. 5. Zaburzenia neurorozwojowe • Specyfika terapii dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi i zachowania. • Całościowe zaburzenia rozwoju – definicja, klasyfikacji i etiologia. • Charakterystyka kliniczna całościowych zaburzeń rozwoju. • Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu. • Terapia i wspieranie rozwoju osób z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. • Problemy rodziny z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Z Rozdziału 22. Psy-chologia kliniczna dzieci i młodzieży - podrozdziały 22.5-22.10. (s. 472-483). Maryniak, A. (2018). Rozwojowe zaburzenie koordynacji. Psychologia kliniczna dziecka w relacji z innymi obszarami nauki. W: M. Święcicka (red.) W relacji. Studia z psychologii kli-nicznej dziecka. 30 lat później. Warszawa: Paradygmat. 6. Zaburzenia związane z funkcjonowaniem szkolnym dzieci i ich konsekwencje w doro-słości. Trudności w uczeniu się, ADHD, zaburzenia zachowania. Psychopatia u osób do-rosłych • Zaburzenia związane z funkcjonowaniem szkolnym dzieci i ich konsekwencje w dorosło-ści. • Trudności w uczeniu się. • ADHD, zaburzenia zachowania. • Psychopatia u osób dorosłych. Literatura: Florczak-Perchel, M., Gambin, M. (2014). Cechy psychopatyczne u dzieci i młodzieży. Związki z dziecięcymi zachowaniami problemowymi i psychopatią u osób dorosłych. W: M. Święcicka (red.), Drogi rozwoju osobowości dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwo Paradygmat. Young, S., Bramham, J. (2013). Psychoterapia poznawczo-behawioralna. ADHD nastolatków i dorosłych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Rozdział 1. Krasowicz-Kupis, G. (2008). Psychologia dysleksji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Rozdział 1. 7. Relacja psychika – ciało. Ja cielesne, obraz ciała – rozwój i zaburzenia • Specyfika relacji psychika – ciało w rozumieniu psychologii jako nauki. • Analiza problematyki w kontekście intrapsychicznym, interpersonalnymi i kulturowym. • Definicja Ja cielesnego, definicja obrazu ciała. • Podstawowe etapy rozwoju obrazu ciała. • Zaburzenia obrazu ciała a dynamika rodzinna i kontekst kulturowy. • Zaburzenia obrazu ciała na wybranych przykładach np. w grupie osób, które doświadczyły odwrócenia ról w rodzinie. • Namysł nad przyczynami znikomego miejsca cielesności w ramach nauk społecznych. Literatura: Schier, K. (2009). Piękne brzydactwo. Psychologiczna problematyka obrazu ciała i jego zabu-rzeń. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Rozdział 1 (s. 11-49). Schier, K. (2014). Dorosłe dzieci. Psychologiczna problematyka odwrócenia ról w rodzinie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Rozdział 4.5 (s. 167-194). 8. Zaburzenia osobowości. Przyczyny, typy, obraz kliniczny • Zaburzenia osobowości definicja wg ICD-10 i DSM-V (omówienie różnic między kla-syczną klasyfikacją zaburzeń osobowości (wiązki A, B i C) a nową klasyfikacją dymen-sjonalno-kategorialną w DSM-V). • Specyficzne zaburzenia osobowości w klasyfikacji ICD-10, charakterystyka, szczegółowe omówienie dwóch wybranych zaburzeń: a) osobowość paranoiczna b) osobowość schizoidalna c) osobowość dyssocjalna d) osobowość chwiejna emocjonalnie (typ impulsywny i z pogranicza) e) osobowość histrioniczna f) osobowość anankastyczna g) osobowość lękliwa (unikająca) h) osobowość zależna i) inne określone zaburzenia osobowości (niedojrzała, narcystyczna, bierno-agresywna) j) zaburzenia osobowości bliżej nieokreślone k) trwałe zmiany osobowości niewynikające z uszkodzenia ani chorób mózgu • Przyczyny powstawania zaburzeń osobowości (1 przypadek kliniczny w różnych mode-lach): a) czynnik rozwojowy w zaburzeniach osobowości b) zaburzenia osobowości w modelu konfliktu c) zaburzenia osobowości w modelu deficytu d) zaburzenia osobowości w koncepcji przywiązania Bowlby'ego e) zaburzenia osobowości w podejściu poznawczym (Pretzer i Beck; Young) f) zaburzenia osobowości w podejściach integracyjnych (koncepcja dialektycz-no-bio-społeczna Linehan; dwubiegunowy model osobowości Blatta i Luytena) g) zaburzenia osobowości w koncepcjach bio-psycho-społecznych h) zaburzenia osobowości w ewolucyjno-społecznej teorii uczenia się Literatura: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna, Wyd. PWN. Rozdział 14. Psycho-logia zaburzeń osobowości. Davis, R. Millon, T. Zaburzenia osobowości we współczesnym świecie. Wyd. Instytutu Psy-chologii Zdrowia. Rozdział 2. Współczesne podejścia. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. Zaburzenia osobowości i zachowania dorosłych, str. 167-177. 9. Zaburzenia afektywne (nastroju) w dzieciństwie i u dorosłych. Przyczyny, typy zabu-rzeń, obraz kliniczny • Zaburzenia afektywne w klasyfikacji ICD-10 oraz DSM-5, obraz kliniczny: a) epizod maniakalny b) zaburzenia afektywne dwubiegunowe c) epizod depresji d) zaburzenia depresji nawracające e) uporczywe zaburzenia nastroju (cyklotymia, dystymia) f) inne zaburzenia nastroju i nieokreślone zaburzenia afektywne • Konceptualizacja dziecka i nastolatka z rozpoznaniem depresji (ocena symptomatologicz-na, rola czynników predysponujących, podtrzymujących, rozwojowych, rodzinnych). • Czynnik rozwojowy w zaburzeniach afektywnych. • Biologiczne modele zaburzeń afektywnych (uwarunkowania genetyczne, zaburzenia w neuroprzekaźnictwie OUN, regulacja hormonalna) • Zaburzenia afektywne w koncepcjach psychoanalitycznych. • Zaburzenia afektywne w koncepcjach poznawczo-behawioalnych. • Rozumienie powstawania depresji w podejściu interpersonalne. • Zaburzenia afektywne w koncepcjach egzystencjalno-humanistycznych. Literatura: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 17. Psycho-logia zaburzeń nastroju. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. Zaburzenia nastroju (afektywne), str. 100-116. 10. Zaburzenia adaptacyjne, związane ze stresem i traumą. Zaburzenia somatoformiczne (pod postacią somatyczną) oraz dysocjacyjne • Reakcje na ciężki stres i zaburzenia adaptacyjne w klasyfikacjach ICD-10 i DSM-V, cha-rakterystyka i obraz kliniczny: a) ostra reakcja na stres b) zaburzenia stresowe pourazowe (szczegółowe omówienie, terapia PTSD; zjawisko wzrostu potraumatycznego) c) zaburzenia adaptacyjne (szczegółowe omówienie obraz u dzieci, młodzieży i doro-słych; terapia) • Trauma jako czynnik zakłócający rozwój. Zaburzenia dysocjacyjne (konwersje) w klasyfikacjach ICD-10 i DSM-V, charakterystyka i obraz kliniczny. • Zaburzenia występujące pod postacią somatyczną w klasyfikacjach ICD-10 i DSM-V, charakterystyka i obraz kliniczny. • Zaburzenia dysocjacyjne i somatyzacja w koncepcjach analitycznych (psychoanaliza, teorie psychodynamiczne i przywiązania). • Zaburzenia lękowe z objawami somatycznymi w podejściu integracyjnym (modele dysre-gulacji emocjonalnej). Terapia zaburzeń dysocjacyjnych i somatoformicznych. Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 15. Psycho-logia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych. Rozdział 18. Psychologiczne następstwa doświad-czeń traumatycznych. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. Zaburzenia nerwicowe, związane ze stresem i pod postacią somatyczną (somatoform), str. 127-145. 11. Zaburzenia lękowe u dzieci i dorosłych. Przyczyny, typy zaburzeń, obraz kliniczny • Obraz kliniczny wybranych zaburzeń lękowych u dzieci, adolescentów i osób dorosłych. • Przyczyny, czynniki ryzyka, czynniki ochronne oraz ścieżek rozwoju prowadzące do za-burzeń lękowych. • Różnice płciowe w częstotliwości występowania oraz obrazie klinicznym zaburzeń lęko-wych. • Rola czynników kulturowych w rozwoju zaburzeń lękowych. • Metody diagnozy zaburzeń lękowych. • Formy pomocy psychologicznej dzieciom, nastolatkom oraz osobom dorosłym z zaburze-niami lękowymi. Literatura: Cierpiałkowska, L., Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna, Wyd. PWN. Rozdział 15. Psycho-logia zaburzeń lękowych i dysocjacyjnych. Mineka, S. Hooley, J.M., Butcher, J. N. (2017). Psychologia zaburzeń DSM-5. Rozdział 6. Napady paniki, lęk, obsesje i powiązane z nimi zaburzenia. Gdańsk: GWP. 12. Zaburzenia odżywiania się. Zaburzenia seksualne • Postacie zaburzeń odżywiania się (anorexia nervosa, bulimia nervosa). • Objawy zaburzeń odżywiania się. • Epidemiologia zaburzeń odżywiania się. • Grupy ryzyka dla powstawania i utrzymywania się zaburzeń odżywiania. • Uwarunkowania indywidualne, rodzinne i społeczno-kulturowe zaburzeń odżywiania się. • Mechanizmy psychiczne powstawania i utrzymywania się anoreksji i bulimii w ujęciu psychoanalitycznym, systemowym i poznawczo- behawioralnym. • Leczenie zaburzeń odżywiania się – korzystne i niekorzystne czynniki prognostyczne. • Klasyfikacja zaburzeń seksualnych. • Dysfunkcja seksualna nie spowodowana zaburzeniem organicznym ani chorobą soma-tyczną. • Zaburzenia preferencji seksualnych. • Obraz kliniczny zaburzeń seksualnych. Literatura: Radoszewska J. (2011). Psychoterapia osób z zaburzeniami odżywiania. (273-290). W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red). Psychoterapia. Problemy pacjentów. Warszawa: ENETEIA. Starowicz Z.L. (2011). Psychoterapia osób z zaburzeniami seksualnymi.(233-248). W: L. Grzesiuk, H. Suszek (red). Psychoterapia. Problemy pacjentów. Warszawa: ENETEIA. 13. Zaburzenia psychotyczne u dzieci i dorosłych. Przyczyny, typy, obraz kliniczny. Szczegółowe omówienie schizofrenii • Schizofrenia - rozpowszechnienie, objawy i przebieg (objawy pozytywne, negatywne i zaburzenia poznawcze, fazy choroby). • Schizofrenia - typy i obraz kliniczny (schizofrenia paranoidalna, hebefreniczna, katato-niczna, niezróżnicowana, rezydualna, prosta, depresja poschizofreniczna). • Schizofrenia o wczesnym początku (adolescenci) i bardzo wczesnym początku (dzieci). • Koncepcje wyjaśniające mechanizm zaburzeń w schizofrenii (koncepcje biologiczne, psychodynamiczne i w podejściu systemowym). • Społeczne konsekwencje schizofrenii. • Charakterystyka i obraz kliniczny zaburzeń typu schizofrenii i urojeniowych (zaburzenia typu schizofrenii (schizotypowe), uporczywe zaburzenia urojeniowe, ostre i przemijające zaburzenia psychotyczne, indukowane zaburzenia urojeniowe, zaburzenia schizoafektyw-ne). Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 16. Psycho-logia schizofrenii. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. Schizofre-nia, zaburzenia typu schizofrenii (schizotypowe) i urojeniowe, str. 80-99. 14. Zaburzenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych oraz uzależnienia behawioralne. • Pojęcie substancji psychoaktywnej. Jakich substancji psychoaktywnych używają ludzie? Główne rodzaje. • Dlaczego ludzie używają substancji? (motywy związane z używaniem substancji). • Kiedy używanie substancji staje się problemowe? • Omówienie pojęć: używanie ryzykowne i szkodliwe, nadużywanie i uzależnienie. • Zaburzenia związane z używaniem substancji psychoaktywnych - główne kryteria diagno-styczne w ICD. Nowa perspektywa w DSM-5. • Rozpowszechnienie, konsekwencje zdrowotne i społeczne, rodzinne i indywidualne. • Uzależnienia behawioralne jako nowa kategoria. • Diagnoza zaburzeń związanych z używaniem substancji. • Dlaczego ludzie używają substancji w sposób problemowy? - Teorie problemowego uży-wania substancji i uzależnienia (przegląd głównych teorii z koncentracją na tych dotyczą-cych alkoholu i ich najważniejsze założenia): • biologiczne modele uzależnienia od środków psychoaktywnych • rola czynników kulturowych • koncepcje psychospołeczne ryzykownego używania substancji psychoaktywnych i uza-leżnienia • Modele i efektywność programów leczenia. Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 19. Psycho-logia uzależnień. Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L. (2018). Uzależnienia behawioralne. Rozdział 1: Kon-teksty medyczne, psychologiczne i społeczne zachowań szkodliwych i uzależnień behawio-ralnych (s. 17-53). 15. Zespoły otępienne • Omówienie wybranych zaburzeń neuropoznawczych. Przyczyny i obraz kliniczny: a) otępienia w chorobie Alzheimera b) otępienia naczyniowego c) otępienia w innych chorobach (choroba Parkinsona) d) zaburzenia osobowości i zachowania spowodowane chorobą, uszkodzeniem lub dysfunkcją mózgu • Psychologia starzenia się i starości. a) Starzenie się patologiczne – czynniki ryzyka, czynniki ochronne. b) Metody rehabilitacji, terapii i wsparcia osób starszych z zaburzeniami neuropo-znawczymi. Literatura: Cierpiałkowska, L. Sęk, H. (2018). Psychologia kliniczna. Wyd. PWN. Rozdział 26. Psycho-logia kliniczna seniorów. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania w ICD-10. Opisy kliniczne i wskazówki diagnostyczne. Uniwersyteckie Wydawnictwo Medyczne „Vesalius”. Organiczne zaburzenia psychiczne włącznie z zespołami objawowymi, str. 48-58; 66-68. |
Metody dydaktyczne: |
Podstawową metodą uczenia jest wykład w postaci prezentacji multimedialnej. Studenci zobowiązani są do czytania zadanej literatury. |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|---|---|---|---|
1 |
każdy czwartek, 13:45 - 15:15,
sala 408 |
Małgorzata Dragan, Joanna Radoszewska, Małgorzata Woźniak-Prus, Grażyna Kmita, Rafał Styła, Małgorzata Gambin, Marcin Leśniak, Agnieszka Maryniak, Magdalena Linke-Jankowska | 146/180 |
|
2 |
każdy czwartek, 17:45 - 19:15,
sala 408 |
Małgorzata Dragan, Joanna Radoszewska, Małgorzata Woźniak-Prus, Grażyna Kmita, Rafał Styła, Małgorzata Gambin, Marcin Leśniak, Agnieszka Maryniak, Magdalena Linke-Jankowska | 108/180 |
|
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku: Budynek Dydaktyczny - Stawki 5/7 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.