Po ukończeniu wykładu student:
zna zjawiska fizykochemiczne będące u podstaw 6 poznanych metod badawczych
zna budowę, zasady działania i możliwości analityczne aparatury badawczej
jest zapoznany z podstawowymi technikami preparacyjnymi poznanych metod instrumentalnych
zna zalety i wady poszczególnych metod instrumentalnych oraz wyjaśnia możliwe źródła błędów analitycznych
w oparciu o zdobytą wiedzę potrafi samodzielnie zaplanować optymalny tok analityczny dla oznaczeń składu pierwiastkowego i fazowego materiałów nieorganicznych (skały, minerały, surowce mineralne i ceramiczne, itp.)
jest przygotowany do współpracy z personelem technicznym lub do samodzielnej obsługi poznanych urządzeń badawczych
potrafi samodzielnie opracować i analizować otrzymane wyniki oraz zaproponować ich interpretację
Efekty uczenia dla kierunku Geologia stosowana
Efekty uczenia w obszarze wiedzy:
K_W01 - dostrzega wielorakie związki między składowymi środowiska przyrodniczego
K_W02 - w zaawansowanym stopniu zna problemy i metody badawcze z dziedziny nauk przyrodniczych
K_W03 - w zaawansowanym stopniu zna instrumentalne metody analityczne stosowane w badaniach skał, minerałów i substancji pochodzenia organicznego, chemizmu i dynamiki wód i innych elementów środowiska przyrodniczego
K_W07 - zna narzędzia zarządzania w geologii
K_W08 - rozróżnia narzędzia i procedury prawno – administracyjne i ekonomiczno - finansowe w geologii stosowanej
K_W09 - przewiduje skutki ingerencji człowieka w środowisko przyrodnicze (gruntowo-wodne, skał i złóż, gospodarki odpadami, zagrożeń dla środowiska, rekultywacji i rewitalizacji obszarów zdegradowanych)
K_W11 – rozumie miejsce polityki resortowej i zasad zrównoważonego rozwoju w życiu społeczno – gospodarczym
K_W12 - zna modele opisujące środowisko geologiczne
K_W13 - interpretuje międzynarodowy wymiar geologii stosowanej
K_W14 - w zaawansowanym stopniu zna zasady korzystania z zasobów naturalnych (złóż surowców mineralnych, wody, powietrza, biologicznych, itp.)
Efekty uczenia w obszarze umiejętności:
K_U01 - wykonuje i opisuje proste zadanie badawcze indywidualnie i zespołowo
K_U02 - dobiera właściwą metodologię do rozwiązania problemu badawczego lub projektowego
K_U06 - wykorzystuje modele środowiskowe do interpretacji zmian zachodzących w przyrodzie ożywionej i nieożywionej
K_U09 - sporządza proste raporty oraz wytyczne do ekspertyz na podstawie zebranych danych
Efekty uczenia w obszarze kompetencji społecznych:
K_K01 - skutecznie komunikuje się w mowie i na piśmie ze społeczeństwem i specjalistami z różnych dziedzin w zakresie geoinżynierii
K_K02 - docenia rolę edukacji praktycznej, ekologicznej i zdrowotnej
K_K03 - doskonali swoje umiejętności zawodowe
K_K09 – rozumie potrzeby poszukiwania nowych technologii
K_K12 - dba o rzetelność i wiarygodność swojej pracy
|