Literatura: |
Głównym podręcznikiem jest zaktualizowany e-book: A. Diniejko, Introduction to the Study of Literature and Film in English, 2022.
Alexander, M. A History of English Literature, Macmillan, 2000
Bela, T., Mazur Z. A College Anthology of English Literature, Kraków,1997.
Brodey, K., Malgaretti F. Focus on English and American Literature, Modern Languages, 2002.
Burgess, A. English Literature, Longman, 1990.
Delanoy, W. et al. eds. Learning with Literature in the EFL Classroom, Peter Lang, 2015.
Drabble, M. The Oxford Companion to English Literature, Oxford, 1985.
Hale, E., Riverlea, M. Classical Mythology and Children’s Literature… An Alphabetical Odyssey, Warszawa, 2022.
McCallum, E. How to Teach Literature: A Practical Teaching Guide, WestBow Press, 2017.
Merriam Webster’s Encyclopedia of Literature. 1995 ed.
Mroczkowski, P. Historia literatury angielskiej, Wrocław, 1986.
The Norton Anthology of English Literature, New York, vols.1-2.
The Oxford Anthology of English Literature, New York, vols.1-2
Sanders, A. The Short Oxford History of English Literature. Oxford, 2003.
Sikorska, L., A Short History of English Literature, Wydawnictwo Poznańskie, 2007.
Wright, A. Storytelling with Children, Oxford University Press, 2009.
Zgorzelski, A. Lectures on British Literature, Parts 1-3, Gdansk, 1999.
|
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie:
K_W01 w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, teorie, zjawiska z zakresu literaturoznawstwa, literatury brytyjskiej właściwe dla kierunku nauczanie języków obcych, zorientowane na zastosowania praktyczne w sferze nauczania języków obcych w przedszkolu, na pierwszym i drugim etapie edukacyjnym
K_W02 niezbędną terminologię z zakresu literaturoznawstwa i literatury brytyjskiej właściwą dla nauczania języków obcych
Umiejętności: absolwent potrafi:
K_U01 wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów w języku polskim i angielskim
K_U15 w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie w języku polskim i angielskim na tematy dotyczące wybranych zagadnień nauczycielskich z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając z dorobku literaturoznawstwa
Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do:
K_K02 refleksji nad poziomem swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonywania samooceny własnych kompetencji i doskonalenia umiejętności, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia
K_K03 odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, różnojęzyczności i wielokulturowości w odniesieniu do grup etnicznych zamieszkujących w Wielkiej Brytanii
|
Metody i kryteria oceniania: |
ocena ciągła: bieżące przygotowanie do zajęć - weryfikacja K_W01, K_W02; aktywność – 20% oceny końcowej weryfikacja K_U01, K_U15, K_K02;
przygotowywanie planu lekcji z użyciem materiałów z zajęć i ustna prezentacja planu lekcji – 30% oceny końcowej - weryfikacja K_W01; K_W02; K_U01; K_U15; K_K02; K_K03,
ocena z prezentacji - (wysoka jakość merytoryczna i techniczna, oryginalnie wykonane materiały– 5.0; dobra jakość – 4.0; jakość poprawna, nieliczne błędy – 3.0; zła jakość i liczne błędy – 2.0)
kontrola obecności (obecność obowiązkowa); dopuszczalne 2 nieobecności
weryfikacja treści w modułach asynchronicznych na zajęciach lub w formie zadań na platformie Moodle
semestralny pisemny test kontrolny składający się z pytań o charakterze wielokrotnego wyboru oraz przynajmniej jednego pytania otwartego, w którym studenci w oparciu o zdobytą wiedzę, prezentują swoją interpretację - weryfikacja K_W01, K_W02, K_U01, K_U15, K_K02 (50% oceny końcowej);
Ocena z testu:
100%- 93% - 5,0
92% - 84% - 4,5
83% - 75% - 4,0
74% - 66% - 3,5
65% - 60% - 3,0
<60% - 2
|
Metody dydaktyczne: |
metody podawcze: prezentacja multimedialna, wykład, prezentacje studentów,
- metody aktywizujące studentów: obowiązkowe wypowiedzi na forum, wypowiedzi w trakcie zajęć, pisanie scenariuszy lekcji
- samodzielna praca studentów podczas zajęć: lektura tekstu, wykonanie zadania, przygotowanie krótkiej wypowiedzi na zadany temat (ustnie lub jako wpis na forum), obejrzenie filmu, odsłuchanie nagrania
- nauczanie spiralne czyli nawiązujące do poprzednich treści
|