Literatura: |
Źródła internetowe potrzebne do zajęć i końcowego projektu
Także:
Artus P., Girard M-P., Wielki kryzys globalizacji, Warszawa, 2008
Barber B.R., Imperium strachu: wojna, terroryzm i demokracja, Warszawa, 2005
Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Warszawa, 2000
Beck U. Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, 2004
Beck U. Władza i przeciwwładza w epoce globalnej: nowa ekonomia polityki światowej, Warszawa, 2005
Castells M. Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2007
Friedman T. Świat jest płaski, Warszawa, 2006
Giddens A., Europa w epoce globalnej, Warszawa, 2009
Giddens A., Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa, 2002
Mandle J. Globalna sprawiedliwość, Warszawa, 2009
Rothert A. Emergencja rządzenia sieciowego, Warszawa, 2008
Rothert A. Dezagregacja polityki, Warszawa, 2010
Scott J. Władza, Warszawa, 2006
Wnuk-Lipiński E. Świat międzyepoki: Globalizacja, Demokracja, Państwo narodowe, Kraków, 2004
|
Efekty uczenia się: |
WIEDZA
K_W02 - zna i rozumie zjawisko i problematykę globalizacji w różnych aspektach i wymiarach: społecznym, ekonomicznym, politycznym.
K_W04 - zna i rozumie uwarunkowania (ekonomiczne, społeczne, kulturowe ) dla zachowań i aktywności społecznej i politycznej.
K_U01 - potrafi krytycznie analizować koncepcje i pojęcia dotyczące procesów globalizacyjnych.
K_U02 - potrafi opracowywać zagadnienia, zjawiska i zachowania społeczne i polityczne o charakterze globalnym w sposób syntetyczny.
K_U03 - wskazać na poziomie pogłębionym relacje między polityką a zjawiskami i procesami globalizacji.
K_K02 - jest gotów do wyznaczania priorytetów służących do tworzenia i realizacji określonego przez siebie i innych zadań i projektów.
K_K03 - jest gotów do reprezentowania różnorodności i wielokulturowości zglobalizowanego świata w sposób wielopłaszczyznowy i wielowymiarowy.
Efekty zdefiniowane dla specjalności
S2_W02 - zna i rozumie wpływ globalizacji na zasady funkcjonowania systemów politycznych.
S2_W03 - zna i rozumie wpływ procesów globalizacyjnych na zmiany kultury administrowania.
S2_U01 - potrafi krytycznie obserwować i interpretować zjawiska oraz mechanizmy związane z globalizacją, zachodzące w sferze administracji publicznej.
S2_U03 - potrafi korzystać z obowiązującego systemu aksjonormatywnego, podkreślając przydatność reguł i norm w sferze administracji publicznej, w kontekście wyzwań globalizacji.
S2_U04 - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając ze źródeł prawa i dokumentów wytworzonych przez instytucje rządowe, samorządowe oraz ich otoczenie.
S2_K01 - jest gotów do kompleksowego, efektywnego, kreatywnego i rzetelnego realizowania zadań odnoszących się do różnych sfer działania w administracji publicznej.
S2_K02 - jest gotów do wykonywania swoich zadań w strukturach administracji publicznej, uwzględniając prawne, polityczne, ekonomiczne i etyczne aspekty konsekwencji swoich działań, w tym w aspekcie wyzwań globalizacji.
|
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa jest wystawiana w oparciu o ocenę zrealizowanej pracy zespołowej (projektu). Ponadto oceniane jest aktywne uczestnictwo w dyskusjach na zajęciach.
Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana do wykonywania określonych elementów zadania, a studenci dyskutują nad treściami wygenerowanymi przez sztuczną inteligencję. Ten poziom wymaga krytycznego zaangażowania w treści generowane przez SI oraz oceny ich wyników.
Używanie SI jest dozwolone do wykonania określonych zadań, ale każda wygenerowana treść musi być cytowana.
|
Zakres tematów: |
I. Rozpoznanie krajobrazu
1. Metodologia, sposoby analizy
2. Metafora, scenariusz, futurologia
3. Czym jest globalizacja?
II. Odbijamy! (podróż przez kulę ziemską)
4. Kim jesteśmy?
5. Przygotowania do przygody
6. Wyzwania:
a. ekonomia
b. wojna
c. miasta
d. ludzie
e. przybywamy do krainy Oz – władza polityczna
f. inteligentna władza(?)
III. Zrzucamy kotwicę (tworzymy “nasze nowe wspaniałe światy”)
1. burza mózgów
2. próbowanie
3. przedstawienie
|