Mój tekst w LaTeXu? Podstawy LaTeXa w środowisku Overleaf – ZIP
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0508-MLTX-OG-ZIP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mój tekst w LaTeXu? Podstawy LaTeXa w środowisku Overleaf – ZIP |
Jednostka: | Biuro Programu ZIP i Innowacji Dydaktycznych |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie w ramach ZIP dla doktorantów |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | - znajomość języka polskiego ze względu na pracę z tekstem pisanym; - zgoda na założenie bezpłatnego konta w Overleaf, możliwe we współpracy z prowadzącą. |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie doktorantów z pakietem LaTeX do edycji i składu dokumentu, zrealizowanym w środowisku sieciowym Overleaf, który może posłużyć m.in. do napisania pracy dyplomowej w estetycznym stylu. Na zajęciach doktoranci zapoznają się z możliwościami formatowania i składania tekstu, zapisem równań oraz stylami bibliografii. |
Pełny opis: |
Zajęcia oferowane są w ramach Programu zintegrowanych działań na rzecz rozwoju UW, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach PO WER, ścieżka 3.5. Zasady korzystania z oferty zajęć ogólnouniwersyteckich dla doktorantów w ZIP (pn. Regulamin Zintegrowanego kształcenia doktorantów UW) dostępne są na stronie: www.zip.uw.edu.pl Classes are offered as part of the Integrated Development Programme of the University of Warsaw (ZIP), co-financed from the European Social Fund under POWER 3.5. The rules for the use of general university courses for PhD students within the ZIP framework (UW PhD Students' Regulations) are available at: www.zip.uw.edu.pl. Zajęcia mają na celu zapoznanie doktorantów z pakietem LaTeX do edycji i składu dokumentu, zrealizowanym w środowisku sieciowym Overleaf, który może posłużyć m.in. do napisania pracy dyplomowej w estetycznym stylu. Zajęcia umożliwiają uzyskanie kompetencji informatycznych oraz komunikacyjnych i interpersonalnych. Zagadnienia, które będą omawiane w trakcie zajęć: · Struktura dokumentu (rozdziały, paragrafy, spis treści) · Formatowanie (nagłówki, stopki, kolumny, numerowanie stron, czcionki) · Tabele i rysunki · Cytowanie i bibliografia · Wzory i formuły · Klasy dokumentów i pakiety Wyniki pracy naukowej wymagają właściwej oprawy, dlatego na zajęciach nauczymy się, jak pisać publikacje oraz jak wyniki prezentować na konferencjach w postaci plakatu z wykorzystaniem środowiska Overleaf. Podstawowe elementy rozprawy doktorskiej będą również omawiane. Beata Brzozowska pracuje na Wydziale Fizyki UW od 10 lat. Po doktoracie z fizyki wysokich energii została zatrudniona w Zakładzie Fizyki Biomedycznej, gdzie opiekuje się studentami wszystkich III stopni na specjalności fizyka medyczna. |
Literatura: |
- T. Oetiker, H. Partl, I. Hyna, E. Schlegl, The Not So Short Introduction to LATEX2ε, 2021, dostępne online; - Materiały dostarczone na zajęciach. |
Efekty uczenia się: |
oraz działania w środowisku sieciowym Overleaf. Wiedza: student zna i rozumie: K_W08 techniki komputerowe przydatne w pracy naukowej. Umiejętności: student potrafi: K_U04 samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (pisanych i elektronicznych), w tym także w języku obcym. Kompetencje społeczne: student jest gotów do: K_K0 ciągłego dokształcania się oraz samodzielnego wyszukiwania informacji w literaturze, także obcojęzycznej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykonanie i zaprezentowanie plakatu oraz kolokwium zaliczeniowe na ostatnich zajęciach, polegające na sformatowaniu zadanego tekstu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.