Multimedia w nauczaniu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-2MULTW |
Kod Erasmus / ISCED: |
13.3
|
Nazwa przedmiotu: | Multimedia w nauczaniu |
Jednostka: | Wydział Chemii |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek podstawowy MISMaP: | chemia |
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Kontynuacja warsztatów - Dydaktyka 1 i 2 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą różnorodnych multimedialnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania multimedialnych środków dydaktycznych między innymi takich jak tablice multimedialne, rzutniki, programy komputerowe, zasoby internetowe wykorzystywane w nauczaniu chemii oraz aplikacje mobilne. Narzędzia stosowane w nauczaniu zdalnym. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rolą różnorodnych multimedialnych środków dydaktycznych urozmaicających proces kształcenia. Podczas zajęć omawiane będą sposoby wykorzystania multimedialnych środków dydaktycznych między innymi takich jak tablice multimedialne, rzutniki, programy komputerowe, zasoby internetowe wykorzystywane w nauczaniu chemii oraz aplikacje mobilne. Narzędzia stosowane w nauczaniu zdalnym. |
Literatura: |
Zajęcia są prowadzone wg projektu autorskiego. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się Wiedza: Studentka/student zna rolę multimedialnych środków dydaktycznych w procesie kształcenia. Studentka/student wykazuje się znajomością podstawowych multimedialnych środków dydaktycznych stosowanych w szkolnym nauczaniu chemii. Posiada podstawową wiedzę z zakresu multimedialnych środków dydaktycznych dostępnych do zastosowania w nauczaniu chemii. Umiejętności: Winien umieć umiejętnie i zgodnie z zasadami dydaktyki włączać posiadane i znane mu multimedialne środki dydaktyczne w strukturę lekcji chemii. Posiada umiejętność prowadzenia lekcji z zastosowaniem wielu środków dydaktycznych. Kompetencje Studentka/student ma świadomość stosowania multimedialnych środków dydaktycznych w celu podniesienia atrakcyjności zajęć. Rozwija dociekliwość i stymuluje pracę zespołową uczniów. |
Metody i kryteria oceniania: |
Studentka/student przygotowuje prezentacje wybranych środków dydaktycznych, przedstawia ją na zajęciach oraz przedstawia przykłady zastosowania omawianych środków. Uczestniczy w dyskusji i ocenianiu innych prezentacji. Podczas zajęć będzie prowadzony rejestr obecności. Dopuszczalna jest jedna nieobecności w ciągu semestru podlegająca usprawiedliwieniu. Zaliczenie w terminie poprawkowym można uzyskać po zaliczeniu prac zaplanowanych na dany semestr. |
Praktyki zawodowe: |
Odbycie praktyk pedagogicznych jest konieczne do uzyskania uprawnień pedagogicznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.