Literaturoznawstwo - Strategia publikacyjna i merytoryczne aspekty pozyskiwania grantów w dyscyplinie - POL
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SZD-SP-LIT-PL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literaturoznawstwo - Strategia publikacyjna i merytoryczne aspekty pozyskiwania grantów w dyscyplinie - POL |
Jednostka: | Wydział Polonistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie, a także z zasadami pozyskiwania grantów - i dostarczenie narzędzi ułatwiających aktywność na tych polach. |
Pełny opis: |
Jednym z najważniejszych celów kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie i dostarczenie im narzędzi ułatwiających własną aktywność publikacyjną. W szczególności, doktoranci zapoznają się z podstawowymi zasadami zgłaszania wyników prac badawczych do publikacji oraz recenzowania artykułów naukowych; omówione zostaną także najważniejsze wskaźniki bibliometryczne oraz ich rola. Dodatkowo kurs będzie zawierał omówienie wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. |
Literatura: |
1. Obowiązująca Ustawa o Szkolnictwie Wyższym, rozporządzenia ewaluacyjne oraz listy czasopism punktowanych, 2. Blog Emanuela Kulczyckiego Warsztat badacza, 3. Komunikacja naukowa w humanistyce, red. E. Kulczycki, Poznań 2017 (dostępne w repozytorium UAM), 4. E. Kulczycki, Punktoza jako strategia w grze parametrycznej w Polsce, w: „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2017, nr. 1 (dostępne w repozytorium UAM). |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna, rozumie praktyki publikacyjne znamienne dla literaturoznawstwa w Polsce i w świecie (także w trybie OA); zasady konstruowania i oceny wniosków grantowych w Polsce; różne strategie związane z rozpowszechnianiem efektów badań. Umiejętności: 1) student potrafi przygotować – na wszystkich etapach – do druku efekty swoich badań, przy uwzględnieniu wymogów publikacyjnych (także w formach popularnych); potrafi przygotować wniosek grantowy. 2) Wykorzystywać wiedzę z różnych dziedzin nauki lub dziedziny sztuki do twórczego identyfikowania, formułowania i innowacyjnego rozwiązywania złożonych problemów lub wykonywania zadań o charakterze badawczym, a w szczególności: - definiować cel i przedmiot badań naukowych, formułować hipotezę badawczą, - rozwijać metody, techniki i narzędzia badawcze oraz twórczo je stosować, - wnioskować na podstawie wyników badań naukowych. 3)Dokonywać krytycznej analizy i oceny wyników badań naukowych, działalności eksperckiej i innych prac o charakterze twórczym oraz ich wkładu w rozwój wiedzy. 4)Planować i realizować indywidualne i zespołowe przedsięwzięcia badawcze lub twórcze, także w środowisku międzynarodowym. Kompetencje społeczne: student jest gotów do współpracy z redakcją w procesie publikacji badań; uwzględnia także instytucjonalne wymogi praktyk publikacyjnych; potrafi współpracować przy konstruowaniu zbiorowego wniosku grantowego. Potrafi przeprowadzić krytyczną ocenę dorobku w ramach swoje dyscypliny naukowej, w tym krytyczną ocenę własnego wkładu w jej rozwój. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie strategii publikacyjnej i projektu grantowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Kuziak | |
Prowadzący grup: | Michał Kuziak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Celem kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie, a także z zasadami pozyskiwania grantów - i dostarczenie narzędzi ułatwiających aktywność na tych polach. |
|
Pełny opis: |
Jednym z najważniejszych celów kursu jest zapoznanie doktorantów z praktykami publikacyjnymi w ich dyscyplinie i dostarczenie im narzędzi ułatwiających własną aktywność publikacyjną. W szczególności, doktoranci zapoznają się z podstawowymi zasadami zgłaszania wyników prac badawczych do publikacji oraz recenzowania artykułów naukowych; omówione zostaną także najważniejsze wskaźniki bibliometryczne oraz ich rola. Dodatkowo kurs będzie zawierał omówienie wniosku grantowego jako specyficznego tekstu naukowego. |
|
Literatura: |
1. Obowiązująca Ustawa o Szkolnictwie Wyższym, rozporządzenia ewaluacyjne oraz listy czasopism punktowanych, 2. Blog Emanuela Kulczyckiego Warsztat badacza, 3. Komunikacja naukowa w humanistyce, red. E. Kulczycki, Poznań 2017 (dostępne w repozytorium UAM), 4. E. Kulczycki, Punktoza jako strategia w grze parametrycznej w Polsce, w: „Nauka i Szkolnictwo Wyższe” 2017, nr. 1 (dostępne w repozytorium UAM). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.