Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1500-SZD-WM-L-26-EN | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Literaturoznawstwo - Warsztat metodyczny grupowy (warsztat dodatkowy) dla chętnych - 26 godz. - ENG | ||
Jednostka: | Wydział Neofilologii | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() |
||
Język prowadzenia: | angielski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Pełny opis: |
Zajęcia przygotowują doktorantów do samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami szkoły wyższej. Tematyka zajęć obejmuje wiadomości z zakresu: fizjologii uczenia się, działania krótkoterminowej i długoterminowej pamięci, motywacji i prokrastynacji (własnej i studentów), iluzji kompetencji i niekompetencji, specyfiki dydaktyki na poziomie szkoły wyższej, tworzenia programów zajęć autorskich na podstawie własnych badań naukowych, tworzenia i przeprowadzania testów. |
||
Literatura: |
Burger, Edward, Starbird, Michael. The 5 Elements of Effective Thinking. Princeton 2012. Brown, Peter, Make It Stick: The Science of Successful Learning. Belknap Press, 2014. Emmett, Rita. The Procrastinator’s Handbook. Walker Publishing, 2000. Ericsson, Anders. Peak: Secrets from the New Science of Expertise. Houghton, Miffin, Harcourt 2016. Duhigg, Charles. The Power of Habit. Random House, 2012. Oakley, Barbara. Mindshift. Penguin, 2017. Materiały online |
||
Efekty uczenia się: |
Wiedza: zna i rozumie P8S_WG.4 zasady upowszechniania wyników działalności naukowej, także w trybie otwartego dostępu Umiejętności: potrafi P8S_UW.3 transferować wyniki działalności naukowej do sfery gospodarczej i społecznej P8S_UK.2 upowszechniać wyniki działalności naukowej, także w formach popularnych P8S_UK.3 inicjować debatę P8S_UU.1 samodzielnie planować i działać na rzecz własnego rozwoju oraz inspirować i organizować rozwój innych osób P8S_UU.2 planować zajęcia lub grupy zajęć i realizować je z wykorzystaniem nowoczesnych metod i narzędzi Kompetencje społeczne: jest gotów do P8S_KO.1 wypełniania zobowiązań społecznych badaczy i twórców P8S_KO.2 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego P8S_KR.1 podtrzymywania i rozwijania etosu środowisk badawczych i twórczych, w tym: - prowadzenia działalności naukowej w sposób niezależny, - respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej, z uwzględnieniem zasad ochrony własności intelektualnej |
||
Metody i kryteria oceniania: |
aktywne uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 26 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dorota Babilas | |
Prowadzący grup: | Dorota Babilas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Warsztaty - Zaliczenie |
|
Pełny opis: |
Zajęcia przygotowują doktorantów do samodzielnego prowadzenia zajęć dydaktycznych ze studentami szkoły wyższej. Tematyka zajęć obejmuje wiadomości z zakresu: - fizjologii uczenia się, - działania krótkoterminowej i długoterminowej pamięci, - motywacji i prokrastynacji (własnej i studentów), - iluzji kompetencji i niekompetencji, - specyfiki dydaktyki na poziomie szkoły wyższej, - tworzenia programów zajęć autorskich na podstawie własnych badań naukowych, - tworzenia i przeprowadzania testów. | |
Literatura: |
Burger, Edward, Starbird, Michael. The 5 Elements of Effective Thinking. Princeton 2012. Brown, Peter, Make It Stick: The Science of Successful Learning. Belknap Press, 2014. Emmett, Rita. The Procrastinator’s Handbook. Walker Publishing, 2000. Ericsson, Anders. Peak: Secrets from the New Science of Expertise. Houghton, Miffin, Harcourt 2016. Duhigg, Charles. The Power of Habit. Random House, 2012. Oakley, Barbara. Mindshift. Penguin, 2017. Materiały online |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.