Globalizacja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2102-M-Z3GLOB-MP |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.1
|
Nazwa przedmiotu: | Globalizacja |
Jednostka: | Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Przedmiot prowadzony jest w formie warsztatowej jako ćwiczenie kreatywnego myślenia i uczenia się, który jest oparty aktywnym zdobywaniu informacji i poznawaniu treści oraz na doświadczeniach studentów, umożliwia studentowi przejąć kontrolę nad swoją nauką. |
Skrócony opis: |
Przedmiot prowadzony jest w formie warsztatowej jako ćwiczenie kreatywnego myślenia i uczenia się, który jest oparty aktywnym zdobywaniu informacji i poznawaniu treści oraz na doświadczeniach studentów. Warsztat obejmuje nowy sposób nauczania w formie interaktywnych gier i tworzeniu historii, które mogą być pomocne w poznawaniu procesów globalizacji w kontekście struktur i zjawisk o charakterze sieciowym, podziałów i nierówności oraz wyzwań i zagrożeń współczesnego świata. Przedmiot inspirowany projektowaniem gier w połączeniu ze standardami nauczania daje możliwości studentom wyjścia poza bazę poznawczą. |
Pełny opis: |
Globalizacja w polityce jest wciągającą grywalizacją -symulacją, która pozwala studentom doświadczyć wyzwań, szans i złożoności współczesnego świata w bardzo żywy, intensywny i osobisty sposób. Gra symulacyjna jest sposobem nauczania, który umożliwia aktywne utożsamiające się zrozumienie procesów społecznych i politycznych. Globalizacja w polityce korzysta z najbardziej atrakcyjnych właściwości gier i sieciowania społecznego i wytwarza przygodę, w której uczniowie kierują swoimi losami, przełamują trudności by osiągnąć cele. Zostało to starannie zaprojektowane, aby zapewnić maksymalny wgląd w problemy, kwestie i wyzwania związane z procesami globalizacji oraz poznają globalnych aktorów i wyłaniające się struktury władzy. Studenci uczą się aktywnie pozyskiwać informacje i dokonywać syntezy potrzebnego materiału. Tworzą także zespołowe projekty postrzegania i kreowania ładu polityczno-społecznego. Kompetencje miękkie są tworzone w sytuacji gry i symulacji. |
Literatura: |
Źródła internetowe potrzebne do zajęć i końcowego projektu Także: Artus P., Girard M-P., Wielki kryzys globalizacji, Warszawa, 2008 Barber B.R., Imperium strachu: wojna, terroryzm i demokracja, Warszawa, 2005 Bauman Z. Globalizacja. I co z tego dla ludzi wynika, Warszawa, 2000 Beck U. Społeczeństwo ryzyka w drodze do innej nowoczesności, Warszawa, 2004 Beck U. Władza i przeciwwładza w epoce globalnej: nowa ekonomia polityki światowej, Warszawa, 2005 Castells M. Społeczeństwo sieci, Warszawa, 2007 Friedman T. Świat jest płaski, Warszawa, 2006 Giddens A., Europa w epoce globalnej, Warszawa, 2009 Giddens A., Nowoczesność i tożsamość: „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa, 2002 Mandle J. Globalna sprawiedliwość, Warszawa, 2009 Rothert A. Emergencja rządzenia sieciowego, Warszawa, 2008 Rothert A. Dezagregacja polityki, Warszawa, 2010 Scott J. Władza, Warszawa, 2006 Wnuk-Lipiński E. Świat międzyepoki: Globalizacja, Demokracja, Państwo narodowe, Kraków, 2004 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student powinien: EK1. objaśniać zjawisko i problematykę globalizacji w różnych aspektach i wymiarach: społecznym, ekonomicznym, politycznym (K_W02); EK2. scharakteryzować zachowania i aktywność społeczną i polityczną (K_W 04); EK3. wytłumaczyć mechanizmy tworzenia się i działania struktur politycznych i społecznych (K_W 05). UMIEJĘTNOŚCI Student powinien umieć: EK4. krytycznie analizować koncepcje i pojęcia dotyczące procesów globalizacyjnych (K_U01); EK5. opracowywać zagadnienia, zjawiska i zachowania społeczne i polityczne o charakterze globalnym w sposób syntetyczny (K_U02) EK6. wykorzystać pojęcia i kategorie teoretyczne do konstruowania własnych analiz i opracowań (K_U09). KOMPETENCJE Studenta cechuje: EK7. aktywna postawa w/do pracy samodzielnej i zespołowej (K_K 03) postrzeganie relacji społecznych oraz samodzielne wyrażanie ocen (K_K 04) EK8. kreatywność i otwartość intelektualna (K_K 07). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena jest wypadkową całościowej aktywności studenta/studentki: 1. Aktywne uczestnictwo w warsztatach i pracy zespołowej -45% 2. Projekt zespołowy – 45% 3. Dodatkowy wkład indywidualny – 10% |
Praktyki zawodowe: |
nie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Rothert | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Rothert | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.