Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Znaczenie kompetencji społecznych dzieci dla ich funkcjonowania w przedszkolu i szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300/OSM/59/ZKS/2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Znaczenie kompetencji społecznych dzieci dla ich funkcjonowania w przedszkolu i szkole
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 12.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest: pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia badań empirycznych w edukacji oraz wiedzy o kompetencjach społecznych dzieci i ich znaczenia dla funkcjonowania w przedszkolu i szkole oraz przygotowanie własnego projektu badawczego we wskazanym powyżej zakresie.

Treści: struktura pracy magisterskiej, schematy badań empirycznych w pedagogice, istota kompetencji społecznych i sposoby ich pomiaru, związki kompetencji społecznych dzieci z ich funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej, zwieraniem i utrzymywaniem przyjaźni, jakością życia w szkole oraz osiągnięciami szkolnymi, strategie wyszukiwania i doboru literatury naukowej na temat zgodny z tytułem seminarium.

Pełny opis:

Cele:

1. Przekazanie wiedzy studentom na temat:

- struktury i zawartości pracy magisterskiej

- schematów badań empirycznych w pedagogice i strategii ich wyboru

- strategii przygotowania i prowadzenia badań

- strategii wyszukiwania i dobierania literatury naukowej na przykładzie obszaru tematycznego: Kompetencje społeczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

- kompetencji społecznych, sposobów ich rozumienia

- funkcjonowania dzieci w grupach rówieśniczych, sposobów poznawania tego zjawiska oraz jego uwarunkowań

- przyjaźni dziecięcych i ich związków z kompetencjami społecznymi

-znaczenia kompetencji społecznych dzieci dla jakości ich relacji rówieśniczych, funkcjonowania w szkole oraz osiągnięć szkolnych.

2. Pomoc studentom w nabywaniu kompetencji w zakresie:

- formułowania tematów prac magisterskich

- analizowania wyników opublikowanych badań empirycznych

- uzasadniania znaczenia tematu badania

- formułowania problemów/hipotez badawczych

-wyboru schematu badania

- wyodrębniania zmiennych

-doboru narzędzi do badań lub ich konstruowania

- doboru próby badanych

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 60 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Szumski
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)