Znaczenie kompetencji społecznych dzieci dla ich funkcjonowania w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300/OSM/59/ZKS/2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Znaczenie kompetencji społecznych dzieci dla ich funkcjonowania w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
12.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest: pogłębienie wiedzy i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia badań empirycznych w edukacji oraz wiedzy o kompetencjach społecznych dzieci i ich znaczenia dla funkcjonowania w przedszkolu i szkole oraz przygotowanie własnego projektu badawczego we wskazanym powyżej zakresie. Treści: struktura pracy magisterskiej, schematy badań empirycznych w pedagogice, istota kompetencji społecznych i sposoby ich pomiaru, związki kompetencji społecznych dzieci z ich funkcjonowaniem w grupie rówieśniczej, zwieraniem i utrzymywaniem przyjaźni, jakością życia w szkole oraz osiągnięciami szkolnymi, strategie wyszukiwania i doboru literatury naukowej na temat zgodny z tytułem seminarium. |
Pełny opis: |
Cele: 1. Przekazanie wiedzy studentom na temat: - struktury i zawartości pracy magisterskiej - schematów badań empirycznych w pedagogice i strategii ich wyboru - strategii przygotowania i prowadzenia badań - strategii wyszukiwania i dobierania literatury naukowej na przykładzie obszaru tematycznego: Kompetencje społeczne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym - kompetencji społecznych, sposobów ich rozumienia - funkcjonowania dzieci w grupach rówieśniczych, sposobów poznawania tego zjawiska oraz jego uwarunkowań - przyjaźni dziecięcych i ich związków z kompetencjami społecznymi -znaczenia kompetencji społecznych dzieci dla jakości ich relacji rówieśniczych, funkcjonowania w szkole oraz osiągnięć szkolnych. 2. Pomoc studentom w nabywaniu kompetencji w zakresie: - formułowania tematów prac magisterskich - analizowania wyników opublikowanych badań empirycznych - uzasadniania znaczenia tematu badania - formułowania problemów/hipotez badawczych -wyboru schematu badania - wyodrębniania zmiennych -doboru narzędzi do badań lub ich konstruowania - doboru próby badanych |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Grzegorz Szumski | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.