MKJO - Developing teaching skills in early education
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-2EL-PWT-DTS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MKJO - Developing teaching skills in early education |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przygotowanie do nauczania języka angielskiego dzieci ze specjalnym naciskiem na rozwijanie umiejętności pracy w klasie z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz rozwijanie umiejętności refleksji nauczycielskiej jako elementu wspierającego działania nauczycielskie w pracy z dziećmi. Kurs ten jest zaplanowany dla studentów, którzy posiadają podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą nauczania języka. Podczas trwania kursu pogłębiają swoją wiedzę oraz umiejętności łącząc różne koncepcje teoretyczne z praktyką edukacyjną. |
Pełny opis: |
Jest to kurs, który łączy w sobie elementy teoretyczne oraz praktyczne. Podczas zajęć studenci czytają literaturę przedmiotu, obserwują lekcje oraz wspólnie omawiają zagadnienia. Część zajęć będzie prowadzona w przedszkolach oraz szkołach. Podczas trwania kursu omawiane są następujące tematy: • Tworzenie atmosfery współpracy i motywowania dzieci do nauki języka • Organizowanie pracy na lekcjach języka angielskiego • Praca z dziećmi na różnych poziomach języka oraz z różnymi potrzebami edukacyjnymi • Wprowadzanie strategii nauczania języka (jak się uczyć) • Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania języka dzieci • Wykorzystanie i rola języka rodzimego oraz języka obcego • Podejście do błędów językowych • Ocenianie w klasie na lekcjach języka • Rola refleksji w pracy nauczyciela języka |
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books • Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing. • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages. • Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers. • Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: 1. Strategie oraz metody pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w dydaktyce języka angielskiego 2. Różne rodzaje materiałów dydaktycznych oraz podstawy ich adaptacji do zróżnicowanych potrzeb dzieci 3. Różne podejścia oraz sposoby oceniania języka u dzieci 4. Różne podejścia dydaktyczne dotyczące błędów językowych 5. Sposoby wspierania i motywowania dzieci w procesie nauczania języka W zakresie umiejętności student potrafi: 1. Zaplanować aktywności nauczania języka oraz sposoby oceniania języka dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych 2. Potrafi zaplanować działania w klasie wspierające różne strategie nauczania języka 3. Potrafi ocenić przydatność materiałów dydaktycznych w tym materiałów autentycznych oraz podręczników oraz je zaadaptować do zróżnicowanych potrzeb dzieci 4. Potrafi w sposób refleksyjny ocenić swoje oraz innych działania dydaktyczne w czasie lekcji języka obcego oraz zaplanować działania naprawcze W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: 1. Pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania dzieci 2. Pogłębiania wiedzy w zakresie własnych umiejętności językowych 3. Refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność oraz obecność na zajęciach Obserwacja lekcji oraz refleksja po obserwacji Mikrolekcja Portfolio |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.