Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MKJO - Developing teaching skills in early education

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-2EL-PWT-DTS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MKJO - Developing teaching skills in early education
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Celem kursu jest przygotowanie do nauczania języka angielskiego dzieci ze specjalnym naciskiem na rozwijanie umiejętności pracy w klasie z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych oraz rozwijanie umiejętności refleksji nauczycielskiej jako elementu wspierającego działania nauczycielskie w pracy z dziećmi.

Kurs ten jest zaplanowany dla studentów, którzy posiadają podstawową wiedzę metodyczną dotyczącą nauczania języka. Podczas trwania kursu pogłębiają swoją wiedzę oraz umiejętności łącząc różne koncepcje teoretyczne z praktyką edukacyjną.

Pełny opis:

Jest to kurs, który łączy w sobie elementy teoretyczne oraz praktyczne. Podczas zajęć studenci czytają literaturę przedmiotu, obserwują lekcje oraz wspólnie omawiają zagadnienia. Część zajęć będzie prowadzona w przedszkolach oraz szkołach.

Podczas trwania kursu omawiane są następujące tematy:

• Tworzenie atmosfery współpracy i motywowania dzieci do nauki języka

• Organizowanie pracy na lekcjach języka angielskiego

• Praca z dziećmi na różnych poziomach języka oraz z różnymi potrzebami edukacyjnymi

• Wprowadzanie strategii nauczania języka (jak się uczyć)

• Tworzenie materiałów dydaktycznych do nauczania języka dzieci

• Wykorzystanie i rola języka rodzimego oraz języka obcego

• Podejście do błędów językowych

• Ocenianie w klasie na lekcjach języka

• Rola refleksji w pracy nauczyciela języka

Literatura:

Literatura podstawowa:

• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.

• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.

• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

1. Strategie oraz metody pracy z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w dydaktyce języka angielskiego

2. Różne rodzaje materiałów dydaktycznych oraz podstawy ich adaptacji do zróżnicowanych potrzeb dzieci

3. Różne podejścia oraz sposoby oceniania języka u dzieci

4. Różne podejścia dydaktyczne dotyczące błędów językowych

5. Sposoby wspierania i motywowania dzieci w procesie nauczania języka

W zakresie umiejętności student potrafi:

1. Zaplanować aktywności nauczania języka oraz sposoby oceniania języka dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych

2. Potrafi zaplanować działania w klasie wspierające różne strategie nauczania języka

3. Potrafi ocenić przydatność materiałów dydaktycznych w tym materiałów autentycznych oraz podręczników oraz je zaadaptować do zróżnicowanych potrzeb dzieci

4. Potrafi w sposób refleksyjny ocenić swoje oraz innych działania dydaktyczne w czasie lekcji języka obcego oraz zaplanować działania naprawcze

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

1. Pogłębiania wiedzy w zakresie nauczania dzieci

2. Pogłębiania wiedzy w zakresie własnych umiejętności językowych

3. Refleksji na temat społecznego znaczenia swojej wiedzy, pracy, umiejętności

Metody i kryteria oceniania:

Aktywność oraz obecność na zajęciach

Obserwacja lekcji oraz refleksja po obserwacji

Mikrolekcja

Portfolio

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)