Język jako źródło interakcji w klasie i rozwoju zawodowego nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-J-DWNJA-JI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język jako źródło interakcji w klasie i rozwoju zawodowego nauczyciela |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Studenci przygotowują się do interakcji w języku angielskim poprzez omówienie oraz ćwiczenie form, zwrotów, intonacji, gestów, słownictwa oraz rejestru dostosowanego do odbiorcy. Celem kursu jest wypracowanie wysokiej poprawności językowej w interakcjach z innymi. |
Pełny opis: |
Kurs ma na celu przygotowanie nauczyciela wczesnoszkolnego do różnych form interakcji w języku angielskim. Studenci rozszerzają swój warsztat nauczyciela poprzez kontakty ze środowiskiem rówieśniczym, zawodowym, uczniowskim oraz międzynarodowym. W czasie trwania kursu pogłębiają swoje umiejętności językowe dotyczące relacji w klasie, miejsca zatrudnienia oraz na międzynarodowym polu zawodowym poprzez budowanie swojej świadomości językowej, ćwiczenie języka oraz pogłębianie świadomości istoty relacji międzyludzkich w zawodzie nauczyciela. Celem kursu jest wypracowanie wysokiej poprawności językowej w interakcjach z innymi. |
Literatura: |
Hattie, J.A.C. & Yates, G.C.R. (2014). Using feedback to promote learning. W: V.A. Benassi, C.E. Overson, C.M Hakala (red.), Applying science of learning in education: Infusing psychological science into the curriculum (s. 45–58). Scrivener, J. (2020). Classroom Management Techniques. Cambridge University Press. Dornyei, Z. (2019). Towards a better understanding of the L2 Learning Experience, the Cinderella of the L2 Motivational Self System. Studies in Second Language Learning and Teaching, 9(1), 19–30. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: Konieczność dostosowywania rejestru do odbiorcy oraz istotę opanowania swobodnej komunikacji w języku angielskim. W zakresie umiejętności student potrafi: ❖ dostosować swój rejestr do poziomu rozumienia ucznia bądź innego odbiorcy ❖ stosować właściwe formy wypowiedzi podczas komunikacji z - uczniami - rodzicami - współpracownikami w tym psychologiem/pedagogiem szkolnym - środowiskiem międzynarodowym - środowiskiem zawodowym - instytucją zewnętrzną (np. fundacja) ❖ uczestniczyć w kursach, webinarach, szkoleniach w języku angielskim W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: - prowadzenia interakcji po angielsku, - refleksji o swojej pracy oraz swoim rozwoju zawodowym po angielsku |
Metody i kryteria oceniania: |
Aby zaliczyć przedmiot, student musi aktywnie uczestniczyć w pracy w trakcie zajęć, zaliczyć pozytywnie wszystkie prace ustne i pisemne wykonywane w trakcie zajęć, aktywnie uczestniczyć w projekcie interakcji międzynarodowej, wziąć udział w webinarze, kursie, szkoleniu w języku angielskim, streścić je oraz wskazać możliwość zastosowania omówionych treści podczas pracy zawodowej. Student może być nieobecny dwukrotnie w ciągu semestru. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Marchlik | |
Prowadzący grup: | Paulina Marchlik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.