Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język jako źródło interakcji w klasie i rozwoju zawodowego nauczyciela

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-J-DWNJA-JI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język jako źródło interakcji w klasie i rozwoju zawodowego nauczyciela
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

Studenci przygotowują się do interakcji w języku angielskim poprzez omówienie oraz

ćwiczenie form, zwrotów, intonacji, gestów, słownictwa oraz rejestru dostosowanego do

odbiorcy.

Celem kursu jest wypracowanie wysokiej poprawności językowej w interakcjach z innymi.

Pełny opis:

Kurs ma na celu przygotowanie nauczyciela wczesnoszkolnego do różnych form interakcji w

języku angielskim. Studenci rozszerzają swój warsztat nauczyciela poprzez kontakty ze

środowiskiem rówieśniczym, zawodowym, uczniowskim oraz międzynarodowym. W czasie

trwania kursu pogłębiają swoje umiejętności językowe dotyczące relacji w klasie, miejsca

zatrudnienia oraz na międzynarodowym polu zawodowym poprzez budowanie swojej

świadomości językowej, ćwiczenie języka oraz pogłębianie świadomości istoty relacji

międzyludzkich w zawodzie nauczyciela.

Celem kursu jest wypracowanie wysokiej poprawności językowej w interakcjach z innymi.

Literatura:

Hattie, J.A.C. & Yates, G.C.R. (2014). Using feedback to promote learning. W: V.A. Benassi,

C.E. Overson, C.M Hakala (red.), Applying science of learning in education: Infusing

psychological science into the curriculum (s. 45–58).

Scrivener, J. (2020). Classroom Management Techniques. Cambridge University Press.

Dornyei, Z. (2019). Towards a better understanding of the L2 Learning Experience, the

Cinderella of the L2 Motivational Self System. Studies in Second Language Learning and

Teaching, 9(1), 19–30.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

Konieczność dostosowywania rejestru do odbiorcy oraz istotę opanowania swobodnej

komunikacji w języku angielskim.

W zakresie umiejętności student potrafi:

❖ dostosować swój rejestr do poziomu rozumienia ucznia bądź innego odbiorcy

❖ stosować właściwe formy wypowiedzi podczas komunikacji z

- uczniami

- rodzicami

- współpracownikami w tym psychologiem/pedagogiem szkolnym

- środowiskiem międzynarodowym

- środowiskiem zawodowym

- instytucją zewnętrzną (np. fundacja)

❖ uczestniczyć w kursach, webinarach, szkoleniach w języku angielskim

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

- prowadzenia interakcji po angielsku,

- refleksji o swojej pracy oraz swoim rozwoju zawodowym po angielsku

Metody i kryteria oceniania:

Aby zaliczyć przedmiot, student musi aktywnie uczestniczyć w pracy w trakcie zajęć,

zaliczyć pozytywnie wszystkie prace ustne i pisemne wykonywane w trakcie zajęć,

aktywnie uczestniczyć w projekcie interakcji międzynarodowej,

wziąć udział w webinarze, kursie, szkoleniu w języku angielskim, streścić je oraz wskazać

możliwość zastosowania omówionych treści podczas pracy zawodowej.

Student może być nieobecny dwukrotnie w ciągu semestru.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Marchlik
Prowadzący grup: Paulina Marchlik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)