Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

MS4 - Wybrane techniki

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-MS4-PWT-WT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: MS4 - Wybrane techniki
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności związanych

z nauczaniem języka dzieci. Studenci zapoznają się szerzej z wybranymi technikami często wykorzystywanymi na lekcjach. Studenci będą mieli okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka obcego.

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali
w sali i w terenie
zdalnie

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, które pomogą im stać się niezależnymi i kompetentnymi nauczycielami języka obcego.

Pełny opis:

Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w sposób twórczy i właściwy metodycznie. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, które pomogą im stać się niezależnymi i kompetentnymi nauczycielami języka obcego. Studenci dowiedzą się również, jak pracować z piosenkami, pacynkami, jak wykorzystywać książki i historie na zajęciach językowych oraz w jaki sposób wykorzystywać na zajęciach nowoczesne technologie.

Literatura:

• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.

• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.

• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

- różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci

- cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik

W zakresie umiejętności student potrafi:

- planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki

- przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik

- planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik

- planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

- rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego

- rozwijania swoich umiejętności językowych

- otworzyć się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej

Metody i kryteria oceniania:

- obecność oraz aktywny udział w zajęciach

- przygotowanie i zaprezentowanie mini-projektu lub mini-lekcji z wybranych tematów poruszanych w trakcie zajęć

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)