MS4 - Wybrane techniki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-MS4-PWT-WT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MS4 - Wybrane techniki |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności związanych z nauczaniem języka dzieci. Studenci zapoznają się szerzej z wybranymi technikami często wykorzystywanymi na lekcjach. Studenci będą mieli okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka obcego. |
Tryb prowadzenia: | mieszany: w sali i zdalnie |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, które pomogą im stać się niezależnymi i kompetentnymi nauczycielami języka obcego. |
Pełny opis: |
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym w sposób twórczy i właściwy metodycznie. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, które pomogą im stać się niezależnymi i kompetentnymi nauczycielami języka obcego. Studenci dowiedzą się również, jak pracować z piosenkami, pacynkami, jak wykorzystywać książki i historie na zajęciach językowych oraz w jaki sposób wykorzystywać na zajęciach nowoczesne technologie. |
Literatura: |
• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books • Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing. • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages. • Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers. • Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy student zna i rozumie: - różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci - cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik W zakresie umiejętności student potrafi: - planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki - przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik - planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik - planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: - rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego - rozwijania swoich umiejętności językowych - otworzyć się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność oraz aktywny udział w zajęciach - przygotowanie i zaprezentowanie mini-projektu lub mini-lekcji z wybranych tematów poruszanych w trakcie zajęć |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.