Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2300-NJ-DWNJA-WT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego
Jednostka: Wydział Pedagogiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności związanych z nauczaniem języka dzieci. Studenci zapoznają szerzej się z wybranymi technikami często wykorzystywanymi na lekcjach. Są to storytelling, projekty edukacyjne, drama oraz nowoczesne technologie. Studenci mają okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących te wybrane techniki.

Skrócony opis:

Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, np: storytelling, projekty edukacyjne, drama oraz nowoczesne technologie. Studenci mają okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących wybrane techniki.

Pełny opis:

Pełny opis:

Kurs służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zakłada skupienie na następujących tematach:

1. Storytelling: odpowiedni wybór historii (książek, wierszy, rymowanek), organizacja tekstu oraz języka, sposoby pracy z historiami i książkami, tworzenie aktywności wokół historii.

2. Drama i pacynki: wykorzystanie dramy w nauczaniu dzieci.

3. Projekty edukacyjne na lekcjach angielskiego: cele i rodzaje projektów, etapy pracy z projektem, przykłady projektów na lekcjach języka.

4. Nowoczesne technologie na lekcjach języka angielskiego.

5. Gry i zabawy językowe.

6. Wykorzystanie piosenek i filmów w nauczaniu języka angielskiego małych dzieci.

Literatura:

• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books

• Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001

• Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing.

• Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press.

• Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman.

• Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006

• Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press.

• Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages.

• Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers.

• Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN.

• Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się:

W zakresie wiedzy student zna i rozumie:

różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci

cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik

W zakresie umiejętności student potrafi:

planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki

przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik

planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik

planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii

W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do:

rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego

rozwijania swoich umiejętności językowych

otworzyć się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

- obecność oraz aktywny udział w zajęciach

- przygotowanie i przeprowadzenie mini-projektów prezentujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2023-10-01 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Marchlik, Joanna Pokora
Prowadzący grup: Silvia Tomaszewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-06-08
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 36 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paulina Marchlik, Joanna Pokora
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)