Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NJ-DWNJA-WT |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wybrane techniki pracy na lekcjach języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Celem kursu jest pogłębienie wiedzy i umiejętności związanych z nauczaniem języka dzieci. Studenci zapoznają szerzej się z wybranymi technikami często wykorzystywanymi na lekcjach. Są to storytelling, projekty edukacyjne, drama oraz nowoczesne technologie. Studenci mają okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących te wybrane techniki. |
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest przygotowanie studentów do nauczania języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Treści poznane na kursie pozwolą studentom tworzyć ćwiczenia rozwijające wszystkie podstawowe umiejętności językowe. Podczas zajęć studenci zapoznają się z odpowiednimi technikami nauczania języka obcego, np: storytelling, projekty edukacyjne, drama oraz nowoczesne technologie. Studenci mają okazję obserwacji lekcji, stworzenia i przeuczenia aktywności wykorzystujących wybrane techniki. |
Pełny opis: |
Pełny opis: Kurs służy pogłębieniu wiedzy i umiejętności w nauczaniu języka angielskiego dzieci. Zakłada skupienie na następujących tematach: 1. Storytelling: odpowiedni wybór historii (książek, wierszy, rymowanek), organizacja tekstu oraz języka, sposoby pracy z historiami i książkami, tworzenie aktywności wokół historii. 2. Drama i pacynki: wykorzystanie dramy w nauczaniu dzieci. 3. Projekty edukacyjne na lekcjach angielskiego: cele i rodzaje projektów, etapy pracy z projektem, przykłady projektów na lekcjach języka. 4. Nowoczesne technologie na lekcjach języka angielskiego. 5. Gry i zabawy językowe. 6. Wykorzystanie piosenek i filmów w nauczaniu języka angielskiego małych dzieci. |
Literatura: |
• Brewster J., Ellis G., Girard D. 2010. The Primary English Teacher’s Guide. Suffolk: Penguin Books • Cameron Lynne, Teaching Languages to Young Learners, Cambridge Univeristy Press, 2001 • Cant A., Superfine W. 1997. Developing Resources for Primary. London: Richmond Publishing. • Feunteun A., Vale D. 2000. Teaching Children English. Cambridge: Cambridge University Press. • Halliwell S. 2006. Teaching English in the Primary Classroom. London: Longman. • Pinter Annamaria, Teaching Young Language Learners, Oxford University Press, 2006 • Philips S. 2001. Young Learners. Oxford: Oxford University Press. • Puchta H., Williams M. 2011. Teaching Young Learners to Think. Helbling Languages. • Read C. 2007. 500 Activities for the Primary Classroom. Oxford: Macmillan Publishers. • Sikora-Banasik D.(red). 2009. Wczesnoszkolne nauczanie języków obcych. Warszawa: CODN. • Szpotowicz M., Szulc-Kurpaska M. 2011. Teaching English to Young Learners. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: W zakresie wiedzy student zna i rozumie: różne podejścia oraz ich cele wykorzystywane w dydaktyce języków obcych ze specjalnym naciskiem na edukację językową dzieci cele językowe i możliwości nauczania języka przy użyciu tych technik W zakresie umiejętności student potrafi: planować aktywności oraz lekcje języka w oparciu o wybrane techniki przygotowywać materiały dydaktyczne potrzebne do wykorzystania tych technik planować sposoby oceny języka przy wykorzystaniu tych wybranych technik planować lekcje języka przy użyciu nowoczesnych technologii W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: rozwijania swojej wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki języka angielskiego rozwijania swoich umiejętności językowych otworzyć się na nowe obszary wiedzy i umiejętności w zakresie dydaktyki językowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: - obecność oraz aktywny udział w zajęciach - przygotowanie i przeprowadzenie mini-projektów prezentujących wybrane techniki pracy z dziećmi na lekcjach języka angielskiego |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Marchlik, Joanna Pokora | |
Prowadzący grup: | Silvia Tomaszewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 36 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Marchlik, Joanna Pokora | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.