MB-Psychologia społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2300-NJ-MB-PS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | MB-Psychologia społeczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Psychologia społeczna bada funkcjonowania człowieka w otoczeniu społecznym oraz próbuje wyjaśniać kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura. Podczas zajęć zostaną przedstawione prawidłowości rządzące ludzką psychiką i zachowaniem jednostki w kontekście społecznym. Pojawi się też wątek szkolny i wychowawczy - ze szczególnym uwzględnieniem zastosowania wiedzy z tego obszaru do rzeczywistości edukacyjnej. |
Pełny opis: |
Kurs obejmuje następujące zagadnienia: główne nurty teoretyczne, metodologia psychologii społecznej, formułowanie wiedzy o świecie (schematy, skrypty, stereotypy), percepcja społeczna, atrybucje, wpływ społeczny i zmiana postaw, autoprezentacja, agresja, prospołeczność, procesy grupowe, konflikt, atrakcyjność interpersonalna, efektywność edukacyjna z punktu widzenia psychologii społecznej, psychologia zmiany społecznej. |
Literatura: |
Wojciszke, B. (2011 i kolejne). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar (wybrane rozdziały) Aronson E., Wilson T. D., Akert R. M. (2012). Psychologia społeczna. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka (wybrane rozdziały) Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Gdańsk: GWP Crisp, R., Turner, R. (2009). Psychologia społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu kursu student powinien dysponować wiedzą umożliwiającą diagnozę i rozumienie złożonych sytuacji społecznych oraz przygotowanie interwencji w zakresie zmiany społecznej. W trakcie kursu student rozwinie umiejętności projektowania badań oraz wykorzystania wiedzy do rozwiązywania problemów związanych z sytuacją kształcenia i wychowania. M_W01. zna podstawową terminologię z zakresu psychologii społecznej M_W02. zna społeczne uwarunkowania rozwoju osobniczego człowieka oraz możliwości jego modyfikowania M_W10. zna pojęcie grupy społecznej, jej struktury, dynamiki i zjawisk w niej zachodzących; opisuje relacje interpersonalne oraz zjawiska zachodzące w małej grupie społecznej M_U02. w oparciu o modele teoretyczne z psychologii społecznej potrafi wyjaśnić wzajemne interakcje zachodzące między ludźmi M_U03. identyfikuje własne problemy oraz potrzeby rozwojowe oraz planuje działania dla ich zaspokojenia. M_U04. rozpoznaje podstawowe objawy zaburzeń różnych sfer rozwoju człowieka, identyfikuje zaburzenia dysfunkcyjne oraz umie zaplanować sposób udzielenia pomocy takim osobom M_KS02. w oparciu o wiedzę z psychologii społecznej podejmuje działania, które mogą mieć korzystny wpływ na prawidłowy rozwój, różne aspekty zdrowia oraz efekty uczenia się swoich wychowanków/uczniów. M_KS03. wprowadza zmiany w swoim stylu życia w kierunku tworzenia pozytywnych wzorców dla dzieci i młodzieży. |
Metody i kryteria oceniania: |
wykonanie zadań na platformie e-learningowej test wiedzy na zakończenie kursu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Małkowska-Szkutnik | |
Prowadzący grup: | Marek Smulczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.