University of Warsaw - Central Authentication System
Strona główna

Marketing and Public Relations

General data

Course ID: 2500-PL-PS-SP11-02
Erasmus code / ISCED: 14.4 The subject classification code consists of three to five digits, where the first three represent the classification of the discipline according to the Discipline code list applicable to the Socrates/Erasmus program, the fourth (usually 0) - possible further specification of discipline information, the fifth - the degree of subject determined based on the year of study for which the subject is intended. / (0313) Psychology The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Marketing and Public Relations
Name in Polish: Marketing i Public Relations
Organizational unit: Faculty of Psychology
Course groups: (in Polish) Psychologia ekonomiczna
ECTS credit allocation (and other scores): 4.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Prerequisites (description):

(in Polish) Kryteria naboru:

Znajomość podstaw ekonomii oraz podstaw psychologii zachowań konsumenta

Short description: (in Polish)

Celem kursu jest przedstawienie uczestnikom podstaw działań marketingowych i komunikacji z klientem/konsumentem i działań z zakresu Public Relations, ich skuteczności, budowania strategii, tradycyjnych i nowoczesnych form.

Learning outcomes: (in Polish)

Wiedza

W1. Student zna czynniki psychologiczne oddziałujące na indywidualne wybory finansowe

W2.Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologii konsumenta

W3. Student zna mechanizmy reklamy i wiodące narzędzia marketingowe

W4. Student rozumie mechanizmy psychologiczne leżące u podłoża decyzji konsumenckich

W5. Student rozumie mechanizmy działania reklamy

W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data

W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych

W9. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii

W10 . Student zna kluczowe zagadnienia ekonomii behawioralnej

W11. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do indywidualnych decyzji finansowych

W12. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do decyzji konsumenckich

b. Umiejętności

U1.Student posługuje się podstawową terminologią ekonomiczną i zaawansowaną terminologią psychologiczną z zakresu psychologii biznesu.

U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych

U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski

U3. Student potrafi wskazać czynniki indywidualne mogące oddziaływać na konkretne wybory konsumenckie i finansowe

U4. Student potrafi dokonać analizy czynników (wewnętrznych i zewnętrznych, względnie stałych i sytuacyjnych) mogących oddziaływać na decyzje konsumenckie i finansowe w kontekście wprowadzania na rynek nowych towarów i usług.

U5. Student potrafi ocenić strategie marketingowe i reklamowe z perspektywy dopasowania do celów i promowanego produktu lub usługi

U6.Student potrafi znaleźć literaturę psychologiczną i ekonomiczną dotyczącą zagadnień związanych z psychologią biznesu, krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych;

c. Kompetencje społeczne:

KS1. Student jest świadomy różnorodności interesów osób zainteresowanych wynikami pracy psychologa ekonomicznego.

KS2. Student z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, poziomu edukacji, grupy społecznej, wyznania czy kultury zleceniodawców oraz konsumentów i innych uczestników rynku.

KS3.Student rozumie konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy.

KS4. Student potrafi współpracować w zespole.

KS5. Student potrafi argumentować swoje opinie.

KS6. Student rozumie i przestrzega zasad etyki pracy w biznesie oraz zasad etyki w badaniach społecznych.

KS7. Potrafi sprowokować, przygotować i poprowadzić dyskusję naukową. Potrafi w niej uczestniczyć w sposób konstruktywny; słucha wypowiedzi innych uczestników dyskusji z szacunkiem i uwagą.

KS8. Potrafi przedstawić opinię krytycznie odnoszącą się do materiałów dotyczących psychologii przedstawianych w mediach.

KS9.Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi.

KS10. Rozumie relacje między teorią a praktyką psychologiczną.

KS11.Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby.

KS12. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania.

KS13.Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych.

KS14.Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z klientami.

KS15. Przestrzega zasad kodeksu etyki psychologa w odniesieniu do specyfiki wybranej specjalizacji.

KS16. Potrafi współpracować w zespole.

KS17. Rozumie, że złożony charakter powiązań między badaniami psychologicznymi a innymi obszarami wiedzy sprawia, że dziedziny te stale się rozwijają, z czego wynika konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy.

KS18. Jest świadom własnych ograniczeń jako psychologa i wie kiedy zwrócić się do ekspertów we właściwej dziedzinie nauki lub praktyki.

KS19. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy

KS20. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych.

Classes in period "Summer semester 2024/25" (past)

Time span: 2025-02-17 - 2025-06-08
Selected timetable range:
Go to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: Katarzyna Sekścińska, Urszula Widelska
Group instructors: Katarzyna Sekścińska, Urszula Widelska
Students list: (inaccessible to you)
Credit: Course - Grading
Seminar - Grading
Full description:

1. Principles and instruments of the company's marketing activities

2. Marketing decisions - strategic dimension (STPM)

3. Product decisions

4. Distribution decisions

5. Promotional decisions

6. Price decisions

7. Public Relations - the essence and tools of action

Bibliography: (in Polish)

Kotler, P., Keller, K.L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań

Podstawka K., Marketing menedżerski. Standardy, procedury, strategie, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2008

Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I. (2010). Marketing 3.0” MT Biznes, Warszawa.

Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I.(2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. MT Biznes. Warszawa

Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Warsaw.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
contact accessibility statement site map USOSweb 7.1.2.0-bc9fa12b9 (2025-06-25)