Marketing i Public Relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP11-02 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing i Public Relations |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia ekonomiczna |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Kryteria naboru: Znajomość podstaw ekonomii oraz podstaw psychologii zachowań konsumenta |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przedstawienie uczestnikom podstaw działań marketingowych i komunikacji z klientem/konsumentem i działań z zakresu Public Relations, ich skuteczności, budowania strategii, tradycyjnych i nowoczesnych form. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1. Student zna czynniki psychologiczne oddziałujące na indywidualne wybory finansowe W2.Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologii konsumenta W3. Student zna mechanizmy reklamy i wiodące narzędzia marketingowe W4. Student rozumie mechanizmy psychologiczne leżące u podłoża decyzji konsumenckich W5. Student rozumie mechanizmy działania reklamy W6. Student ma wiedzę na temat metod badawczych: metody ilościowe, jakościowe, analiza danych wtórnych, big data W7. Student zna techniki służące analizie danych w aplikacyjnych badaniach społecznych W8. Student zna narzędzia służące zbieraniu danych w aplikacyjnych badaniach społecznych W9. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii W10 . Student zna kluczowe zagadnienia ekonomii behawioralnej W11. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do indywidualnych decyzji finansowych W12. Student zna różnice w podejściu ekonomii klasycznej, ekonomii behawioralnej i psychologii finansowej w odniesieniu do decyzji konsumenckich b. Umiejętności U1.Student posługuje się podstawową terminologią ekonomiczną i zaawansowaną terminologią psychologiczną z zakresu psychologii biznesu. U2.Student potrafi ocenić poprawność narzędzi badawczych oraz zaplanować i przeprowadzić badania społeczne na potrzeby analizy lub predykcji zachowań konsumenckich lub indywidualnych zachowań finansowych U3. Student potrafi przeanalizować dane pochodzące z badań społecznych oraz wyciągnąć z nich użyteczne aplikacyjnie wnioski U3. Student potrafi wskazać czynniki indywidualne mogące oddziaływać na konkretne wybory konsumenckie i finansowe U4. Student potrafi dokonać analizy czynników (wewnętrznych i zewnętrznych, względnie stałych i sytuacyjnych) mogących oddziaływać na decyzje konsumenckie i finansowe w kontekście wprowadzania na rynek nowych towarów i usług. U5. Student potrafi ocenić strategie marketingowe i reklamowe z perspektywy dopasowania do celów i promowanego produktu lub usługi U6.Student potrafi znaleźć literaturę psychologiczną i ekonomiczną dotyczącą zagadnień związanych z psychologią biznesu, krytycznie analizować i oceniać wyniki badań naukowych; c. Kompetencje społeczne: KS1. Student jest świadomy różnorodności interesów osób zainteresowanych wynikami pracy psychologa ekonomicznego. KS2. Student z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, poziomu edukacji, grupy społecznej, wyznania czy kultury zleceniodawców oraz konsumentów i innych uczestników rynku. KS3.Student rozumie konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy. KS4. Student potrafi współpracować w zespole. KS5. Student potrafi argumentować swoje opinie. KS6. Student rozumie i przestrzega zasad etyki pracy w biznesie oraz zasad etyki w badaniach społecznych. KS7. Potrafi sprowokować, przygotować i poprowadzić dyskusję naukową. Potrafi w niej uczestniczyć w sposób konstruktywny; słucha wypowiedzi innych uczestników dyskusji z szacunkiem i uwagą. KS8. Potrafi przedstawić opinię krytycznie odnoszącą się do materiałów dotyczących psychologii przedstawianych w mediach. KS9.Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi. KS10. Rozumie relacje między teorią a praktyką psychologiczną. KS11.Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby. KS12. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania. KS13.Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych. KS14.Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z klientami. KS15. Przestrzega zasad kodeksu etyki psychologa w odniesieniu do specyfiki wybranej specjalizacji. KS16. Potrafi współpracować w zespole. KS17. Rozumie, że złożony charakter powiązań między badaniami psychologicznymi a innymi obszarami wiedzy sprawia, że dziedziny te stale się rozwijają, z czego wynika konieczność ciągłego uczenia się i uaktualniania posiadanej wiedzy. KS18. Jest świadom własnych ograniczeń jako psychologa i wie kiedy zwrócić się do ekspertów we właściwej dziedzinie nauki lub praktyki. KS19. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy KS20. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ SEM
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sekścińska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sekścińska, Urszula Widelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa 2. Decyzje marketingowe – wymiar strategiczny (STPM) 3. Decyzje produktowe 4. Decyzje dystrybucyjne 5. Decyzje promocyjne 6. Decyzje cenowe 7. Public Relations - istota i narzędzia działania |
|
Literatura: |
Kotler, P., Keller, K.L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań Podstawka K., Marketing menedżerski. Standardy, procedury, strategie, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2008 Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I. (2010). Marketing 3.0” MT Biznes, Warszawa. Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I.(2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. MT Biznes. Warszawa |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Sekścińska, Urszula Widelska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sekścińska, Urszula Widelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
1. Zasady i instrumenty działalności marketingowej przedsiębiorstwa 2. Decyzje marketingowe – wymiar strategiczny (STPM) 3. Decyzje produktowe 4. Decyzje dystrybucyjne 5. Decyzje promocyjne 6. Decyzje cenowe 7. Public Relations - istota i narzędzia działania |
|
Literatura: |
Kotler, P., Keller, K.L. (2012), Marketing, Rebis, Poznań Podstawka K., Marketing menedżerski. Standardy, procedury, strategie, Wydawnictwa Naukowe Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2008 Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I. (2010). Marketing 3.0” MT Biznes, Warszawa. Kotler P., Kartajaya, H., Setiawian, I.(2017). Marketing 4.0. Era cyfrowa. MT Biznes. Warszawa |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.