Trening negocjacyjny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2500-PL-PS-SP3-F2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.4
|
Nazwa przedmiotu: | Trening negocjacyjny |
Jednostka: | Wydział Psychologii |
Grupy: |
Psychologia organizacji i pracy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Założenia (opisowo): | Ćwiczenia do wyboru dla studentów specjalizacji Psychologia organizacji i pracy na V roku studiów (2 rok specjalizacji) |
Skrócony opis: |
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom systematycznej wiedzy i doskonalenie umiejętności przygotowania, prowadzenia i analizy (z perspektywy uczestnika, doradcy, nauczyciela lub trzeciej strony) procesu negocjacji. Większość zajęć ma charakter ćwiczeń opartych na grach negocjacyjnych. Prezentacje i dyskusje przeczytanych tekstów służą wskazaniu możliwości wykorzystania mechanizmów psychologicznych wpływających na przebieg i wyniki negocjacji. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - po ukończeniu przedmiotu student: * zna podstawowe terminy wykorzystywane w analizie sytuacji, przygotowaniach i strukturalizacji negocjacji * zna najbardziej rozpowszechnione modele negocjacji * potrafi podać przykłady mechanizmów psychologicznych wpływających na proces i wynik negocjacji Umiejętności - po ukończeniu przedmiotu student: * jest świadomy wyboru określonej strategii negocjacyjnej i konsekwencji tego wyboru * potrafi zaplanować i uzasadnić proponowaną procedurę negocjacji * potrafi analizować własne interesy i interesy partnerów w negocjacjach oraz oddzielać te interesy od prezentowanych ofert i żądań * świadomie używa różnych technik komunikacji i wpływu * potrafi szukać obszarów konfliktu, w których można budować korzystne porozumienia i stosować różne sposoby budowania tych porozumień * rozumie procesy zachodzące między stronami i wewnątrz zespołów negocjacyjnych – potrafi je przedstawić inny osobom i zaproponować rozwiązania usprawniające proces negocjacji * potrafi przygotować się i przeprowadzić negocjacje w typowych sytuacjach życiowych i zawodowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Czarnota-Bojarska, Rafał Stefański | |
Prowadzący grup: | Rafał Stefański | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Pełny opis: |
Większość zajęć ma charakter ćwiczeń opartych na grach symulacyjnych. W tych zajęciach sekwencja zajęć i przygotowania do nich jest następująca: * przed zajęciami (praca domowa) uczestnicy samodzielnie lub w małych zespołach przygotowują się do rozegrania negocjacji – zapis przygotowań jest przekazywany prowadzącemu i podlega ocenie * uczestnicy rozgrywają grę symulacyjną, której przebieg i wyniki są przedmiotem wspólnej dyskusji * zajęcia kończy wprowadzenie tematu kolejnych zajęć (prezentacja, dyskusja lub wskazanie literatury) – przedstawienie pojęć, schematów, technik, które będą podstawą ćwiczenia na kolejnych zajęciach. Część zajęć jest poświęcona przeglądowi mechanizmów psychologicznych wpływających na proces i wyniki negocjacji. Przegląd jest przygotowywany przez studentów (jako praca domowa), a następnie prezentowany i dyskutowany na zajęciach. Kurs kończy rozbudowane studium przypadku przygotowane przez studentów (np. analiza złożonej sytuacji i/lub procesu negocjacyjnego lub projekt przygotowania do rozbudowanych negocjacji) |
|
Literatura: |
Barry, B., Lewicki, R.J. i Saunder, D.M. (2011). Zasady negocjacji. Rebis. Bazermann, M.H. & Neale, M.A. (1997). Negocjując racjonalnie. Olsztyn PTP/LIBRA. Fisher, R. & Ury, W. (1990). Dochodząc do TAK. Warszawa: PWE. Lax, D.A. & Sebenius, J.K. (2004). Trzy wymiary Negocjacji, Harvard Business Review Polska, 3 (13), 60-73. Ury, W. (2007). Odchodząc od NIE. Warszawa: PWE. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.