Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rekrutacja i selekcja

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2500-PZP-RS
Kod Erasmus / ISCED: 14.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Rekrutacja i selekcja
Jednostka: Wydział Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Metody opisu stanowiska i poszukiwania kandydatów. Analiza danych biograficznych, testy wiedzy o pracy, testy i kwestionariusze psychologiczne, wywiad selekcyjny, metody symulacyjne. Planowanie procedury selekcyjnej, dochodzenie do decyzji, przygotowywanie końcowej diagnozy.

Pełny opis:

Celem zajęć jest przygotowanie uczestników do podejmowania sprawiedliwych i obiektywnych decyzji w procesie selekcji zawodowej. Dyskutowana będzie przydatność różnych źródeł rekrutacji kandydatów dla różnych stanowisk. Uczestnicy poznawać będą różne metody, mogące być wykorzystane w selekcji zawodowej i uczyć się będą ich prawidłowego stosowania. Rozważane będą korzyści dla organizacji i kandydatów płynące z dobrze przygotowanej i przeprowadzonej procedury selekcyjnej. Podczas zajęć omówione zostaną następujące zagadnienia:

metody opisu stanowiska i poszukiwania kandydatów;

analiza danych biograficznych;

testy wiedzy o pracy, testy i kwestionariusze psychologiczne;

wywiad selekcyjny;

metody symulacyjne;

planowanie procedury selekcyjnej;

dochodzenie do decyzji, przygotowywanie końcowej diagnozy.

Literatura:

Czarnota-Bojarska, J. (2020). Proces doboru personelu: procedury i metody. w: B. Rożnowski & P. Fortuna [red.] Psychologia biznesu. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 193-204

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W3. Rozpoznaje reguły rządzące procesami komunikacji interpersonalnej

W5. Zna definicje podstawowych własności psychometrycznych testu oraz sposoby ich określania

W6. Zna i rozpoznaje najważniejsze zjawiska organizacyjne, związane z funkcjonowaniem ludzi

W8. Zna metody, używane przy badaniu kandydatów do organizacji w procesie selekcji

Umiejętności:

U1. Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu różnych działów psychologii do analizy i interpretacji zjawisk organizacyjnych

U2. Umie nawiązać i podtrzymać kontakt z inną osobą, skutecznie komunikować się

U3. Umie zastosować adekwatną metodę badawczą do analizy problemów organizacyjnych

U7. Umie zaplanować i przeprowadzić procedurę selekcyjną z zastosowaniem różnych metod badania kandydatów

Kompetencje:

K1. Wykorzystuje posiadaną wiedzę psychologiczną w działaniach na rzecz innych ludzi

K2. Ma poczucie odpowiedzialności za wykorzystywanie posiadanej wiedzy psychologicznej w sytuacjach zawodowych

K3. Potrafi nawiązać dobry, niezagrażający kontakt z innymi ludźmi

K4. Potrafi współpracować w zespole

K5. Zwraca uwagę na zachowania niewerbalne i ocenia ich znaczenie w interakcjach

K6. Ma świadomość wpływu własnych działań na inne osoby

K7. Jest świadomy różnorodności celów i wartości uznawanych przez ludzi i potrafi respektować tę różnorodność. Z szacunkiem odnosi się do ludzi niezależnie od płci, orientacji seksualnej, edukacji, grupy społecznej i wyznania

K8. Potrafi zaplanować swoją działalność zawodową w kontekście potrzeb rynku pracy

K9. Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do podejmowania lub wspierania działań przedsiębiorczych

Metody i kryteria oceniania:

obecność

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)