Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biznesplan

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-BIZPLAN-OG
Kod Erasmus / ISCED: 04.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Biznesplan
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania realizowane w CENT
Przedsiębiorczość
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Przedmiot realizowany zdalnie.


Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.


Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 25 osób.


Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaprezentowanie podstawowych zagadnień związanych z tworzeniem i oceną biznesplanów. W szczególności poruszane są takie zagadnienia jak: funkcje i metody planowania, techniki szacowania popytu i sprzedaży, harmonogramy, błędy biznesplanów.

Pełny opis:

Biznesplany są nie tylko dokumentami mającymi zastosowanie przy uruchamianiu nowych firm. Mogą być również stosowane przez istniejące firmy zarówno w uruchamianiu przedsięwzięć inwestycyjnych jak i w codziennej działalności. W trakcie zajęć uczestnicy zapoznają się z następującymi zagadnieniami:

1.Potrzeba planowania

- funkcje planowania,

- funkcje biznesplanów,

2.Typy biznesplanów,

- biznesplany istniejących firm,

- biznesplany nowych przedsięwzięć,

- skrócone biznesplany,

- pełne biznesplany

3.Jak pisać plany

- na co zwracają uwagę analitycy,

- błędy biznesplanów.

4.Przed rozpoczęciem planowania

- wiedza potrzebna do planowania,

- uzupełnianie braków.

5.Adresaci biznesplanów

- pracownicy,

- menedżerowie,

- kontrahenci,

- inwestorzy.

6 - 7.Biznesplan - opis przedsięwzięcia

- formułowanie celów,

- środki realizacji celów,

- problemy lokalizacji

8.Biznesplan - opis produktu

- charakterystyka produktów,

- dostawcy,

- warunki dostaw

9. – 10 Biznesplan - badanie rynku,

- żródła wiedzy,

- analiza nabywców

- metody szacowania popytu

- metody szacowania sprzedaży.

11.Biznesplan – zarządzanie

- zasoby ludzkie

- najważniejsze systemy

12.Bizneplan – marketing

- marketing mix w biznesplanie

- koszty działań promocyjnych

13.Biznesplan – harmonogramy

- czas trwania czynności

- metody sieciowe

14. Biznesplan – analiza ryzyka

- szanse

- zagrożenia

15. Biznesplan - planowanie finansowe.

Literatura:

Literatura podstawowa

J.Pasieczny Biznesplan, PWE, Warszawa 2007

Literatura uzupełniająca

- B.Glinka, J.Pasieczny, Tworzenie przedsiębiorstwa. Szanse, realizacja, rozwój, WUW, Warszawa 2015

- K.Williams Biznesplan. Co trzeba wiedzieć i zrobić aby stworzyć doskonały biznesplan, PWE, Warszawa 2012

- J.Kowalczyk (red.) Biznesplan, Wyd.Naukowe WZ UW, Warszawa 2010

- M.Miller Biznesplan w praktyce, Helion, Gliwice 2002

- C.Barrow, P.Barrow, R.Brown Biznesplan w małej firmie, Helion, Gliwice 2009

Efekty uczenia się:

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy

Zna i rozumie specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące tworzenia i działalności małego przedsiębiorstwa, jego kluczowych funkcji (operacyjnej, marketingowej, finansowej, zarządzania personelem) i jego relacji z otoczeniem (K_W02)

Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na tworzenie i funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa. (K_W05)

Zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości. (K_W06)

W zakresie umiejętności

Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na tworzenie i funkcjonowanie małego przedsiębiorstwa, stosując właściwy dobór źródeł. (K_U02)

Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową. (K_U05)

Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji. (K_U06)

W zakresie kompetencji

Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. (K_K02)

Gotów jest do przestrzegania zawodowych standardów etycznych. (K_K03).

Metody i kryteria oceniania:

Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium w postaci prezentacji przygotowanego biznesplanu.

Ocenie podlega:

- aktywność w trakcie konwersatorium,

- biznesplan (dokument) przygotowany przez studentów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kłobukowski, Jacek Pasieczny
Prowadzący grup: Jacek Pasieczny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Przedmiot realizowany zdalnie.

Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.

Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Kłobukowski, Jacek Pasieczny
Prowadzący grup: Jacek Pasieczny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Uwagi:

Przedmiot realizowany zdalnie.

Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW.

Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)