Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz2BM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM dzienne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Na zajęciach zostaną omówione kluczowe aspekty prowadzenia badań marketingowych: od zdefiniowania problemu po finalną prezentację wyników. |
Pełny opis: |
1. Badania marketingowe – istota, procedura 2. Przegląd rodzajów badań wraz z przykładami pochodzącymi z praktyki badawczej a. Badania jakościowe b. Badania ilościowe c. Badania oparte o dane wtórne d. Badania syndykatowe e. Badania eksperymentalne f. Nowe kierunki w badaniach marketingowych – badania neuro, eyetracking, grywalizacja 3. Przegląd obszarów, które się bada: marka, komunikacja, innowacje, U&A (usage and attitude), CX (customer experience), UX (user experience) 4. Określenie zasad współpracy z agencją badawczą: nauka pisania poprawnego briefu oraz oferty badawczej odpowiadającej na brief 5. Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem badań marketingowych: analiza archetypu marki, tworzenie konceptów pozycjonowania, projektowanie kwestionariusza badań ilościowych, scenariusza do FGI 6. Analiza zebranych danych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Lutostański, M.J., Łebkowska, A. i Protasiuk, M. (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?. Warszawa: PWN. Lutostański, M.J., Galica, M. i Protasiuk, M. (red.) (2018). Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Warszawa: PWN. Maison, D. i Noga-Bogomilski, A. (red.) (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: Gorączka, A. i Protasiuk, M. (2020). Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta? Warszawa: PWN. Jemielniak, D. (2012). Badania Jakościowe (tom 1 i 2). Wydawnictwo Naukowe Warszawa: PWN. Stasiuk, K. i Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. Wójcik, P. (2017). Psychografia Konsumentów. Lublin: Słowa i Myśli. Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Poznań: Rebis. Zaltman, G. i Zaltman, L. (2010). Metafora w Marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim. Poznań: Rebis. |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie badań marketingowych (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące prowadzenia badań marketingowych (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form badań marketingowych (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu badań marketingowych do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych funkcjonowaniem organizacji na rynku (K¬_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na interpretację wyników badań marketingowych (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty z przeprowadzonych badań marketingowych oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową w ramach badań marketingowych (K_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji w zakresie badań marketingowych (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie prowadzenia badań marketingowych (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z prowadzeniem badań marketingowych (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie będzie oparte na umiejętnościach praktycznych i pracy zespołowej: Praca grupowa (zespoły 2-4 osobowe): Przygotowanie analizy danych wtórnych (np. analiza archetypu marki lub komunikacji marketingowej w danej kategorii): max. 30 punktów Przeprowadzenie prostego badania marketingowego, analiza danych i przygotowanie prezentacji: max. 70 punktów Dodatkowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Po przekroczeniu tego limitu pojawią się dodatkowe, indywidualne zadania do wykonania (opracowanie jakiegoś tematu, napisanie streszczenia artykułu lub książki itp.). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CZ CW
CW
CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Kociszewski, Konrad Siwiński, Monika Skorek, Michał Ścibor-Rylski, Paweł Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.