Badania marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-DSMdz2BM |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Badania marketingowe |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku DSM dzienne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Pełny opis: |
1. Badania marketingowe – istota, procedura 2. Przegląd rodzajów badań wraz z przykładami pochodzącymi z praktyki badawczej a. Badania jakościowe b. Badania ilościowe c. Badania oparte o dane wtórne d. Badania syndykatowe e. Badania eksperymentalne f. Nowe kierunki w badaniach marketingowych – neuro, eyetracking, grywalizacja 3. Przegląd obszarów, które się bada: marka, komunikacja, innowacje, U&A (usage and attitude), CX (customer experience), UX (user experience) 4. Określenie zasad współpracy z agencją badawczą: nauka pisania poprawnego briefu oraz oferty badawczej odpowiadającej na brief 5. Ćwiczenie praktycznych umiejętności związanych z planowaniem badań marketingowych: analiza archetypu marki, tworzenie konceptów pozycjonowania, projektowanie kwestionariusza badań ilościowych, scenariusza do FGI 6. Analiza zebranych danych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Lutostański, M.J., Łebkowska, A. i Protasiuk, M. (red.) (2021). Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta?. Warszawa: PWN. Lutostański, M.J., Galica, M. i Protasiuk, M. (red.) (2018). Data driven decisions. Jak odnaleźć się w natłoku danych? Warszawa: PWN. Maison, D. i Noga-Bogomilski, A. (red.) (2007). Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańsk: GWP. Literatura uzupełniająca: Gorączka, A. i Protasiuk, M. (2020). Gamification. Jak wygrać zaangażowanie respondenta? Warszawa: PWN. Jemielniak, D. (2012). Badania Jakościowe (tom 1 i 2). Wydawnictwo Naukowe Warszawa: PWN. Stasiuk, K. i Maison, D. (2014). Psychologia konsumenta. Warszawa: PWN. Wójcik, P. (2017). Psychografia Konsumentów. Lublin: Słowa i Myśli. Zaltman, G. (2008). Jak myślą klienci. Podróż w głąb umysłu rynku. Poznań: Rebis. Zaltman, G. i Zaltman, L. (2010). Metafora w Marketingu. Jak przeniknąć umysły klientów dzięki metaforom głębokim. Poznań: Rebis. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie będzie oparte przede wszystkim na umiejętnościach praktycznych: poszczególne zadania będą realizowane w formie prac domowych przez cały semestr. Praca grupowa (zespoły 3-4 osobowe): Przygotowanie analizy danych wtórnych (np. analiza archetypu marki lub komunikacji marketingowej w danej kategorii): max. 30 punktów Przeprowadzenie prostego badania marketingowego, analiza danych i przygotowanie prezentacji: max. 50 punktów Kolokwium (na ostatnich zajęciach): max. 20 punktów Łącznie podczas zajęć będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę: 0-50 punktów – ocena 2 51-60 punktów – ocena 3 61-70 punktów – ocena 3,5 71-80 punktów – ocena 4 81-90 punktów – ocena 4,5 91-100 punktów – ocena 5 Dodatkowym warunkiem zaliczenia jest obecność na zajęciach. Dopuszczalne są dwie nieobecności. Po przekroczeniu tego limitu pojawią się dodatkowe, indywidualne zadania do wykonania (opracowanie jakiegoś tematu, napisanie streszczenia artykułu lub książki itp.). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Kociszewski, Konrad Siwiński, Michał Ścibor-Rylski, Paweł Wójcik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.