Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie międzynarodowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DSMz3zkZM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie międzynarodowe
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty specjalizacyjne dla 3 roku, DSM zaoczne, sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Kurs stanowi wprowadzenie do międzynarodowych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy korporacji. Program obejmuje kluczowe zagadnienia związane z międzynarodowymi operacjami biznesowymi, umożliwiając studentom i studentkom zrozumienie złożoności globalnego rynku i rozwijanie umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania międzynarodowymi przedsięwzięciami.

Pełny opis:

Kurs zbudowany jest wokół sześciu modułów, które ułożone są tak, by pomagały odpowiedzieć na główne pytanie badawcze dotyczące zarządzania międzynarodowego. A mianowicie, jakie są źródła sukcesów i porażek przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych.

Tematyka modułów:

1. Globalizacja i przedsiębiorstwo międzynarodowe. Znaczenie dystansu w zarządzaniu międzynarodowym

2. Podstawowe decyzje w procesie umiędzynarodowienia

3. Dylematy adaptacji

4. Praca w zespołach międzynarodowych i wyzwania komunikacji międzykulturowej

5. Łańcuchy wartości korporacji międzynarodowych

6. Wyzwania strategiczne na rynkach międzynarodowych. Źródła sukcesów i porażek korporacji międzynarodowych.

Literatura:

Zarządzanie międzynarodowe. Teoria i praktyka. Redakcja naukowa Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska. Wydawnictwo PWN

Materiały na platformie Kampus

Efekty uczenia się:

Student upon completion of the course:

in terms of knowledge:

• utilizes terminology from the field of corporate management. (S2_W01)

• recognize the specifics, principles, procedures, and practices related to the operations of international enterprises, their key functions (operations, marketing, finance, human resource management), and their relationships with the external environment. (S2_W02)

• identify globalization processes and phenomena affecting the functioning of international enterprises. (S2_W05)

in terms of skills:

• analyzes the impact of cultural differences and cultural distance on the management of international enterprises, including adaptation processes. (S2_U02)

• prepares an linguistic autobiography analyzing key challenges in managing multinational corporations, employing advanced methods, appropriate source selection, and information and communication techniques to diagnose and solve problems related to their functioning in global markets. (S2_U03)

• organizes individual and team work while performing tasks related to discussed case studies during classes. (S2_U07)

• independently addresses the topic of using a foreign language in a corporate environment (S2_U08)

in terms of social competences:

• promotes openness to cultural diversity within corporations. (S2_K04)

• appreciates the role of ethical standards and actions promoting transparency and integrity in relationships with international partners. (S2_K05)

Metody i kryteria oceniania:

Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za

pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium i na koniec podczas zaliczenia konwersatorium (testu) oraz eseju

- Test online (50%)

- Esej (50%)

Łącznie na konwersatorium będzie można zdobyć 100 punktów, których liczba będzie określała końcową ocenę:

0-50 punktów – ocena 2

51-60 punktów – ocena 3

61-70 punktów – ocena 3,5

71-80 punktów – ocena 4

81-90 punktów – ocena 4,5

91-100 punktów – ocena 5

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kuczara
Prowadzący grup: Małgorzata Kuczara, Julia Witeńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Kuczara
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-ba5793955 (2025-05-14)