Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Design thinking - step by step (online course)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-DTSBS-OG
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0400) Business and administration and law Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Design thinking - step by step (online course)
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty 4EU+ (z oferty jednostek dydaktycznych)
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim
Przedmioty ogólnouniwersyteckie przez Internet (platforma edukacyjna)
Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne
Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Założenia (opisowo):

Przedmiot realizowany zdalnie.



Komunikatywna znajomość języka angielskiego (przedmiot po angielsku)


Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Ten kurs ma na celu przekazanie studentom zrozumienia podstaw i umiejętności wymaganych w procesie myślenia projektowego, z naciskiem na projektowanie skoncentrowane na człowieku. Kurs będzie łączył elementy interdyscyplinarne z psychologii stosowanej i zarządzania innowacjami.

Pełny opis:

Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione na zajęciach:

• Wprowadzenie do myślenia projektowego - Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla skuteczności działań twórczych.

• Proces projektowania - Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce.

• Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów - zarządzanie zwinne, myślenie wizualne, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe.

• Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) - kluczowe komponenty i pochodzenie HCD, system “persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania.

Literatura:

Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking, teaching, and learning. IEEE Engineering Management Review.

Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile manufacturing: External and internal drivers and performance outcomes. International Journal of Operations and Production Management.

Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A Perspective on the State of Human Research in Design. Design Issues.

Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered Design in Practice. In Human Factors in Practice.

IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered Design. In Igarss 2014.

Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I. Design and Culture.

Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II. Design and Culture.

Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research.

Efekty uczenia się:

kurs internetowy (Kampus2 oraz Zoom)

Studenci, którzy pomyślnie ukończyli kurs, będą posiadać następujące efekty uczenia się:

• Znajomość podstawowych zasad myślenia projektowego, połączona z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych;

• Posiadanie wiedzy o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii;

• Umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów / grup docelowych;

• Zrozumienie psychologicznych, organizacyjnych i technologicznych uwarunkowań procesów zarządzania projektowaniem.

Metody i kryteria oceniania:

Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)