Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Social and Sustainable Entrepreneurship Models

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-ERSM1SSEM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Social and Sustainable Entrepreneurship Models
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla studentów ERSAMUS na Wydziale Zarządzania UW w semestrze zimowym
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The lecture provides an opportunity to become acquainted with recent, popular topic of social or sustainable entrepreneurship and new ventures in this field. It gives participants possibility to analyse different solutions employed in response to social or environmental needs and problems and ways of transforming these into entrepreneurial solutions. Students, through becoming familiar with relevant literature and evidence from current business, third sector or public landscape can learn about solutions which are most effective and applied globally or their local environment.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The purpose of the lecture is to familiarize students from Faculty of Management with current topics in social or sustainable entrepreneurship models

The following points and issues are analysed and discussed:

• Antecedents for social or sustainable entrepreneurship models

• Differences between social or sustainable and commercial entrepreneurship

• New ventures in social or sustainable domain

• Success factors in social or sustainable entrepreneurship

• Social or sustainable entrepreneurship models

• The impact of social or sustainable entrepreneurship on local and global environment

All the issues are illustrated and analysed with reference to most current and practical examples from all over the world, and adjusted to the specific needs of the participants.

Literatura: (tylko po angielsku)

• Eggers W.D. and Macmillan P., (2013) The solution revolution. How Business, Government, and Social Enterprises Are Teaming up to Solve Society’s Toughest Problems, Harvard Business Review Press, selected chapters recommended by the lecturer

• Osterwalder, A.; Pigneur, Y.; Clark, Tim (2010) Business Model Generation: A Handbook For Visionaries, Game Changers, and Challengers. NJ: John Wiley & Sons.

• Praszkier R., Nowak, A. (2012) Social Entrepreneurship theory and practice, Cambridge University Press

• Making Ecopreneurs, (2010) Schaper M. (ed.) , GOWER, selected chapters recommended by the lecturer

• Additional reading recommended by the lecturer

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

By the end of the course should:

Knows basic concepts in social or sustainable entrepreneurship models

Recognizes antecedents for social or sustainable entrepreneurship in different contexts

Be familiar with social or sustainable innovation concept and identify what enhances this innovation

Identify social or sustainable entrepreneurship models

Recognize how to transform social or environmental needs and problems into entrepreneurial opportunities

Be able to design a social or sustainable entrepreneurship model

Analyze available sources of information on social or sustainable ventures

Explain the role of critical thinking and self-reflection in developing social or sustainable entrepreneurship models

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Quiz sessions(50%), short team presentation (50%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)