Komunikacja interpersonalna i praca w zespole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-KIPZ-OG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna i praca w zespole |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty ogólnouniwersyteckie na Uniwersytecie Warszawskim Przedmioty ogólnouniwersyteckie społeczne Przedmioty ogólnouniwersyteckie Wydziału Zarządzania |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Założenia (opisowo): | Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć przedstawione zostaną zagadnienia związane z dwiema kompetencjami 21 wieku, jakimi są umiejętności komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej. Słuchacze zapoznają się z warunkami skutecznego komunikowania się i efektywnej pracy zespołowej. Trenować będą współpracę i diagnozować swoje preferencje w tym zakresie wraz z potencjałem rozwojowym na przyszłość. |
Pełny opis: |
• Specyfika i znaczenie kompetencji: komunikacja interpersonalna i praca zespołowa • Funkcje komunikacji • Elementy procesu komunikowania się • Rodzaje komunikacji interpersonalnej - werbalne i niewerbalne aspekty • Bariery komunikowania się i sposoby ich pokonywania • Zasady aktywnego słuchania • Znaczenie i warunki skutecznego udzielania informacji zwrotnej • Reguły komunikowania się według analizy transakcyjnej E. Bernego • Cechy zespołu • Rodzaje zespołów • Reguły i zasady pracy zespołowej • Fazy rozwoju zespołu • Role zespołowe • Warunki skutecznej pracy zespołowej • Cechy superzespołu • Zachowania blokujące pracę zespołu • Zachowania sprzyjające efektywnej pracy zespołu • Zalety i wady pracy zespołowej • Zasady prowadzenia spotkań zespołu • Kierowanie zespołem – nowoczesne przywództwo • Wybrane techniki pracy zespołu kreatywnego |
Literatura: |
• Gellert M., Nowak K. (2008), Zespół, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk • Katzenbach J.R., Smith D.K. (2001), Siła zespołów, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Kraków. • Stewart J. (2012), Mosty zamiast murów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa • Giangregorio E. (2017), Practical Remote Team Leadership. Methods, tools and templates for virtual leaders. Amazon: Great Britain |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W02). • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości pod kątem komunikacji interpersonalnej i pracy zespołowej (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać teorię do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych z komunikacją interpersonalną i pracą zespołową (K¬_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z komunikacją interpersonalną i pracą zespołową (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie w oparciu o uczestnictwo w poszczególnych ćwiczeniach i wykonywanie zadań projektowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Pawłowska | |
Prowadzący grup: | Anna Pawłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Pawłowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Uwagi: |
Przedmiot realizowany zdalnie. Zajęcia nie są przeznaczone dla studentów Wydziału Zarządzania UW. Aby zajęcia ruszyły na przedmiot musi się zapisać minimum 20 osób. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.