Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Consumer Behavior

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MFS-CB-Host
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Consumer Behavior
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty dla studentów Master in Food Systems - 1 rok, lato
Przedmioty dla studentów Master in Food Systems - 1 rok, zima
Przedmioty dla studentów Master in Food Systems - 2 rok, zima
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

The content of the subject covers the field of consumer behavior. The course discusses issues related to the decision-making process of the consumer and the external and internal determinants of consumer behavior. The course focuses also on the impact new socio-cultural trends on consumer behavior.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Understanding consumer behavior is one of the most important stages in marketing strategy planning. By properly identifying the needs of its clients, the company is able to choose the target segments for its product and services and construct a market offer suitable for them. In today's fast-changing world, we are dealing with constantly evolving trends that affect the behavior of modern consumers. This course aims at familiarizing students with basic theories of consumer behavior as well as new socio-cultural trends affecting consumer behavior. The course outline is as follows:

1. Foundations of consumer behavior

2. Internal factors influencing consumer behavior:

• Consumers psychology

• Consumers demography (gender, age)

3. External factors influencing consumer behavior:

• Reference groups and social class

• Culture and globalization

4. New trends in consumer behavior:

• Consumerism

• Green consumption

• Virtual consumption and social media

Literatura: (tylko po angielsku)

Solomon M. (2015) Consumer behavior (12th ed.), Boston: Pearson

Evans, M., Jamal, A., Foxall, G. (2011). Consumer Behaviour (2nd ed.). New York: Wiley.

Hoyer W., MacInnis, D., Pieters R.(2013). Consumer behavior (6th ed., Cenagage Learninig

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

After completing the course students:

K_W01 know and understand the general methodology of consumer research as well as concepts and models related to the consumer decision-making process

K_W02 understand the importance of consumer behaviour modelling for marketing activities designing

K_W04 know and understand the fundamental dilemmas of the contemporary consumer in terms of satisfying food needs, health and the future of civilization

K_W05 know and understand the determinants of consumer decision-making processes in the food market

K_U01 can and are able to use knowledge in the field of social sciences and theoretical models to recognise, diagnose attitudes and consumer behaviour and to suggest general marketing solutions.

K_U02 can and are able to identify factors and interpret their impact on consumer attitudes and behaviour on the food market

K_U04 can and are able to analyse and diagnose the impact of marketing activities on consumer behaviour and communicatively present the effect of their work and debate in English

K_U06 can and are able to plan and organise own work and team work

K_U07 can and are able to broaden knowledge about consumer attitudes and behaviours

K_K01 are ready to express critical opinions and discuss the impact on the attitudes and behaviours of consumers, as well as to consult experts

K_K02 are ready to take responsibility for the impact of marketing activities on the attitudes and behaviours of consumers, giving priority to ethics and the good of the consumer over sales targets

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Attendance – 20% (2 points each class) (15 points)

Group assignments/ Homework – 30% (15 points)

Final test – 50% (30 points)

Final grades:

0-29 pts– 2 (unsatisfactory)

30-34 pts– 3 (sufficient)

35-39 pts– 3,5 (satisfactory)

40-44 pts– 4,0 (good)

45-49 pts– 4,5 (fairly good)

50-59 pts– 5,0 (very good)

60 pts – 5,5 (excellent)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wiśniewska
Prowadzący grup: Agnieszka Kacprzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Wiśniewska
Prowadzący grup: Agnieszka Kacprzak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)