Budowanie strategii w nowoczesnej firmie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSEM3BSNF | Kod Erasmus / ISCED: |
14.3
![]() ![]() |
Nazwa przedmiotu: | Budowanie strategii w nowoczesnej firmie | ||
Jednostka: | Wydział Zarządzania | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Założenia (opisowo): | Student powinien znać podstawy teorii organizacji i zarządzania, marketingu, rachunkowości oraz mikroekonomii. |
||
Tryb prowadzenia: | w sali |
||
Skrócony opis: |
Przedmiot jest poświęcony istocie, teorii i metodom zarządzania strategicznego rozumianego jako teoria efektywności organizacji. |
||
Pełny opis: |
Zadaniem kursu jest przedstawienie podstawowych metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (Analiza PEST, analiza interesariuszy, model 5 sił Portera, analiza grup strategicznych, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe) oraz wskazanie sposobu wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych w analizie przykładowych wyborów strategicznych podejmowanych w organizacjach. Na każde 2 godziny wykładu student powinien poświęcić dodatkowo minimum 2 godziny na analizę literatury (w tym w szczególności przeczytanie materiałów omawianych na zajęciach). |
||
Literatura: |
Obłój, K. (2014). Strategia Organizacji. PWE, Warszawa. Przypadki (udostępnione przez prowadzącego za pośrednictwem platformy COME lub na zajęciach): Honda, Coca-Cola, Morskie Oko, Starbucks, Ryanair, Audioteka, Jaworski, Agora. |
||
Efekty uczenia się: |
Student: - rozumie pojęcie "strategii", - potrafi analizować otoczenie organizacji, - potrafi analizować łańcuch wartości organizacji, - zna podstawowe elementy modelu strategii, - potrafi zastosować poznane narzędzia projektując strategię organizacji |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Egzamin pisemny (85%) Aktywność na zajęciach (15%) |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.