Strategia personalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSMz1zlSP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategia personalna |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty specjalnościowe dla 1 roku MSM zaoczne sem. letni |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć słuchacze dowiedzą się, czym jest strategia personalna i jak buduje się przewagę konkurencyjną w oparciu o kapitał ludzki. Rozwiną umiejętność myślenia strategicznego. Poznają rolę działu personalnego jako partnera biznesowego. Dowiedzą się między innymi, jakie są rodzaje strategii personalnych i jak analizować otoczenie funkcji personalnej. |
Pełny opis: |
• Ewolucja podejść do zarządzania ludźmi • Pracownicy – koszt czy inwestycja? • Opłacalność inwestycji w kapitał ludzki • Strategia personalna – za i przeciw • Zarządzanie ludźmi jako źródło przewagi konkurencyjnej • Specyfika kompetencji „myślenie i działanie strategiczne”. • Fazy rozwoju funkcji personalnej a strategia personalna • Dział personalny jako wewnętrzny partner biznesowy • Strategia personalna – definicja, specyfika i źródła ryzyka • Modele strategii personalnej Model Michigan Model Harvardzki Model Schulera Model sita i kapitału ludzkiego • Etapy budowy strategii personalnej • Strategia ogólna organizacji a personalna • Strategia personalna a fazy rozwoju organizacji • Rodzaje strategii personalnych Ofensywna-defensywna Ilościowa-jakościowa Wejście – rozwój i aktywizowanie - wyjście • Biznesowy portfel kompetencji a strategia marketingowa firmy • Substrategie personalne Rekrutacja i selekcja Ocenianie pracowników Wynagradzanie Szkolenie pracowników • Wewnętrzna i zewnętrzna zgodność strategii personalnej – karta wyników • Wskaźniki i mierniki w zarządzaniu ludźmi - zakres wykorzystania • Elastyczność w strategii personalnej zarządzania ludźmi – zakres i ograniczenia • Wybrane trendy rynku pracy i ich znaczenie dla strategii personalnej |
Literatura: |
Literatura podstawowa: • Popieluch K. (red.) HR Business Partner. Rola, funkcje, perspektywy, WN PWN, 2018 • Armstrong M. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business, 2010 Literatura uzupełniająca: • Dessler G., Fundamentals of Human Resource Management, Global Edition, Pearson, 2016 • Ulrich D., Allen J., Brockbank W., Younger J., Nyman M., Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi. Transformacja zgodna z oczekiwaniami klientów i inwestorów. Warszawa: Wolters Kluwer, 2010 • Boudreau J., Cascio W. F., Inwestowanie w ludzi, Wydawnictwo: Wolters Kluwer, 2013 • Leighton P., Syrett M., Hacker R. Holland P. Nowoczesne formy zatrudnienia, Wydawnictwo: Wolters Kluwer, 2010 |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • Zna i rozumie terminologię i podstawowe modele teoretyczne w zakresie strategii personalnej (K_W01) • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady, procedury i praktyki dotyczące strategii personalnej (K_W02). • Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady i procedury strategii personalnej (K_W02). • Zna i rozumie procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne i ekologiczne oraz ich wpływ na funkcjonowanie organizacji, w szczególności w odniesieniu do strategii personalnej (K_W05) • Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości pod kątem strategii personalnej (K_W06) W zakresie umiejętności: • Potrafi wykorzystać teorię do rozpoznawania, diagnozowania i rozwiązywania problemów związanych ze strategią personalną (K¬_U01) • Potrafi prawidłowo interpretować procesy i zjawiska technologiczne, społeczne, polityczne, prawne, ekonomiczne, ekologiczne i ich wpływ na funkcjonowanie organizacji (K_U02) • Potrafi samodzielnie i zespołowo przygotować analizy, diagnozy i raporty dotyczące funkcjonowania organizacji i sektora oraz komunikatywnie je prezentować, wykorzystując narzędzia informatyczno-komunikacyjne (K_U03) • Potrafi planować, organizować pracę własną i zespołową (K_U05) • Posiada zdolność do samokształcenia się i podnoszenia zdobytych kwalifikacji (K_U06) W zakresie postaw: • Gotów jest do oceny i krytycznego podejścia do sytuacji i zjawisk związanych z funkcjonowaniem organizacji na rynku, sektora i całej gospodarki (K_K01) • Gotów jest do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy (K_K02) • Gotów jest do przestrzegania standardów etycznych związanych z strategią personalną (K_K03) |
Metody i kryteria oceniania: |
Test quiz na eNauka lub w wersji papierowej i premia premia za uczestnictwo w poszczególnych ćwiczeniach i wykonywanie zadań projektowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2025-02-17 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Pawłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.