Strategia organizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSMz2SO |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.0
|
Nazwa przedmiotu: | Strategia organizacji |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla 2 roku, MSM zaoczne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Podstawy teorii organizacji i zarządzania, podstawy finansów, podstawy marketingu. |
Skrócony opis: |
Zadaniem wykładu jest przedstawienie podstawowych modeli formułowania (planowanie, budowanie pozycji rynkowej, zasobów strategicznych czy modelu strategii) oraz metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (5 sił Portera, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe) Zostanie również wskazany sposób wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych przy dokonaniu wyborów strategicznych podejmowanych w organizacjach, oraz zidentyfikowanie podstawowych związków między finansami i strategią firmy. Na każde 2 godziny wykładu student powinien poświęcić dodatkowo minimum 2 godziny na analizę literatury i studiów przypadków rozpatrywanych na zajęciach. |
Pełny opis: |
Zadaniem wykładu jest przedstawienie podstawowych modeli formułowania (planowanie, budowanie pozycji rynkowej, zasobów strategicznych czy modelu strategii) oraz metod analitycznych wykorzystywanych w zarządzaniu strategicznym (5 sił Portera, łańcuch wartości, analiza SWOT, metody portfelowe) Zostanie również wskazany sposób wykorzystania poznanych narzędzi analitycznych przy dokonaniu wyborów strategicznych podejmowanych w organizacjach, oraz zidentyfikowanie podstawowych związków między finansami i strategią firmy. Na każde 2 godziny wykładu student powinien poświęcić dodatkowo minimum 2 godziny na analizę literatury i studiów przypadków rozpatrywanych na zajęciach. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Obłój, K.: „Strategia organizacji”, PWE, 2014 Literatura uzupełniająca: Collins, J.; Porras, J.I.: „Wizjonerskie organizacje”, Wydawnictwo Jacek Santorski, 2003 De Wit, B., Meyer, R.: „Synteza strategii”, PWE, 2007 Gierszewska, G., Romanowska, M.: „Analiza strategiczna przedsiębiorstwa”, PWE, 2007 Obłój, K. „Pasja i dyscyplina strategii”, Wydawnictwo Poltext, 2010 Porter, M.E.: „Porter o konkurencji”, PWE, 2001 Porter, M.E.: „Przewaga konkurencyjna”, Helion, 2006 Porter, M.E.: „Strategia konkurencji”, MT Biznes, 2006 |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: - umie zdefiniować pojęcia wizji, misji, przewagi konkurencyjnej i celów organizacji - zna narzędzia analizy otoczenia i wnętrza organizacji - potrafi zidentyfikować podstawowe związki między strategią firmy a jej finansami |
Metody i kryteria oceniania: |
Test wyboru oraz pytania testowe otwarte (online lub na Sali) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
WYK
WYK
WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Ludwicki | |
Prowadzący grup: | Tomasz Ludwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.