Marka pracodawcy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSMz2zlMP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marka pracodawcy |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Przedmioty specjalnościowe dla 2 roku MSM zaoczne sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Znajomość podstaw marketingu |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć z Employer Branding omówione zostaną zagadnienia związane z wyzwaniem dla działów personalnych różnych typów przedsiębiorstw. Mowa będzie o skorelowaniu ze sobą potrzeb i oczekiwań organizacji oraz potrzeby i oczekiwań pracowników, jak również możliwości i zapotrzebowania rynku. Podczas zajęć pokazana zostanie definicja i historia EB, elementy budowy marki pracodawcy, zasady funkcjonowania, rodzaje oraz cele EB. Mowa będzie także o pomiarze działań EB. |
Pełny opis: |
Przedmiot "Employer Branding" ma na celu zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami związanymi z budowaniem marki pracodawcy oraz jego znaczeniem na współczesnym rynku pracy. Kurs rozpoczyna się od zrozumienia istoty marki, jej wpływu na organizację oraz różnic między marką a marką pracodawcy. Następnie omawiana jest historia i rozwój koncepcji Employer Brandingu, wraz z jej definicjami. W trakcie zajęć studenci dowiedzą się, jakie są kluczowe determinanty i cele tworzenia marki pracodawcy, a także jakie czynniki wpływają na atrakcyjność firmy jako miejsca pracy. Istotnym elementem kursu jest zrozumienie specyfiki różnych generacji pracowników, od Baby Boomers po pokolenie Alfa, i ich wpływu na strategie budowania marki pracodawcy. Dużą część kursu poświęcona będzie komunikacji marki pracodawcy, zarówno wewnętrznej (Employer Branding wewnętrzny), skierowanej do obecnych pracowników, jak i zewnętrznej, której celem jest przyciąganie nowych talentów. Ostatnim tematem poruszanym w ramach kursu jest pomiar wyników działań z zakresu Employer Branding, co pozwala na ocenę efektywności strategii i jej dostosowanie do zmieniających się realiów rynku pracy. |
Literatura: |
Podstawowa pozycja: Macnar A., Employer branding bez tajemnic (2023), HRM Institute Uzupełniające pozycje: Sander E., Jabłonowski M. (2023), Employer branding. Praktyczny podręcznik, Onepress Kozłowski, M. (2012). Employer branding budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer Zając-Pałdyna, U. (2020). Employer branding po polsku. Gliwice: OnePress Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Efekty uczenia się: |
Student/Studentka po ukończeniu kursu: W zakresie wiedzy: • posługuje się pogłębioną terminologią dotyczącą marki pracodawcy i jej tworzeniem K_W01 • charakteryzuje specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące budowania marki pracodawcy K_W02 W zakresie umiejętności: • prawidłowo analizuje złożone procesy i zjawiska mające wpływ na budowanie marki pracodawcy oraz jej znaczenie na współczesnym rynku pracy K_U02 • samodzielnie i zespołowo przygotowuje analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z marką pracodawcy oraz komunikatywnie je prezentuje, także w języku angielskim wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne K_U06 W zakresie kompetencji społecznych: • ocenia i analizuje sytuacje i zjawiska związane z marką pracodawcy i procesem jej budowania K_K01 • stosuje się do zawodowych standardów etycznych panujących na rynku pracy K_K05 |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium Na ocenę kursu składać się będzie: - aktywność na zajęciach (0,2) - ocena z testu na zakończenie zajęć (0,8). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N KON
KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Skorek | |
Prowadzący grup: | Monika Skorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 9 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Monika Skorek | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.