Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marka pracodawcy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MSMz2zlMP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marka pracodawcy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Przedmioty specjalnościowe dla 2 roku MSM zaoczne sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Założenia (opisowo):

Znajomość podstaw marketingu

Tryb prowadzenia:

w sali

Skrócony opis:

Podczas zajęć z Employer Branding omówione zostaną zagadnienia związane z wyzwaniem dla działów personalnych różnych typów przedsiębiorstw. Mowa będzie o skorelowaniu ze sobą potrzeb i oczekiwań organizacji oraz potrzeby i oczekiwań pracowników, jak również możliwości i zapotrzebowania rynku. Podczas zajęć pokazana zostanie definicja i historia EB, elementy budowy marki pracodawcy, zasady funkcjonowania, rodzaje oraz cele EB. Mowa będzie także o pomiarze działań EB.

Pełny opis:

Przedmiot "Employer Branding" ma na celu zapoznanie studentów z kluczowymi zagadnieniami związanymi z budowaniem marki pracodawcy oraz jego znaczeniem na współczesnym rynku pracy. Kurs rozpoczyna się od zrozumienia istoty marki, jej wpływu na organizację oraz różnic między marką a marką pracodawcy. Następnie omawiana jest historia i rozwój koncepcji Employer Brandingu, wraz z jej definicjami.

W trakcie zajęć studenci dowiedzą się, jakie są kluczowe determinanty i cele tworzenia marki pracodawcy, a także jakie czynniki wpływają na atrakcyjność firmy jako miejsca pracy. Istotnym elementem kursu jest zrozumienie specyfiki różnych generacji pracowników, od Baby Boomers po pokolenie Alfa, i ich wpływu na strategie budowania marki pracodawcy.

Dużą część kursu poświęcona będzie komunikacji marki pracodawcy, zarówno wewnętrznej (Employer Branding wewnętrzny), skierowanej do obecnych pracowników, jak i zewnętrznej, której celem jest przyciąganie nowych talentów. Ostatnim tematem poruszanym w ramach kursu jest pomiar wyników działań z zakresu Employer Branding, co pozwala na ocenę efektywności strategii i jej dostosowanie do zmieniających się realiów rynku pracy.

Literatura:

Podstawowa pozycja:

Macnar A., Employer branding bez tajemnic (2023), HRM Institute

Uzupełniające pozycje:

Sander E., Jabłonowski M. (2023), Employer branding. Praktyczny podręcznik, Onepress

Kozłowski, M. (2012). Employer branding budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku. Warszawa: Wolters Kluwer

Zając-Pałdyna, U. (2020). Employer branding po polsku. Gliwice: OnePress

Wojtaszczyk, K. (2012). Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Efekty uczenia się:

Student/Studentka po ukończeniu kursu:

W zakresie wiedzy:

• posługuje się pogłębioną terminologią dotyczącą marki pracodawcy i jej tworzeniem K_W01

• charakteryzuje specyfikę, zasady, procedury i praktyki dotyczące budowania marki pracodawcy K_W02

W zakresie umiejętności:

• prawidłowo analizuje złożone procesy i zjawiska mające wpływ na budowanie marki pracodawcy oraz jej znaczenie na współczesnym rynku pracy K_U02

• samodzielnie i zespołowo przygotowuje analizy, diagnozy i raporty dotyczące złożonych i nietypowych problemów związanych z marką pracodawcy oraz komunikatywnie je prezentuje, także w języku angielskim wykorzystując zaawansowane narzędzia informatyczno-komunikacyjne K_U06

W zakresie kompetencji społecznych:

• ocenia i analizuje sytuacje i zjawiska związane z marką pracodawcy i procesem jej budowania K_K01

• stosuje się do zawodowych standardów etycznych panujących na rynku pracy K_K05

Metody i kryteria oceniania:

Efekty uczenia się będą weryfikowane na bieżąco za pomocą zadań wykonywanych przez uczestników podczas konwersatorium

Na ocenę kursu składać się będzie:

- aktywność na zajęciach (0,2)

- ocena z testu na zakończenie zajęć (0,8).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Skorek
Prowadzący grup: Monika Skorek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Skorek
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-bc9fa12b9 (2025-06-25)