Design thinking
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-MSz2DTen |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.0
|
Nazwa przedmiotu: | Design thinking |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
Konwersatoria English dla MSM i MSZFR zaoczne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Komunikatywna znajomość j. angielskiego |
Tryb prowadzenia: | zdalnie |
Skrócony opis: |
Ten kurs ma na celu przekazanie studentom zrozumienia podstaw i umiejętności wymaganych w procesie myślenia projektowego, z naciskiem na projektowanie skoncentrowane na człowieku. Kurs będzie łączył elementy interdyscyplinarne z psychologii stosowanej i zarządzania innowacjami. |
Pełny opis: |
Kurs zostanie podzielony na cztery główne tematy, które zostaną omówione na zajęciach: • Wprowadzenie do myślenia projektowego - Główne cechy. Określenie znaczenia postaw (sposobu myślenia) i kultury organizacyjnej dla skuteczności działań twórczych. • Proces projektowania - Ścieżki twórczego diagnozowania, definiowania i rozwiązywania problemów. Pomysły i burza mózgów w praktyce. • Narzędzia menedżerskie do wdrażania projektów - zarządzanie zwinne, myślenie wizualne, diagramy koligacji, głosowanie punktowe, mapowanie informacji, safari usługowe. • Projektowanie zorientowane na człowieka (Human Centered Design) - kluczowe komponenty i pochodzenie HCD, system “persona”, obserwacja w praktyce, antropologia projektowania. |
Literatura: |
Dym, C. L., Agogino, A. M., Eris, O., Frey, D. D., & Leifer, L. J. (2006). Engineering design thinking, teaching, and learning. IEEE Engineering Management Review. Hallgren, M., & Olhager, J. (2009). Lean and agile manufacturing: External and internal drivers and performance outcomes. International Journal of Operations and Production Management. Hanington, B. (2003). Methods in the Making: A Perspective on the State of Human Research in Design. Design Issues. Hoeft, R. M., & Ashmore, D. (2019). User-Centered Design in Practice. In Human Factors in Practice. IDEO. (2014). the Field Guide To Human-Centered Design. In Igarss 2014. Kimbell, L. (2011). Rethinking Design Thinking: Part I. Design and Culture. Kimbell, L. (2012). Rethinking design thinking: Part II. Design and Culture. Razzouk, R., & Shute, V. (2012). What Is Design Thinking and Why Is It Important? Review of Educational Research. |
Efekty uczenia się: |
Studenci, którzy pomyślnie ukończyli kurs, będą posiadać następujące efekty uczenia się: • Znajomość podstawowych zasad myślenia projektowego, połączona z umiejętnością ich praktycznego zastosowania, tj. diagnozowania, konstruowania i rozwiązywania złożonych problemów biznesowych; • Posiadanie wiedzy o aktualnych trendach na styku nowoczesnego designu, biznesu i technologii; • Umiejętność odkrywania i definiowania nowych, nieznanych wcześniej potrzeb klientów / grup docelowych; • Zrozumienie psychologicznych, organizacyjnych i technologicznych uwarunkowań procesów zarządzania projektowaniem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot będzie oceniany na podstawie pracy zaliczeniowej, w której studenci zostaną poproszeni o zaprojektowanie produktu z wykorzystaniem technik omawianych na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.