Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projective and gamified techniques in the qualitative marketing research

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2600-MSz2PGTen
Kod Erasmus / ISCED: 04.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Projective and gamified techniques in the qualitative marketing research
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: Konwersatoria English dla MSM i MSZFR zaoczne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Założenia (opisowo):

Zakres kursu częściowo pokrywa się z kursem Badania Marketingowe – proszę nie zapisywać się na oba kursy.

Tryb prowadzenia:

zdalnie

Skrócony opis:

Głównym celem tego kursu jest przygotowanie studentów do pracy z różnymi jakościowymi technikami i metodami badawczymi – zarówno jako badacz, jak i odbiorca danych.

Pełny opis:

Metody jakościowe są nieodłączną częścią badań marketingowych i są wykorzystywane we wszystkich obszarach badawczych: komunikacji, strategii marki, customer experience i wielu innych. Zrozumienie roli i specyfiki podejścia jakościowego nie jest łatwe – nie da się nauczyć takiego „miękkiego” podejścia tylko z książki. Jedynie warsztaty praktyczne mogą zapewnić studentom podstawowe umiejętności jakościowe – planowania, projektowania, prowadzenia i analizowania badań.

Kurs koncentruje się na nowoczesnych jakościowych badaniach marketingowych. Przedstawia praktyczną stronę tematu: studenci będą mieli możliwość zaprojektowania i przeprowadzenia badania jakościowego z wykorzystaniem technik projekcyjnych i grywalizacyjnych, a także zapoznania się z rzeczywistymi przykładami badań.

Literatura:

Belk, R., Fisher, E. & Kozinets, R.V. (2012). Qualitative Consumer and Marketing Research. Sage Publishing.

Burns, A.C., Veeck, A. F. & Bush, R.F. (2017). Marketing Research 8th edition. Pearson.

Maison, D. (2018). Qualitative Marketing Research. Understanding Consumer Behaviour. Routledge.

Efekty uczenia się:

- Nauka różnych metod I technik badawczych wykorzystywanych przez największe firmy na świecie

- Wykorzystanie grywalizacji w badaniach rynku – poznanie gier zaprojektowanych do badań wizerunku marek oraz procesu decyzyjnego

- Poznanie współczesnych teorii wykorzystywanych w badaniach rynku: teorii archetypów, metafor głębokich, grywalizacji

- Poznanie różnych metod online wykorzystywanych w jakościowych badaniach rynku – społeczności online, aplikacje mobilne

Metody i kryteria oceniania:

Projekt badawczy (badanie jakościowe z wykorzystaniem wybranych technik – zaprojektowanie, przeprowadzenie i raportowanie wyników) – 100%

Wszystkie szczegóły zostaną podane na pierwszych zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-bc9fa12b9 (2025-06-25)