Zarządzanie w kulturze i oświacie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-PSMartZwKiO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie w kulturze i oświacie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
PSM dla Twórców, Artystów I Animatorów Kultury |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
- podniesienie kompetencji zawodowych osób pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty; - wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych; - wykorzystanie planowania strategicznego jako skutecznego sposobu działania na obszarach kultury i oświaty; |
Pełny opis: |
•Program zajęć obejmuje kompleksową wiedzę na temat zarządzania instytucjami kultury oraz instytucjami oświatowymi. W trakcie zajęć przewidziana jest prezentacja zagadnień: • ZARZĄDZANIE INSTYTUCJAMI KULTU-RY, • INSTYTUCJE ARTYSTYCZNE, • INSTYTUCJE KULTURY, • INNE PODMIOTY PROWADZĄCE DZIA-ŁALNOŚĆ KULTURALNĄ, • DYREKTOR INSTYTUCJI KULTURY, • ROLA I ZADANIA DYREKTORA INSTY-TUCJI KULTURY, • ZASADY POWOŁYWANIA DYREKTORA KULTURY – KONKURSY, • ROLA I ZADANIA ANIMATORA KULTURY, • ANIMATOR KULTURY, • KIEROWNIK PROJEKTU, • NOWOCZESNE KONCEPCJE ZARZĄDZA-NIA OŚWIATĄ, • ROLA I KOMPETENCJE DYREKTORA SZKOŁY, INNOWACJE W SZKOLE, INNOWACJE W ZARZĄDZANIU SZKOŁĄ, • MEN/MKiDN, a bezpieczeństwo uczniów/uczestników i pracowników instytucji kultury • W UZUPEŁNIENIU PROJEKTY I PROPO-ZYCJE ZMIAN w Ustawie o prowadzeniu działalności kulturalnej. |
Literatura: |
1. „Animacja społeczno – kulturalna” Małgorzata Kopczyń-ska. 2. Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych –Barbara Jedlewska 2001 3. Planowanie i finansowanie działalności kulturalnej – Lucy-na Krupa 2009 4. B. Pilarczyk, Promocja i reklama, w: Podstawy marketingu, op.cit., s. 219; 5. P. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gis, Warszawa 1994; 6. T. Kramer, Podstawy marketingu, PWE, Warszawa 2004; 7. K. Przybyłowski, S. Hartley, R. Kerin, W. Rudelius, Mar-keting, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998; A. Sznajder, Sztuka promocji - czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Business Press, Warszawa 1993; T. Sztucki, 8. Promocja - sztuka pozyskiwania nabywców, Placet, War-szawa 1999. 9. Dz.U. Poz. 423 z dnia 1 kwietnia 2014 r. /USTAWA z dnia 14 marca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw/. 10. Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodo-wego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. poz. 189) 11. Ustawa z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw wraz z obwieszczeniem Marszałka Sejmu RP z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu (Dz. U. poz. 406 12. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie Krzysztof Janasz, Władysław Janasz, Katarzyna Kozioł, Katarzyna Szopik Wydawnictwo Difin |
Efekty uczenia się: |
- podniesienie kompetencji zawodowych osób pracujących w instytucjach kultury, sztuki i oświaty; - wykształcenie umiejętności twórczego myślenia o działaniu instytucji kultury i oświaty w katego-riach rynkowych i marketingowych; - wykorzystanie planowania strategicznego jako skutecznego sposobu działania na obszarach kultury i oświaty; |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Pietrusiński | |
Prowadzący grup: | Lucyna Krupa-Szado | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.