Doctoral seminar - B
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2600-SD-ANG-DS-B |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.7
|
Nazwa przedmiotu: | Doctoral seminar - B |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest ćwiczenie kompetencji badawczych potrzebnych do przeprowadzenia badań koniecznych do przygotowania rozprawy doktorskiej. Będziemy ćwiczyć zarówno umiejętności analizy (pojedynczych tekstów) jak i syntezy (tworzenie syntetycznego przeglądu literatury), stawiania ważnych pytań badawczych, operacjonalizacji zmiennych teoretycznych i projektowania sposobu testowania hipotez. |
Pełny opis: |
Będziemy ćwiczyć zarówno umiejętności analizy (pojedynczych tekstów) jak i syntezy (tworzenie syntetycznego przeglądu literatury), stawiania ważnych pytań badawczych, operacjonalizacji zmiennych teoretycznych i projektowania sposobu testowania hipotez. Na zajęciach uczestnicy będą przedstawiać wyniki przeglądu literatury i własne pomysły badawcze. Na listę omawianych zagadnień będą miały wpływ zainteresowania badawcze doktorantów. Zaczniemy od przeglądu literatury dotyczącej przywództwa (patrz poniżej), analizy procedury eksperymentalnej testującej ryzyka efektywności zespołowej i analizy problemów metodologicznych w badaniach marketingowych. |
Literatura: |
Burke, C. S., Stagl, K. C., Klein, C., Goodwin, G. F., Salas, E., Halpin, S. M. (2006). What type of leadership behaviors are functional in teams? A meta-analysis. The leadership quarterly, 17, 288-307. Derue, D. S., Nahrgang, J. D., Wellman, N., Humphrey, S. E. (2011). Trait and behavioral theories of leadership: an integration and meta-analytic test of their relative validity. Personnel Psychology, 64, 7-52. Diebig, M., Bormann, K. C., Rowold, J. (2016). A double-edged sword: Relationship between full-range leadership behaviors and followers’ hair cortisol level. The Leadership Quarterly, 27(4), 684-696. D’Innocenzo, L., Mathieu, J. E., Kukenberger, M. R. (2014). A meta-analysis of different forms of shared-leadership-team performance relationships, Journal of Management, 42(7), 1964-1991. Eagly, A. H., Johannesen-Schmidt, M. C., van Engen, M. L. (2003). Transformational, transactional, and laissez-faire leadership styles: a meta analysis comparing women and men. Psychological Bulletin, 129(4), 569-591. Emich, K.J. (2014). A social cognitive investigation of intragroup motivation: Transpersonal efficacy, effort allocation, and helping. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 18, 203-221. Emich, K.J., & Lu, L. (2017). He thought, she thought: The importance of subjective patterns to understanding team processes. Journal of Organizational Behavior, 38, 152-156. Judge, T. A., Bono, J. E., Ilies, R. Gerhardt, M. W. (2002). Personality and Leadership: A Qualitative and Quantitative Review. Journal of Applied Psychology, 87(4), 765-780. McClean, E., Martin, S.R., Emich, K.J., & Woodruff, T. The social consequences of voice: An examination of voice type and gender on leader emergence. Accepted at the Academy of Management Journal. |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu kursu student potrafi: • zrobić syntetyczny przegląd literatury na wybrany temat, • zidentyfikować słabe i mocne strony wybranego artykułu naukowego, • zdefiniować problem badawczy dla potrzeb przygotowywanej rozprawy doktorskiej, • przygotować wstępną koncepcję rozprawy, • przygotować schemat i plan badań własnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Procentowy udział (w przybliżeniu) różnych metod dydaktycznych – 100%=60 h (w tym 18h w sali): samodzielne studiowanie literatury 50% wykłady (prowadzący) 10% prezentacje (przygotowane przez uczestników) 20% filmy 0% dyskusje (także dłuższe wypowiedzi na platformie e-learningowej) 20% gry, symulacje, etc… nie Elementy oceny pracy uczestnika zajęć kontrola obecności tak ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) tak śródsemestralne pisemne testy kontrolne sprawdzające znajomość literatury tak śródsemestralne ustne testy kontrolne nie końcowe zaliczenie/egzamin pisemne nie końcowe zaliczenie/egzamin ustne nie projekty - prezentacje lub inne oceniane formy tak |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.