Wizualne projektowanie informacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-API-Z5WPI |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | Wizualne projektowanie informacji |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-ZAOCZNE I STOPNIA - 5 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Zapoznanie z prezentacją danych, przy użyciu narzędzi open source. Zrozumienie idei oraz dobrych praktyk w zależności od sposobu wizualizacji informacji. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami projektowania interfejsów użytkownika (UI). Studenci będą mieli okazję pracy z narzędziem Figma i tworzenia w nim makiet produktów cyfrowych. Zajęcia mają charakter praktycznych ćwiczeń opartych na faktycznych przykładach implementacji. |
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Wprowadzenie do projektowania interfejsów użytkownika: teoria koloru, typografia, ikonografia, teoria kompozycji, heurystyki 2. Przegląd podstawowych funkcjonalności narzędzia Figma 3. Projektowanie kolorystyki 4. Komponenty i auto-layout 5. Systemy projektowe 6. RWD 7. Prototypowanie W trakcie zajęć realizowane będą praktyczne ćwiczenia oparte na rzeczywistych przykładach implementacji. |
Literatura: |
Arnheim, R. (2022). Sztuka i percepcja wzrokowa. Officyna Badura, C (2022). UXUI. Design Zoptymalizowany. Helion Krug, S. (2014). Nie każ mi myśleć! Helion Kuang, C., Fabricant, R. (2022). User Friendly. Karakter Norman, D. (2018). Dizajn na co dzień. Karakter Rosenfeld, L., Morville, P., Arango, J. (2017). Architektura informacji w serwisach internetowych i nie tylko. Helion Tidwell, J. (2012). Projektowanie Interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe. Helion. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: • podstawowe koncepcje i zasady projektowania interfejsów użytkownika • funkcje i narzędzia dostępne w programie Figma do projektowania UI • znaczenia hierarchii, układu, kolorów, typografii w tworzeniu interfejsów Absolwent potrafi: • tworzyć spójne projekty makiet i interaktywne prototypy w programie Figma • efektywnie korzystać z różnych narzędzi, w tym warstw, komponentów i efektów dostępnych w Figma • tworzyć responsywne projekty, które dostosowują się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt, aktywność na zajęciach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Gil | |
Prowadzący grup: | Andrzej Gil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Zapoznanie z prezentacją danych, przy użyciu narzędzi open source. Zrozumienie idei oraz dobrych praktyk w zależności od sposobu wizualizacji informacji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Gil | |
Prowadzący grup: | Andrzej Gil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.