Specjalizacja analityk mediów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-L-DM-D6SPAN-DZI |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Specjalizacja analityk mediów |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
DM-DZIENNE I STOPNIA 6 semestr, 3 rok (spec: Dziennikarska) - specjalizacje |
Strona przedmiotu: | http://lbm.uw.edu.pl/o-nas/funkcjonalnosc-lbm-uw |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Zajęcia poświęcone są metodom badania produkcji, recepcji i efektów oddziaływania mediów. Przedstawione będą podstawy metodologii badań społecznych oraz sposoby badania prasy, radia, telewizji, filmu i internetu, wykorzystywane zarówno w Polsce, jaki na świecie. Na zajęciach studenci zapoznają się z przykładami prowadzonych badań oraz ze szczegółami metodologicznymi – obserwacji, badań wtórnych, etnografii, ankiety, wywiadu, fokusa, analizy zawartości, okulografia etc. Uczestnicy zajęć będą również prowadzić własne badania, pod okiem kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych (wsparcie, koordynacja, konceptualizacja) |
Pełny opis: |
Zajęcia poświęcone są metodom badania produkcji, recepcji i efektów oddziaływania mediów. Przedstawione będą podstawy metodologii badań społecznych oraz sposoby badania prasy, radia, telewizji, filmu i internetu, wykorzystywane zarówno w Polsce, jaki na świecie. Na zajęciach studenci zapoznają się z przykładami prowadzonych badań oraz ze szczegółami metodologicznymi – obserwacji, badań wtórnych, etnografii, ankiety, wywiadu, fokusa, analizy zawartości, okulografia etc. Uczestnicy zajęć będą również prowadzić własne badania, pod okiem kierownika Laboratorium Badań Medioznawczych (wsparcie, koordynacja, konceptualizacja) |
Literatura: |
Brak |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się Opis w j. polskim Po ukończeniu przedmiotu student: Wiedza –zna podstawy teoretyczne badań społecznych i medioznawczych; –zna podstawowe metody i techniki stosowane do badania mediów w Polsce i na świecie Umiejętności - potrafi się posługiwać różnymi metodami badawczymi; - potrafi analizować i interpretować wyniki badań zarówno z perspektywy ilościowej, jak i jakościowej; -potrafi zinterpretować wyniki badań reaktywnych i niereaktywnych (od analizy zawartości, dyskursu po badania oglądalności, słuchalności czytelnictwa). Inne kompetencje - orientuje się w sposobach organizacji i przeprowadzania badań - rozumie użyteczność badań medioznawczych dla celów poznawczych i praktycznych - potrafi zorganizować proces badawczy i nim zarządzać |
Metody i kryteria oceniania: |
Prowadzenie różnych badań FGI, IDI, CAWi, CAPI, CATI, analiza zawartości, dyskursu, analiza wizerunku, analizy okulograficzne - triangulowane metody badawcze w ramach różnych projektów Zaliczenie związane jest z bardzo aktywną pracą badawczą przy projektach oraz obecnością na zajęciach (max 2 nieobecności) |
Praktyki zawodowe: |
Prowadzenie różnych badań FGI, IDI, CAWi, CAPI, CATI, analiza zawartości, dyskursu, analiza wizerunku, analizy okulograficzne - triangulowane metody badawcze w ramach różnych projektów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.