User Experience
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2700-M-API-D2UE |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.0
|
Nazwa przedmiotu: | User Experience |
Jednostka: | Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii |
Grupy: |
API-DZIENNE II STOPNIA - 2 semestr |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaprezentowanie koncepcji projektowania zorientowanego na użytkownika (User Experience, UX), metod i technik projektowania, doświadczeń użytkownika oraz stosowania badań na różnych etapach projektu. Treści programowe obejmują zarówno badanie użytkowników jak i elementy projektowania prototypów interfejsów graficznych serwisów internetowych. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć poruszone zostaną tematy: • historia projektowania UX i użyteczności; • cele i założenia projektowania UX; • architektura informacji; • angażowanie użytkowników; • rola badań w procesie projektowania UX produktów interaktywnych; metody i techniki wykorzystywane do badania potrzeb użytkowników produktów interaktywnych; • metody i techniki wykorzystywane do badań ewaluacyjnych produktów interaktywnych; • metody i techniki wykorzystywane do badań optymalizacyjnych produktów interaktywnych; • tworzenie makiet i prototypów serwisów internetowych i aplikacji mobilnych; • miejsce i rola UX w zespole; • etyka w projektowaniu UX; • przyszłość i wyzwania projektowania UX. |
Literatura: |
Mościchowska I., Rogoś-Turek, B., „Badania jako podstawa projektowania User Experience”, PWN 2016 Kuang, C., Fabricant, R., „User Friendly – Jak niewidoczne zasady projektowania zmieniają nasze życie, pracę i rozrywkę”, Karakter 2022 Norman, D., „Dizajn na codzień”, Karakter 2018 Eyal, R., Hoover, R. „Skuszeni. Jak tworzyć produkty kształtujące nawyki konsumenckie”, Helion 2016 Szóstek, A. „Strategia Umami. Jak połączyć biznes z projektowaniem doświadczeń i wyróżnić się na rynku”, MT-biznes 2022 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza • student zna koncepcję projektowania zorientowanego na użytkownika w stopniu pogłębionym; • student zna terminologię z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika; • student zna metody i techniki badania użyteczności produktów interaktywnych; • student zna metody i techniki projektowania interfejsów użytkownika z wykorzystaniem badań użytkowników. Umiejętności • student potrafi sprawnie posługiwać się terminologią z zakresu projektowania zorientowanego na użytkownika; • student potrafi posługiwać się metodami i technikami badania użyteczności produktów interaktywnych prezentowanymi podczas zajęć; • student potrafi dobrać odpowiednie metody i techniki badania użyteczności do celu badań; • student potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych i podejmować wiodącą rolę w zespołach, w tym poprzez kierowanie pracami zespołu. Inne kompetencje • student jest gotów do oceny i rozwijania wiedzy w zakresie projektowania zorientowanego na użytkowników; • student jest świadomy znaczenia koncepcji projektowania zorientowanego na użytkownika dla użyteczności projektowanych produktów interaktywnych; • student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych i uwarunkowań technologicznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
- Zadanie indywidualne - Projekt grupowy - Prezentacja projektu |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PRO
PRO
PT |
Typ zajęć: |
Projekt, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Gil | |
Prowadzący grup: | Andrzej Gil | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.