Ku nowoczesności. Żydzi w czasie pierwszej wojny światowej i dwudziestoleciu międzywojennym (1914-1939)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2900-JSL-ZWMW-C |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Ku nowoczesności. Żydzi w czasie pierwszej wojny światowej i dwudziestoleciu międzywojennym (1914-1939) |
Jednostka: | Wydział Historii |
Grupy: |
Przedmioty Judaistyki I stopnia Przedmioty Judaistyki I stopnia, III roku |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia w ramach studiów judaistycznych - Historia i kultura Żydów. |
Pełny opis: |
Uwaga: zajęcia zaczynają się w ostatnim tygodniu października 2022 Celem ćwiczeń warsztatowych jest kształcenie i pogłębianie umiejętności krytycznego wykorzystania źródeł do badań nad dziejami i kulturą Żydów, z uwzględnieniem specyfiki epok i różnorodnych typów źródeł. Szczegółowy wykaz omawianych tematów oraz lista lektur znajdują się w sylabusach. Szczegółowy opis znajduje się w sylabusie osoby prowadzącej zajęcia w danym cyklu |
Literatura: |
Literatura będzie podawana przez prowadzącego zajęcia w aktualnym cyklu dydaktycznym. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - ma pogłębioną wiedzę o wybranych zagadnieniach dotyczących Żydów polskich w latach 1914-1939; - ma wiedzę na temat podstawowych źródeł do badania dziejów i kultury Żydów polskich w okresie międzywojennym; - ma wiedzę na temat złożoności życia społecznego, politycznego i kulturalnego Żydów polskich w okresie międzywojennym; Umiejętności - potrafi krytycznie analizować przekazy źródłowe dotyczące Żydów w okresie międzywojennym; - potrafi scharakteryzować przemiany, jakie przechodziła ludność żydowska w tym okresie; - potrafi budować spójne wypowiedzi na podstawie analizowanych materiałów i właściwie dobierać argumenty na poparcie swoich tez; Kompetencje społeczne – prowadzi konstruktywną wymianę poglądów, formułuje merytoryczne argumenty, wypowiada swoje racje z zachowaniem szacunku dla innych; – dostrzega związek między zróżnicowaniem życia żydowskiego w okresie międzywojennym a nurtami współczesnego judaizmu; – dostrzega znaczenie międzywojennych formacji intelektualno-kulturowych dla późniejszego życia żydowskiego; – dostrzega potrzebę samodzielnego przygotowywania się do rozwiązania postawionego problemu; – rozumie wartość pracy w grupie wspólnie rozwiązującej postawiony problem. |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywny udział w dyskusjach. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maria Antosik-Piela, Magdalena Kozłowska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Kozłowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.