Proseminarium-2 dla studentów programu Polish+
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3004-PROS2-PL+ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium-2 dla studentów programu Polish+ |
Jednostka: | Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej Dla Cudzoziemców "Polonicum" |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | proseminaria |
Skrócony opis: |
Seminarium przygotowuje studentów do napisania pracy licencjackiej z językoznawstwa. Szczegółowy zakres tematyczny seminarium kształtowany będzie w znacznej części przez zaproponowane przez studentów tematy prac licencjackich. |
Pełny opis: |
W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów Seminarium ma za zadanie: • przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej, • zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi • zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami, • zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej • zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej • nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych • mobilizować studentów do systematycznej pracy |
Literatura: |
Literatura jest podawana podczas zajęć |
Efekty uczenia się: |
• przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej, • zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi • zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami, • zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej • zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej • nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych • mobilizować studentów do systematycznej pracy |
Metody i kryteria oceniania: |
W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.