Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Proseminarium-2 dla studentów programu Polish+

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3004-PROS2-PL+
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Proseminarium-2 dla studentów programu Polish+
Jednostka: Centrum Języka Polskiego i Kultury Polskiej Dla Cudzoziemców "Polonicum"
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

proseminaria

Skrócony opis:

Seminarium przygotowuje studentów do napisania pracy licencjackiej z językoznawstwa. Szczegółowy zakres tematyczny seminarium kształtowany będzie w znacznej części przez zaproponowane przez studentów tematy prac licencjackich.

Pełny opis:

W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów

Seminarium ma za zadanie:

• przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej,

• zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi

• zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami,

• zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej

• zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej

• nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych

• mobilizować studentów do systematycznej pracy

Literatura:

Literatura jest podawana podczas zajęć

Efekty uczenia się:

• przedstawić systematycznie wiedzę potrzebną do napisania pracy licencjackiej,

• zapoznać studenta z podstawowymi metodami badawczymi

• zapoznać studenta z różnymi rodzajami wykorzystywanych w badaniach źródłami,

• zaproponować źródła badawcze i narzędzia pracy licencjackiej

• zaproponować obszary badawcze pracy licencjackiej

• nauczyć studenta zbierania i segregacji materiałów źródłowych

• mobilizować studentów do systematycznej pracy

Metody i kryteria oceniania:

W części wstępnej wyłożona zostanie wiedza niezbędna do napisania pracy licencjackiej (przypisy, konstrukcja pracy, zakres pracy, styl, itp.). Następnie studenci zapoznani zostaną z podstawowymi metodami badawczymi, które zastosowane zostaną na przykładowych propozycjach obszarów badawczych przyszłych prac licencjackich. W kolejnym etapie zajęć studenci prezentować będą swoje tematy i zakresy prac licencjackich, a potem, sukcesywnie, kolejne części tychże prac. Od obszarów zainteresowań studentów zależne będą dalsze propozycje lektur, które wspomogą warsztat badawczy studentów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-2b06adb1e (2024-03-27)