Jak się uczyć (nie tylko) języków obcych?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3005-LU9UCZY |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Jak się uczyć (nie tylko) języków obcych? |
Jednostka: | Instytut Slawistyki Zachodniej i Południowej |
Grupy: |
Zajęcia fakultatywne |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Założenia (opisowo): | Zajęcia przeznaczone są dla studentów, którzy chcą poprawić efektywność swojej nauki. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć zostaną omówione zagadnienia związane z procesem efektywnego uczenia się. Poruszona zostanie tematyka dotycząca stylów uczenia się, planowania i organizacji własnej nauki, działania pamięci oraz technik ułatwiających naukę. Praktyczny trening technik efektywnego uczenia się pozwoli studentom łatwiej organizować naukę własną oraz aktywniej uczestniczyć w zajęciach uniwersyteckich. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć zostaną poruszone następujące zagadnienia: • rozpoznawanie swoich preferencji związanych z nauką • ustanawianie celów związanych z nauką • motywowanie się do nauki • zarządzanie sobą w czasie w kontekście nauki (planowanie nauki, zestawienie zadań i ustalanie priorytetów) • strategie uczenia się • sztuka zdawania egzaminów (przygotowanie, walka ze stresem, sposoby prezentacji siebie i swojej wiedzy) |
Literatura: |
Wybrane fragmenty z poniższych lektur: - Czerniawska E., Ledzińska M., Jak się uczyć, Bielsko-Biała 2008 - Plewka, C., Taraszkiewicz M., Uczymy się uczyć, Szczecin 2010 - Rudniański Jarosław, Jak się uczyć ?, Warszawa 1987. - Spitzer M., Jak uczy się mózg, Warszawa 2012 - Włodarski Z., Psychologia uczenia się, Warszawa 1998 - Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń 2013 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student: - zna podstawowe koncepcje dotyczące uczenia się - definiuje rodzaje pamięci - zna podstawowe techniki ułatwiające uczenie się i zapamiętywanie - łączy wiedzę na temat uczenia się i działania pamięci z innymi aspektami funkcjonowania Umiejętności Student: - umie określić swój styl uczenia się - potrafi wyznaczać swoje cele związane z nauką - jest w stanie wzbudzić w sobie motywację do nauki oraz utrzymać ją na odpowiednim poziomie - umie ustalić priorytety i zaplanować proces uczenia się - wykorzystuje strategie ułatwiające naukę - potrafi aktywnie słuchać - wykonuje najlepsze dla siebie notatki Kompetencje społeczne Student: - sprawnie współpracuje w grupie - efektywnie wyznacza sobie zadania - rozumie potrzebę samokształcenia i uczenia się przez całe życie |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie zajęć składają się: - aktywność i przygotowanie do zajęć - praca zaliczeniowa - sporządzenie planu własnej nauki - test końcowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Anna Jakubowska | |
Prowadzący grup: | Anna Jakubowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.