Praktyki logopedyczne
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 3007-L1A2PL |
| Kod Erasmus / ISCED: |
09.302
|
| Nazwa przedmiotu: | Praktyki logopedyczne |
| Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
| Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) Logopedia ogólna i kliniczna (PRK) - 2 rok 1. st. |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Założenia (opisowo): | Zaliczenie przedmiotów obowiązkowych na odpowiednim etapie nauki. |
| Skrócony opis: |
Według obowiązującego programu na kierunku studiów Logopedia ogólna i kliniczna studenci II roku zobowiązani są do odbycia 45 godzin praktyk logopedycznych. Praktyki są ważnym elementem procesu kształcenia studentów i stanowią niezbędne uzupełnienie wiedzy akademickiej. |
| Pełny opis: |
Praktyki odbywają się w różnych placówkach, w których studenci mogą poznać dobre wzory pracy oraz zdobyć pierwsze doświadczenia i umiejętności, a także ocenić swoje predyspozycje do wykonywania zawodu logopedy. Celem jest zapoznanie studentów z różnymi formami opóźnień i zaburzeń występującymi w trakcie rozwoju mowy oraz po jej opanowaniu, a także przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych badań i terapii zaburzeń mowy. |
| Literatura: |
Literatura przedmiotu z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy. |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student w czasie praktyk weryfikuje wiedzę teoretyczną z zakresu opóźnionego i zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; poznaje strukturę i funkcjonowanie placówek oświatowych; Umiejętności: Student potrafi pod opieką/samodzielnie opisywać i analizować, interpretować objawy językowe i pozajęzykowe opóźnionego lub zaburzonego rozwoju mowy oraz nabytych zaburzeń mowy; potrafi pod opieką/samodzielnie stawiać hipotezy badawcze i je weryfikować poprzez dobór właściwych metod i narzędzi badawczych; potrafi pod opieką/samodzielnie zaplanować diagnozę i terapię w zakresie dyslalii i opóźnionego rozwoju mowy. dobierać i stosować właściwe metody i narzędzia w podejmowanych zadaniach terapeutyczno-logopedycznych, posługiwać się wyspecjalizowaną aparaturą badawczą i zaawansowanymi technikami informacyjno-komunikacyjnymi (ICT) w celu pozyskiwania lub analizy danych. Kompetencje społeczne: Student kształtuje umiejętność współpracy z innymi specjalistami (m.in. z psychologiem,pedagogiem) w celu przeprowadzenia rzetelnego procesu diagnostycznego i tworzenia skutecznego procesu usprawniania, stymulacji rozwoju mowy; kształtuje umiejętność współpracy z rodziną, opiekunami pacjenta. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Podstawą zaliczenia jest obecność na wszystkich zajęciach, prowadzenie dziennika praktyk oraz realizacja zadań ustalonych z osobami prowadzącymi praktyki w poszczególnych placówkach. - Niedopuszczalne jest korzystanie z systemów SI podczas zaliczenia. - Podział punktów ECTS (3): uczestniczenie w zajęciach 1,5 ECTS (45 h) przygotowanie do zaliczenia: 1,5 ECTS (45 h) |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2024/25" (zakończony)
| Okres: | 2024-10-01 - 2025-06-08 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Praktyka, 45 godzin, 34 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marlena Kurowska | |
| Prowadzący grup: | Marlena Kurowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę |
|
| Tryb prowadzenia: | w terenie |
|
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2025/26" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-06-07 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Praktyka, 45 godzin, 34 miejsc
|
|
| Koordynatorzy: | Marlena Kurowska | |
| Prowadzący grup: | Marlena Kurowska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka - Zaliczenie na ocenę |
|
| Tryb prowadzenia: | w terenie |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
