Lingwistyczna diagnoza i terapia zaburzeń komunikacji językowej (u dzieci i osób dorosłych)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-L1S1EW1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Lingwistyczna diagnoza i terapia zaburzeń komunikacji językowej (u dzieci i osób dorosłych) |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Logopedia ogólna i kliniczna Seminaria magisterskie dla LOiK - I rok II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Przedmiot ma na celu merytoryczne wspieranie studentów w procesie pisania pracy magisterskiej. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Prowadzący zajęcia wspomaga studentów w zakresie: 1. wyboru pozycji literatury przedmiotu związanych z deklarowanym przez słuchacza tematem pracy; 2. określenia celu badania i problemu badawczego związanych z deklarowanym tematem; 3. doboru metod, technik i narzędzi badań stosownie do wybranego tematu; 4. informacji o wymogach językowo-stylistycznych i edytorskich pracy. |
Pełny opis: |
Praca prowadzącego ma charakter konsultacyjno-konwersatoryjny. Słuchacze przedstawiają opracowane przez siebie: 1. Dane z literatury przedmiotu związane z roboczo sformułowanym tematem pracy. 2. Konspekt pracy zawierający: a) cel badania, b) problemy badawcze, c) planowane metody badania, d) planowane techniki i narzędzia badawcze. 3. Kolejne fragmenty pracy (zgodnie z chronologią przebiegu badania i opracowywania wyników) do oceny prowadzącego pracę. 4. Całościowe opracowanie badania do zatwierdzenia przez prowadzącego. |
Literatura: |
Pozycje uwzględnione w sylabusach z przedmiotów związanych z wybranymi przez słuchaczy tematami prac. Ponadto: Bartkowiak L.: Redagowanie pracy magisterskiej: poradnik dla studentów. Poznań: Akademia Medyczna, 1998. Gambarelli G., Łucki Z.: Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków: UNIVERSITAS, 1998. Kolman R.: Zdobywanie wiedzy: poradnik podnoszenia kwalifikacji: (magisteria, doktoraty, habilitacje). Bydgoszcz; Gdańsk: Oficyna Wydaw. BRANTA, 2004. Kuziak M., Rzepczyński S.: Jak mówić, jak pisać? Bielsko-Biała: Park, 2005.Kwaśniewska K.: Jak pisać prace dyplomowe: (wskazówki praktyczne). Bydgoszcz: Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2005. Lindsay D.: Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław: Oficyna Wydaw. Politechniki Wrocławskiej, 1995. Majchrzak J., Mendel T.: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań: Akademia Ekonomiczna, 1996. Morison M.: Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydaw., 1999. Narojczyk K.: Dokument elektroniczny i jego opis bibliograficzny w publikacjach humanistycznych. Olsztyn: WM, 2005. Pułło A.: Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów. Warszawa: Wydaw. Prawnicze LexisNexis, 2003.Urban S., Ładoński W.: Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wrocław: Wydaw. Akad. Ekonomicznej, 1994. Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych: przewodnik praktyczny. Warszawa: Wydaw. Nauk. PWN, 2005. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. |
Efekty uczenia się: |
1. Efektem końcowym prac w pierwszym roku seminarium jest: a) opracowany przez każdego ze słuchaczy konspekt pracy magisterskiej, b) opracowanie w zarysie harmonogramu spotkań diagnostyczno-terapeutycznych z osobami badanymi. 2. Efektem końcowym pełnego cyklu seminaryjnego jest praca magisterska. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Zaliczenie semestralne dokonywane jest na podstawie merytorycznej oceny postępów w pisaniu pracy. 2. Zaliczenie końcowe student otrzymuje po zatwierdzeniu i przyjęciu pracy do obrony przez promotora. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM-MGR
CZ SEM-MGR
PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 60 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Kamila Potocka-Pirosz, Ewa Wolańska | |
Prowadzący grup: | Ewa Wolańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium magisterskie - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
Prowadzący zajęcia wspomaga studentów w zakresie: 1. wyboru pozycji literatury przedmiotu związanych z deklarowanym przez słuchacza tematem pracy; 2. określenia celu badania i problemu badawczego związanych z deklarowanym tematem; 3. doboru metod, technik i narzędzi badań stosownie do wybranego tematu; 4. informacji o wymogach językowo-stylistycznych i edytorskich pracy. |
|
Pełny opis: |
Praca prowadzącego ma charakter konsultacyjno-konwersatoryjny. Słuchacze przedstawiają opracowane przez siebie: 1. Dane z literatury przedmiotu związane z roboczo sformułowanym tematem pracy. 2. Konspekt pracy zawierający: a) cel badania, b) problemy badawcze, c) planowane metody badania, d) planowane techniki i narzędzia badawcze. 3. Kolejne fragmenty pracy (zgodnie z chronologią przebiegu badania i opracowywania wyników) do oceny prowadzącego pracę. 4. Całościowe opracowanie badania do zatwierdzenia przez prowadzącego. |
|
Literatura: |
Pozycje uwzględnione w sylabusach z przedmiotów związanych z wybranymi przez słuchaczy tematami prac. Ponadto: Bartkowiak L.: Redagowanie pracy magisterskiej: poradnik dla studentów. Poznań: Akademia Medyczna, 1998. Gambarelli G., Łucki Z.: Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską: wybór tematu, pisanie, prezentowanie, publikowanie. Kraków: UNIVERSITAS, 1998. Kolman R.: Zdobywanie wiedzy: poradnik podnoszenia kwalifikacji: (magisteria, doktoraty, habilitacje). Bydgoszcz; Gdańsk: Oficyna Wydaw. BRANTA, 2004. Kuziak M., Rzepczyński S.: Jak mówić, jak pisać? Bielsko-Biała: Park, 2005.Kwaśniewska K.: Jak pisać prace dyplomowe: (wskazówki praktyczne). Bydgoszcz: Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, 2005. Lindsay D.: Dobre rady dla piszących teksty naukowe. Wrocław: Oficyna Wydaw. Politechniki Wrocławskiej, 1995. Majchrzak J., Mendel T.: Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych: poradnik pisania prac promocyjnych oraz innych opracowań naukowych wraz z przygotowaniem ich do obrony lub publikacji. Poznań: Akademia Ekonomiczna, 1996. Morison M.: Jak pisać prace pisemne i prace badawcze oraz jak zdać egzamin z psychologii. Poznań: Zysk i S-ka Wydaw., 1999. Narojczyk K.: Dokument elektroniczny i jego opis bibliograficzny w publikacjach humanistycznych. Olsztyn: WM, 2005. Pułło A.: Prace magisterskie i licencjackie: wskazówki dla studentów. Warszawa: Wydaw. Prawnicze LexisNexis, 2003.Urban S., Ładoński W.: Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wrocław: Wydaw. Akad. Ekonomicznej, 1994. Weiner J.: Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych: przewodnik praktyczny. Warszawa: Wydaw. Nauk. PWN, 2005. Węglińska M.: Jak pisać pracę magisterską?: poradnik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2005. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.