Techniki autoprezentacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3007-N1B1TP |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.3
|
Nazwa przedmiotu: | Techniki autoprezentacji |
Jednostka: | Instytut Polonistyki Stosowanej |
Grupy: |
Przedmioty 1 roku specjalizacji nauczycielskiej - stacjonaren 2-go stopnia Przedmioty specjalizacji nauczycielskiej - stacjonarne 2-go stopnia Wszystkie przedmioty polonistyczne - oferta ILP (3001...) , IJP (3003...) i IPS (3007...) |
Punkty ECTS i inne: |
2.50
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Zajęcia o charakterze warsztatowym, których celem jest przygotowanie przyszłych nauczycieli do sprawnej i skutecznej komunikacji interpersonalnej. Ćwiczenie umiejętności komunikowania się z grupą w relacjach nauczyciel-uczeń, wychowawca-uczeń, nauczyciel-rodzice itp. Ćwiczenie umiejętności sprawnego wykorzystywania technik prezentacji, dialogu, perswazji itp w procesie edukacji i wychowania szkolnego. |
Pełny opis: |
1. Komunikacja interpersonalna – wprowadzenie 2. Ars bene dicendi – teoria i praktyka 3. Lekcja jako spektakl retoryczny 4. Dialog, dyskusja, rozmowa 5. Sztuka przekonywania 6. Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji 7. Sztuka przemawiania 8. Wybór, rozplanowanie, aranżacja materiału 9. Intonacja i gra głosem 10. Egzamin ustny 11. Komunikacja z rodzicami |
Literatura: |
M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych, o sztuce autoprezentacji, Gdańsk. 1999 S. P. Morreale, B. H. Spitzberg, J. K. Berge, Komunikacja między ludźmi, Warszawa.2007 W. Pisarek, Wstęp do nauki o komunikowaniu, Warszawa 2008. A. Sztejnberg, Podstawy komunikacji społecznej w edukacji, Wrocław 2006. Dawid Bałutowski, O co ci chodzi? : praktyczny przewodnik po komunikacji interpersonalnej, Kraków 2019. Michał Rusinek, Aneta Załazińska, Jak się dogadać czyli retoryka codzienna, Kraków 2018. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza po zajęciach student będzie znał: - zasady autoprezentacji - zasady prawidłowego konstruowania wypowiedzi w sytuacjach szkolnych - istotę autentycznego dialogu i dyskusji - zasady planowania działań edukacyjnych i organizowania materiału Umiejętności Po zajęciach student będzie potrafił: - konstruować spójne i edukacyjnie użyteczne wypowiedzi - organizować celowo i racjonalnie realizację założonego materiału dydaktycznego - opracowywać egzaminy i sprawdziany i przygotowywać uczniów do ich zdawaia Kompetencje społeczne po zajęciach student będzie potrafił - wchodzić w autentyczne relacje z uczniami - prowadzić rzeczywisty dialog z zachowaniem wzajemnego poszanowania a jednocześnie służący edukacji - wykorzystywać retoryczne środki wzbogacające przekaz i czyniące go atrakcyjnym dla ucznia i skuteczniejszym edukacyjnie |
Metody i kryteria oceniania: |
Na zaliczenie przedmiotu składa się zadawalająca obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności) i przygotowana prezentacja. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 42 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Kowalczuk, Katarzyna Maciejak | |
Prowadzący grup: | Tomasz Kowalczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 42 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Maciejak, Piotr Ślusarczyk | |
Prowadzący grup: | Piotr Ślusarczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | w sali |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.