Seminarium magisterskie. Antropologia płci i seksualności (semestr 1)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3102-SMAK1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.7
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie. Antropologia płci i seksualności (semestr 1) |
Jednostka: | Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej |
Grupy: |
I rok studiów magisterskich Seminaria magisterskie |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Założenia (opisowo): | Seminarium będzie skupione wokół szeroko rozumianych antropologicznych gender studies: role płciowe; tożsamość seksualna; homofobia; panika wokół gender; władza a płeć i seksualność; dyskursy eksperckie dotyczące płci, seksualności i ciała; historyczna zmienność konstrukcji płci i seksualności w krajach postkomunistycznych; gender i seksualność a teoria pokolonialna; płeć i seksualność a rasa, etniczność, klasa; płeć i seksualność a religia; społeczno-kulturowe studia nad pornografią; płeć i seksualność a medycyna; płeć i seksualność w kontekście migracji; przemoc ze względu na płeć i orientację seksualną; seksualność a niepełnosprawność; tradycyjne i nowoczesne konstrukcje płci i seksualności; płeć i seksualność w kulturze ludowej i współczesnej kulturze wiejskiej Europy Środkowo-Wschodniej. Serdecznie zapraszam również studentów, chcących realizować inne tematy, w obrębie których ważnymi (niekoniecznie kluczowymi) kategoriami są płeć i seksualność. |
Skrócony opis: |
Pierwszy semestr I roku seminarium magisterskiego. Opracowanie projektu badań terenowych, napisanie projektu badawczego. |
Pełny opis: |
W czasie zajęć pierwszego semestru studenci prezentują swoje doświadczenia badawcze z projektów laboratoryjnych i licencjackich, wprowadzając w ten sposób magistrantów z innych kierunków studiów w specyfikę prowadzenia etnograficznych badań terenowych. W tym czasie przedstawiają też wstępny projekt badań do pracy magisterskiej. Kolejna tura referatów przynosi opisy grup badanych przez magistrantów. |
Literatura: |
związana z tematem pracy |
Efekty uczenia się: |
Student - zna zasady prowadzenia badań terenowych - wie, jak zastosować je w odniesieniu do własnego projektu - zna zasady pisania projektów pracy i umie je zastosować - posiada umiejętność uczestnictwa w dyskusji nad projektami badawczymi |
Metody i kryteria oceniania: |
Uaktualniony projekt badawczy oceniany pod kątem jego ogólnej klarowności oraz kryterów szczegółowych: - wyraźne określenie celu pracy - jasne sformułowanie pytań badawczych - określenie terenu badań oraz grupy badanej - bibliografia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.