Kultury muzyczne świata
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3106-KMŚ-F | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kultury muzyczne świata | ||
Jednostka: | Instytut Muzykologii | ||
Grupy: |
Przedmioty fakultatywne dla studentów studiów stacjonarnych Przedmioty fakultatywne zalecane dla I r. studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty fakultatywne zalecane dla II r. studiów stacjonarnych I stopnia Przedmioty fakultatywne zalecane dla III r. studiów stacjonarnych I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
||
Skrócony opis: |
Przegląd kultur muzycznych świata ze szczególnym uwzględnieniem praktyk wykonawczych, oryginalnego instrumentarium, estetyki brzmienia, symboliki dźwięku. |
||
Pełny opis: |
Przegląd kultur muzycznych świata ze szczególnym uwzględnieniem praktyk wykonawczych, oryginalnego instrumentarium, estetyki brzmienia, symboliki dźwięku. Przegląd będzie dotyczył wybranych obszarów Europy, Azji, Ameryki Północnej, Afryki, Ameryki Południowej, wysp Pacyfiku. |
||
Literatura: |
AGAWU Kofi: Afrykańska muzyka jako tekst, w: Estetyka Afryki. Antologia, red. Małgorzata Cymorek, Universitas, Kraków 2008 s. 87-114 SHIMOMURA Isao: O drumli Ajnów i śpiewie gardłowym, w: Muzyka nr 2, IS PAN Warszawa 1997 STOBART Henry: Tara i Q'iwa - wymiary dźwięku i jego znaczenie, w: Estetyka Indian Ameryki Południowej, red. Katarzyna Zajda, Universitas, Kraków 2007 s. 185-197 ŻERAŃSKA-KOMINEK Sławomira: Koncepcja wędrówki (yol) w turkmeńskiej tradycji muzycznej, w: Muzyka nr 2, IS PAN Warszawa 1997 s. 7-23 |
||
Efekty uczenia się: |
Studenci poznają: - muzykę różnych kultur, głównie pozaeuropejskich; - zróżnicowanie sposobów kształtowania kategorii muzycznych; - zróżnicowane waloryzowanie zjawisk muzycznych |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach; praca pisemna: opis i analiza wybranych wykonań muzycznych |
| |||||
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.