Egzamin praktycznej nauki języka angielskiego po I roku studiów I stopnia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-1ST-PNJA-EGZ-1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Egzamin praktycznej nauki języka angielskiego po I roku studiów I stopnia |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe przedmioty dla studiów dziennych - nauka praktycznego angielskiego |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Egzamin sprawdza umiejętności rozumienia wypowiedzi cudzej i wypowiadania się, które studenci nabywają podczas zajęć praktycznych, ale także wszystkich pozostałych w Instytucie Anglistyki. Ma formę rozmowy z egzaminatorami opartej na zadanych wcześniej lekturach (teksty publicystyczne) i tekstach do słuchania (podcasty), stworzonych w języku zarówno potocznym jak i formalnym. Teksty są napisane/nagrane w języku ogólnym i mogą mieć charakter popularnonaukowy. |
Pełny opis: |
Egzamin sprawdza: 1. na ile student rozumie: - myśli przewodnie zadanych tekstów pisanych i mówionych oraz zawarte w nich informacje szczegółowe, - pytania i wypowiedzi egzaminatorów, - ogólne angielskie słownictwo potoczne i formalne, różnorakie struktury językowe występujące w tych rejestrach oraz standardową wymowę brytyjską i amerykańską; 2. na ile student potrafi: - wykorzystać myśli i informacje zawarte w zadanych tekstach w wypowiedziach własnych, - rozwijać wątki wypływające z tych tekstów z użyciem właściwego słownictwa, poprawnej gramatyki i wymowy, w sposób adekwatny do sytuacji pod względem rejestru i struktury informacji, - prowadzić sprawną interakcję słowną z egzaminatorami, wykazując się zrozumieniem ich pytań i wypowiedzi, umiejętnym dopytywaniem o wyjaśnienie czy potwierdzenie, odpowiednim wyrażaniem zgodności lub rozbieżności opinii, wątpliwości i przekonań, właściwym uzupełnianiem, przeformułowywaniem myśli czy podawaniem przykładów na poparcie swoich twierdzeń; 3. na ile student jest gotów do: - wyrażania siebie w sposób spójny, przejrzysty, logiczny i konkretny w celu efektywnego funkcjonowania w kontaktach z innymi. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena jest wypadkową ocen dwojga egzaminatorów, którzy stawiają ją na podstawie punktacji na skali od 0-5 w pięciu kategoriach: 1) posługiwanie się podstawowymi i złożonymi strukturami gramatycznymi, 2) posługiwanie się słownictwem ogólnym i zaczerpniętym z zadanych tekstów, 3) rzeczowość, klarowność i spójność wypowiedzi, 4) wymowa, intonacja, akcent zdaniowy i wyrazowy, 5) komunikatywność – sprawność interakcyjna. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.