Uniwersytet Warszawski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nauka języka angielskiego dla celów językoznawstwa CLIL 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 3301-2ST-J-PACLIL1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nauka języka angielskiego dla celów językoznawstwa CLIL 1
Jednostka: Instytut Anglistyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

mieszany: w sali i zdalnie
w sali
zdalnie

Skrócony opis:

Zajęcia łączące treści merytoryczne dostosowane do tematu seminarium magisterskiego z praktyczną nauką języka angielskiego. Poszczególne moduły kursu rozwijają określone obszary kompetencji akademickich w zakresie pisania. Kurs ma również na celu podniesienie świadomości w zakresie praw własności intelektualnej i praw autorskich w kontekście pracy magisterskiej.

Pełny opis:

Celem zajęć jest rozwijanie u studentów umiejętności pisania akademickiego w języku angielskim w kontekście pracy magisterskiej w świetle przyjętych konwencji tworzenia tekstów naukowych. Kurs rozwija taki obszar kompetencji akademickich jak słownictwo akademickie, struktury gramatyczne, wyrażenia typowo występujące w pracach naukowych itp. Studenci nauczą się formułować zwięzłe i jasne argumenty oraz odpowiednio cytować publikacje przy użyciu wybranego stylu (np. APA, Chicago, itp.). Ważnym elementem kursu jest podnoszenie świadomości praw własności intelektualnej i praw autorskich oraz ich zastosowania w pisaniu prac naukowych.

Kurs obejmuje różne obszary językoznawstwa. Jest oferowany w różnych trybach w zależności od prowadzącego nauczyciela akademickiego, obejmując spotkania w formie stacjonarnej i pracę własną z platformą Moodle.

Literatura:

Bailey, S. (2015) Academic Writing. London: Routledge.

Hewings, M. & Thaine, C. (2013). Cambridge Academic English. Cambridge: Cambridge University Press.

McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się obowiązujące osoby rozpoczynające studia w roku akademickim 2025/26

Wiedza: Absolwent zna i rozumie

K_W01 w pogłębionym stopniu terminologię, teorię i metody badań odpowiadające aktualnemu stanowi zaawansowanej wiedzy w dyscyplinie językoznawstwo, zgodnie z obraną przez siebie specjalnością (oraz ścieżką kształcenia).

K_W03 w pogłębionym stopniu struktury, leksykę i konwencje posługiwanie się językiem angielskim w mowie i piśmie.

K_W04 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.

Umiejętności: Absolwent potrafi

K_U03 posługiwać się strukturami, leksyką i odpowiednio dobierać konwencje językowe do sytuacji komunikacyjnej (np. prowadzenie debaty publicznej, wygłoszenie prezentacji akademickiej, itp.) w języku angielskim w mowie i piśmie na poziomie minimum C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

K_U04 stosować w praktyce pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego.

Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do

K_K01 krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści.

Efekty uczenia się obowiązujące osoby studiujące w latach 2022-24

Wiedza. Studenci znają i rozumieją:

K_W05 pojęcia z zakresu i zasady ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego w kontekście pracy naukowej i pracy magisterskiej.

K_W06 czynniki istotne dla działalności zawodowej związane z dyscypliną językoznawstwa i programem zajęć.

Umiejętności. Studenci potrafią:

K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu językoznawstwa

K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych

K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne) w kontekście pisania pracy magisterskiej

Kompetencje społeczne. Studenci są gotowi do:

K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin językoznawstwa

Kształcenie językowe na poziomie B2+.

Metody i kryteria oceniania:

Zadania pisemne w trakcie zajęć. Prowadzący nauczyciel akademicki przekaże studentom szczegółowe informacje o zadaniach, które należy wykonać, aby ukończyć kurs.

Dopuszczalne są 3 nieobecności.

Ocena komponentu językowego

a) różnorodność i adekwatność używanych struktur gramatycznych (np. student używa języka poprawnego, ale prostego, unikając ryzyka lub bardziej odważnie stosuje bogatszą składnię / leksykę, ale niekoniecznie zawsze bezbłędnie)

b) różnorodność i adekwatność używanego słownictwa, w tym kolokacji (j.w.)

c) użycie linking devices itp.

d) spójność wypowiedzi (coherence and cohesion)

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Czaplicki, Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Katarzyna Hryniuk, Agata Kochańska, Dominika Lewandowska-Rodak
Prowadzący grup: Bartłomiej Czaplicki, Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Katarzyna Hryniuk, Agata Kochańska, Dominika Lewandowska-Rodak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartłomiej Czaplicki
Prowadzący grup: Breno Barreto Silva, Romuald Gozdawa-Gołębiowski, Magdalena Kizeweter, Zbigniew Możejko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.
ul. Banacha 2
02-097 Warszawa
tel: +48 22 55 44 214 https://www.mimuw.edu.pl/
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-2c23f7018 (2025-06-12)