Nauka języka angielskiego dla celów literaturoznawstwa CLIL 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-2ST-LK-PACLIL1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nauka języka angielskiego dla celów literaturoznawstwa CLIL 1 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Kurs ma dwa zasadnicze cele: Celem językowym niniejszego kursu jest praca nad podsystemami oraz umiejętnościami, które są niezbędne przy pisaniu artykułu naukowego i pracy magisterskiej. W zakresie merytorycznym kurs obejmuje czytanie i pisanie streszczeń, abstraktów i artykułów, które noszą cechy charakterystyczne (stylistyczne i/lub retoryczne) danego gatunku, jak również podstawowe zasady struktury informacji i ich zastosowanie w odpowiednich typach tekstów akademickich. Gatunki do analizy skorelowane są z polem akademickim wybranym przez uczestnika kursu. W trakcie zajęć upowszechnia się wiedzę na temat przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z poszanowaniem prawa, w tym prawa autorskiego związanego z ochroną własności intelektualnej. |
Pełny opis: |
Kurs skupia się na dwóch zasadniczych kwestiach: A. Treści językowe W zakresie pracy nad językiem, celem kursu jest praktyka w następujących dziedzinach: A.1.Słownictwo (podstawowe słownictwo w zakresie danej dziedziny, słownictwo akademickie, sposoby referowania faktów, danych, opisywania procesów, przytaczania opinii) A.2. Gramatyka/ Gramatyka tekstu (czasy używane przy opisie źródeł i danych, użycie zdań złożonych, strony biernej, członów modalnych) A.3. Funkcje (opis przyczyn i skutków, porównanie i kontrast, opis procesów i procedur) A.4. Umiejętności (parafrazowanie, cytowanie, streszczanie tekstów akademickich w danej dziedzinie, dokumentowanie źródeł informacji) B. Treści przedmiotowe Pod względem treści przedmiotowych, podczas kursu omówiony zostaje szeroki wachlarz tekstów związanych z dziedziną wybraną przez uczestnika kursu (literaturoznawstwem lub językoznawstwem) |
Literatura: |
Craswell, G. (2005). Writing for academic success : a postgraduate guide. London, SAGE. Creswell, J. W. (2009). Research design : qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. London, SAGE. Hart, C. (2005). Doing your masters dissertation : realizing your potential as a social scientist. London, Sage. McCarthy, M. and F. O'Dell (2008). Academic vocabulary in use. Cambridge, Cambridge University Press. Wallace, M. and A. Wray (2006). Critical reading and writing for postgraduates. London, Sage. Wray, A. and A. Bloomer (2006). Macpherson Robin: English for Writers and Translators. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent zna i rozumie K_W05 pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego K_W06 ekonomiczne, prawne i etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej, związanej z kierunkiem studiów Umiejętności: Absolwent potrafi K_U01 posługiwać się zaawansowaną terminologią i aparatem pojęciowym z zakresu literaturoznawstwa i kulturoznawstwa K_U07 korzystać z nowoczesnych technologii w procesie zdobywania wiedzy oraz porozumiewać się (np. z osobami prowadzącymi wykłady, konsultacje, szkolenia, itp. oraz współuczestnikami zajęć i projektów) z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych K_U09 przedstawić zdobytą wiedzę w sposób spójny, precyzyjny i poprawny językowo, posługując się językiem angielskim na poziomie C2 według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego, dobierając odpowiednio formy wypowiedzi do sytuacji komunikacyjnej, oraz komunikować się z innymi, zróżnicowanym kręgami odbiorców (kompetencje mediacyjne Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do K_K03 wzięcia odpowiedzialności za pracę własną i poszanowania pracy innych, dbając o przestrzeganie zasad etyki zawodowej, rozwijanie etosu zawodu oraz zasad i norm etycznych w nauce w odniesieniu do dyscyplin reprezentowanych w programie kształcenia |
Metody i kryteria oceniania: |
Średnia pozytywna ocena z prac pisemnych do wykonania w trakcie trwania kursu ze szczególnym uwzględnieniem abstraktu i streszczenia artykułu naukowego oraz eseju, będącego przeglądem literatury naukowej. Do 6 godzin zajęć przeznacza się na indywidualne konsultacje. Zaliczenie poprawkowe polega na oddaniu zaległych prac i/lub ponownym napisaniu prac ocenionych negatywnie, ewentualnie na napisaniu prac/pracy dodatkowych/dodatkowej. Złożone prace muszą uzyskać pozytywną ocenę. Dopuszcza się 2 nieobecności. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CZ CW
PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 6 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Babilas, Maria Błaszkiewicz, Anna Potoczny, Magdalena Pypeć, Justyna Wierzchowska | |
Prowadzący grup: | Dorota Babilas, Maria Błaszkiewicz, Anna Potoczny, Magdalena Pypeć, Justyna Wierzchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
CW
ŚR CW
CZ CW
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aneta Dybska, Irena Księżopolska, Bartosz Lutostański, Małgorzata Łuczyńska-Hołdys, Mirosław Miernik | |
Prowadzący grup: | Aneta Dybska, Karolina Kowalska, Irena Księżopolska, Bartosz Lutostański, Małgorzata Łuczyńska-Hołdys, Mirosław Miernik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.