Literatura amerykańska 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 3301-L1AL1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.201
|
Nazwa przedmiotu: | Literatura amerykańska 1 |
Jednostka: | Instytut Anglistyki |
Grupy: |
Obowiązkowe zajęcia dla pierwszego roku studiów pierwszego stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Założenia (opisowo): | Biegła znajomość języka angielskiego. Umiejętność czytania literatury w języku angielskim. |
Tryb prowadzenia: | w sali |
Skrócony opis: |
Ćwiczenia zapoznają studentów z najważniejszymi tendencjami i zjawiskami w literaturze amerykańskiej, począwszy od tradycyjnych, ustnych narracji Indian, a skończywszy na literaturze lat 20 XX wieku. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia zapoznają studentów z najważniejszymi tendencjami i zjawiskami w literaturze amerykańskiej, począwszy od tradycyjnych, ustnych narracji Indian, a skończywszy na literaturze lat 20 XX wieku. Materiał do dyskusji uporządkowany jest chronologicznie, a podstawowe tematy zajęć to: literatura kolonialna, oświecenie, proza romantyzmu, transcendentalizm, poezja XIX wieku, realizm, naturalizm, poezja modernizmu, okres Harlem Renaissance. |
Literatura: |
Tsimshian tribe “Raven Makes a Girl Sick and Then Cures Her” Anne Bradstreet “Here Follows Some Verses upon the Burning of Our House” Edward Taylor “Upon the Sweeping Flood” Jonathan Edwards “Sinners in the Hands of an Angry God” Benjamin Franklin “Continuation of the Account of my Life, begun at Passy, near Paris 1784” (from Autobiography) Hector St. John de Crèvecœur “What Is an American?” Washington Irving “Legend of Sleepy Hollow” Nathaniel Hawthorne “Young Goodman Brown” Ralph Waldo Emerson “Self-Reliance” Henry David Thoreau “Resistance to Civil Government” Herman Melville “Bartleby the Scrivener” Edgar Allan Poe “The Cask of Amontillado” Walt Whitman “Song of Myself” (parts 1-6) Emily Dickinson poems 258, 712, 986 Henry James Daisy Miller Edith Wharton “Roman Fever” Mark Twain Huck Finn (chapters 1-8) Jack London “To Build a Fire” Stephen Crane “Open Boat” Robert Frost “Stopping by Woods on a Snowy Evening” Ezra Pound “In a Station of the Metro” W. C. Williams “The Young Housewife” H.D. "Oread” Langston Hughes “Mulatto” “Harlem” Zora Neale Hurston “Sweat” |
Efekty uczenia się: |
K_W04 Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu literaturę USA w powiązaniu z procesami historyczno-kulturowymi K_U04 Absolwent potrafi w zaawansowanym stopniu analizować dzieła literatury USA w powiązaniu z procesami historyczno-kulturowymi K_K01 Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści dotyczących literatury USA |
Metody i kryteria oceniania: |
Regularne przygotowanie do zajęć (czytanie zadanych tekstów) Aktywność na zajęciach Dopuszczalne są maksymalnie 3 nieobecności. Zaliczenie: test pisemny Zaliczenie poprawkowe: test pisemny lub odpowiedź ustna. |
Praktyki zawodowe: |
(tylko po angielsku) N/A |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-26 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Chrzczonowicz, Julia Fiedorczuk-Glinecka, Marek Paryż, Anna Pochmara-Ryżko, Anna Potoczny, Aleksandra Socha | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-01-25 |
Przejdź do planu
PN CW
WT CW
ŚR CW
CW
CZ CW
CW
PT CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Pochmara-Ryżko | |
Prowadzący grup: | Kamil Chrzczonowicz, Aleksandra Kamińska, Zuzanna Ładyga-Michalska, Marek Paryż, Anna Pochmara-Ryżko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Warszawski.